Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Har dere lyst til å dele oppskriftene? Jeg trenger så veldig å få effektivisert hverdagen, og tenker at det er en god start å få orden på middagene Anonymous poster hash: 2ea36...d71
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Jeg lager bolognese i kjempe porsjon.. Vanskelig med oppskrift for jeg slenge bare oppi det jeg har.. Meldte blir sånn ca som dette Karbonadedeig eller elgkjøttdeig (gjerne 3-4 pakker) Et par løk Et par hvitløksfedd Revet gulrot Paprika grønn Squash Sopp Hermetiske tomater, 3-4 Tomatpure Buljong Krydder (salt, pepper, oregano, timian, muskattnøtt) Blir bedre jo lenge det får stå.. Lager også gigaporsjoner med grønnsakssuppe.. Rotgrønnsaker, vann og buljlong + litt revet muskattnøtt Anonymous poster hash: 2680a...071
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg lager bolognese i kjempe porsjon.. Vanskelig med oppskrift for jeg slenge bare oppi det jeg har.. Meldte blir sånn ca som dette Karbonadedeig eller elgkjøttdeig (gjerne 3-4 pakker) Et par løk Et par hvitløksfedd Revet gulrot Paprika grønn Squash Sopp Hermetiske tomater, 3-4 Tomatpure Buljong Krydder (salt, pepper, oregano, timian, muskattnøtt) Blir bedre jo lenge det får stå.. Lager også gigaporsjoner med grønnsakssuppe.. Rotgrønnsaker, vann og buljlong + litt revet muskattnøtt Anonymous poster hash: 2680a...071 Tusen takk, neste søndag skal jeg lage bolognese Anonymous poster hash: 2ea36...d71
soleia Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Eg brukar som regel ikkje oppskrift, men når eg får "heimefiska fisk" lagar eg ofte ein stor porsjon med fiskegrateng. Restane frys eg ned i alufolie, og tek opp for tining kvelden før eg steiker den på steikepanne til middag. Som ein ekstra luksus har eg av og til litt steikt bacon i gratengen. Denne oppskrifta har eg prøvd, og synes er god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/hjemmelaget-fiskegrateng
☆☆☆ Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Skal ikkje skryte på meg å gjere det ofte, men innimellom får eg ånda over meg og lagar ein stor porsjon tomatsaus. Brukar ca: 2 finhakka løk 1 finhakka kvitløk (kinesisk, då det er styrete å skrelle fedd) 1 finhakka raud chili 1-2 finhakka paprika 3 boksar tomat Nokre dl kraft (oftast buljong, då eg manglar kraft) Salt Pepper Basilikum Fresar grønnsakene og heller på resten. Let det koke så lenge eg har tid. Hender seg eg brukar stavmiksaren på sausen. Fryser ned i porsjonar og brukar til pizza, lasagne, spaghetti osv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Lager disse,bare en mye større porsjon. http://enestaaendemat.no/2011/07/04/ovnsstekte-varruller/ Anonymous poster hash: 5119a...4d5
Gjest lillehi Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Lager grønnsakssuppe, spaghettisaus, lapskaus, betasuppe. Vanskelig med oppskrifter, for jeg lager utifra hva jeg har/hvilke grønnsaker og kjøtt som er på tilbud😃
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Lager disse,bare en mye større porsjon. http://enestaaendemat.no/2011/07/04/ovnsstekte-varruller/ Anonymous poster hash: 5119a...4d5 Men blir de sprø når du varmer de opp igjen, eller steker du kanskje ikke først? Er helt grønn på vårruller, men de så veldig gode ut. Anonymous poster hash: c971f...a3e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Jeg lager mye wok og fryser ned. Vanskelig med oppskrift da jeg bruker det jeg har. Anonymous poster hash: c971f...a3e
Gjest Antarctica Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Lapskaus! Laget i forrige uke av alle de deilige grønnsakene jeg kunne finne: 1 kålrot 1 knutekål 1 hvitkål 2 rødløk 8 gulrøtter Mange poteter 1600 g kjøtt 1 purre Ternes opp og får koke til alt er mørt - løk og purre puttes i til sist. Smak til med buljong dersom du har brukt ferskkjøtt. Har du brukt saltkjøtt: husk å koke kjøttet aleine først, og slå ut kokevannet.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Lager disse,bare en mye større porsjon. http://enestaaendemat.no/2011/07/04/ovnsstekte-varruller/ Anonymous poster hash: 5119a...4d5 Men blir de sprø når du varmer de opp igjen, eller steker du kanskje ikke først? Er helt grønn på vårruller, men de så veldig gode ut. Anonymous poster hash: c971f...a3e Jeg putter de i ovnen og da blir de crispy igjen:) Lager i tillegg til sausen i oppskriften,ponzusaus. Nam:) Anonymous poster hash: 5119a...4d5
hilde og gutta Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Får jeg spörre hva dere fryser maten i? Og har dere snn fryse boks eller fryse skap? Vureder selv å lage mye for å fryse inn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 Lager disse,bare en mye større porsjon. http://enestaaendemat.no/2011/07/04/ovnsstekte-varruller/ Anonymous poster hash: 5119a...4d5 Men blir de sprø når du varmer de opp igjen, eller steker du kanskje ikke først? Er helt grønn på vårruller, men de så veldig gode ut. Anonymous poster hash: c971f...a3e Jeg bruker å fryse de uten å ha forstekt de. Tar de opp og pensler med smeltet smør og steker de direkte fra fryst tilstand Jeg fryser passe mengde i fryseposer. Anonymous poster hash: 07606...6ad
prusiluscan Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 Jeg lager ofte store porsjoner å fryser ned. Siden jeg har to barn med cøliaki så er det ikke alltid like enkelt å gå på butikken å raske med seg en kjapp middag. Lager vårruller, pizza, gryteretter, gryter, lasagne, sosekjøtt, wook, supper. Bruker også å handle inn stort av f.eks kjøttdeig når det er påtilbud å lager kjøttkaker og kjøttboller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå