Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Har dere 85 utgaven eller har det holdt med 60 for dere ? Er dere fornøyd? Verdt pengene ? Blitt pendler og vurderer sterkt denne bilen, men kjekt å høre fra dere som både har 85/60 Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Haha, jeg tror ikke mange som frekventerer dette forumet, har råd til Tesla. Prøv elbilforum.no Anonymous poster hash: 6b006...c6c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg syns det virker her som at alt under 600 tusen ( pr voksen) er lite her inne jeg ...! hehe ..... Har da lest noen her inne med tesla før, men burde kanskje spørre andre steder Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Haha, jeg tror ikke mange som frekventerer dette forumet, har råd til Tesla. Prøv elbilforum.noAnonymous poster hash: 6b006...c6c Haha!! Jeg har 85. Kunne fint klart meg med 60, men når vi først skulle kjøpe Tesla så...... Har en Leaf også. Den holder til dagligkjøring den Anonymous poster hash: f2541...cbf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Forskjell på fantasi og virkelighet, vet du. Jeg har lyst på Tesla, men er litt usikker, for det er ikke lademulighet på jobb. Anonymous poster hash: 6b006...c6c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Er det kvinner som kjører Tesla? Er ikke det for menn 45+ og litt sånn "krise" bil? 😂 Heter da midtlivskrisebilen på folkemunne. Anonymous poster hash: e0efd...0af
Iselilja Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Har dere 85 utgaven eller har det holdt med 60 for dere ? Er dere fornøyd? Verdt pengene ? Blitt pendler og vurderer sterkt denne bilen, men kjekt å høre fra dere som både har 85/60Anonymous poster hash: 064d4...c8a Vi har 85. Er veldig glad for det. Slipper rekkeviddeangst. Vi har kjørt på langturer både i Norge og Sverige/Danmark. Kjekt å slippe å lade så mye. Er ellers superfornøyde med bilen! Er ikke noen bilberging, men digger å kjøre denne. Tesla har også utrolig god service.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5? Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med den Hehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye... Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Vi venter på vår Tesla:) 60 var ikke aktuelt, p85 ble unødvendig dyr, så vi har gått for 85:) Tesla må da være drømmen for alle her? Er dere klar over hvor god plass det er i bagasjerommet, baksetene, i tillegg til bagasjerom foran? :) Og så kan man kjøre på masse turer uten å betale for bensin:) Svært pen er den, også! Anonymous poster hash: b265d...c6d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Vi venter på vår Tesla:) 60 var ikke aktuelt, p85 ble unødvendig dyr, så vi har gått for 85:) Tesla må da være drømmen for alle her? Er dere klar over hvor god plass det er i bagasjerommet, baksetene, i tillegg til bagasjerom foran? :) Og så kan man kjøre på masse turer uten å betale for bensin:) Svært pen er den, også! Anonymous poster hash: b265d...c6d Ser jeg burde satse på 85 ja. Var litt i tvil om jeg skulle ta 7 seter, just in case men... Ja hvis jeg kjører min tyske bil slik som Nå så må jeg fylle 900 i uka på diesel , minst... Samt bomring 5 steder , og parkering 300kr pr dag. Så det lønner seg nok for meg Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5? Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med den Hehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye... Anonymous poster hash: 064d4...c8a Den skal vel være ok sikkerhetsmessig, men jeg tør ikke å ha noen barn i seter så langt bak med tanke på kollisjon bakfra. Det kan hende det ikke er noe spesielt problem i Tesla og evt. andre nyere biler med slike seter bak, men kjenner at jeg ikke er klar for å stole på det enda.. Så vi har valgt 5 seter. Men har jo ingen barn enda, og har ikke planer om flere enn to, da. Anonymous poster hash: b265d...c6d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5? Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med den Hehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye... Anonymous poster hash: 064d4...c8a Den skal vel være ok sikkerhetsmessig, men jeg tør ikke å ha noen barn i seter så langt bak med tanke på kollisjon bakfra. Det kan hende det ikke er noe spesielt problem i Tesla og evt. andre nyere biler med slike seter bak, men kjenner at jeg ikke er klar for å stole på det enda.. Så vi har valgt 5 seter. Men har jo ingen barn enda, og har ikke planer om flere enn to, da. Anonymous poster hash: b265d...c6d Det er sant nok. Ikke lett etter noe forskning på det punktet men selv sittet inni det og det føltes bra. Har to barn og tror ikke det blir fler, men man vet aldri. Dere som har tesla, tenker dere mye på feks tap av bil om 3-4 år? Når x modellen kommer, og mange andre nye som kanskje yter bedre, at den faller 50% i pris osv? For feks nå kan en tesla gå for mer nå enn den gjorde i 2013 og det er vel første gang i historien st bruktbil selges for mer enn når den var ny . Dere har ikke bekymringer rundt dette ? Den koster jo hinsides mye, men jeg ser jeg sparer mange tusen på den fremfor den jeg har nå, og da er jeg villig til det altså Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Forskjell på fantasi og virkelighet, vet du. Jeg har lyst på Tesla, men er litt usikker, for det er ikke lademulighet på jobb. Anonymous poster hash: 6b006...c6c Kor lang veg til jobb har du eigentleg? som bil nr 2 held det fint med ein av dei andre billegare elbilane, men som bil nr 1 vurderer vi den største batteripakken til Tesla mtp feriereiser. Eg køyrer 20 km kvar veg til jobb med min e-Golf (flott bil!!), og har ikkje lading der, men den har jo godt over halv "tank" når eg kjem heim att og pluggar den i veggen. Den har ca 140 - 150 km rekkevidde med klimaanlegg og musikk på fullt, 190 km på sparemodus. Den billegaste teslaen har vel over dobbelt så lang rekkevidde. http://www.adlibris.com/no/searchresult.aspx?search=advanced&author=Mari+Wirgenes&fromproduct=true Mannen har sett oss på uforpliktande venteliste på model X, som skal komme neste år, så då vert me kanskje heilelektriske. (men veit ikkje prisen enno..) Anonymous poster hash: 57086...b3e
Iselilja Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Har dere 85 utgaven eller har det holdt med 60 for dere ? Er dere fornøyd? Verdt pengene ? Blitt pendler og vurderer sterkt denne bilen, men kjekt å høre fra dere som både har 85/60Anonymous poster hash: 064d4...c8a Vi har 85. Er veldig glad for det. Slipper rekkeviddeangst. Vi har kjørt på langturer både i Norge og Sverige/Danmark. Kjekt å slippe å lade så mye. Er ellers superfornøyde med bilen! Er ikke noen bilberging, men digger å kjøre denne. Tesla har også utrolig god service. Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5? Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med den Hehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye...Anonymous poster hash: 064d4...c8a Vi har syv seter. Har fire barn, og da får vi plass til hele gjengen. Dro på tidagers danmarksferie i sommer hele gjengen. Ingen takboks, men god plass til alt inkludert barnevogn (var meldt bare godvær, så vi tok sjansen på å droppe regntøy og støvler). Bagasjerommet foran er gull verdt!
Iselilja Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Har dere 85 utgaven eller har det holdt med 60 for dere ? Er dere fornøyd? Verdt pengene ? Blitt pendler og vurderer sterkt denne bilen, men kjekt å høre fra dere som både har 85/60Anonymous poster hash: 064d4...c8a Vi har 85. Er veldig glad for det. Slipper rekkeviddeangst. Vi har kjørt på langturer både i Norge og Sverige/Danmark. Kjekt å slippe å lade så mye. Er ellers superfornøyde med bilen! Er ikke noen bilberging, men digger å kjøre denne. Tesla har også utrolig god service. Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5? Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med den Hehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye...Anonymous poster hash: 064d4...c8a Vi har syv seter. Har fire barn, og da får vi plass til hele gjengen. Dro på tidagers danmarksferie i sommer hele gjengen. Ingen takboks, men god plass til alt inkludert barnevogn (var meldt bare godvær, så vi tok sjansen på å droppe regntøy og støvler). Bagasjerommet foran er gull verdt! Vi kjøpte bilen i mars, og har alt kjørt over 25000 km. Har spart masse! På en vanlig uke pendler vi ca 800 km.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar ! ja, jeg skal prøve å satse på 7 seter jeg tenker jeg ! Kjører ca 100mil i uka ( tar en del offentlig transport istedenfor bilen) , men det lønner seg faktisk med en tesla heller da altså! Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Vi venter på vår Tesla:) 60 var ikke aktuelt, p85 ble unødvendig dyr, så vi har gått for 85:) Tesla må da være drømmen for alle her? Er dere klar over hvor god plass det er i bagasjerommet, baksetene, i tillegg til bagasjerom foran? :) Og så kan man kjøre på masse turer uten å betale for bensin:) Svært pen er den, også! Anonymous poster hash: b265d...c6d Ser jeg burde satse på 85 ja. Var litt i tvil om jeg skulle ta 7 seter, just in case men...Ja hvis jeg kjører min tyske bil slik som Nå så må jeg fylle 900 i uka på diesel , minst... Samt bomring 5 steder , og parkering 300kr pr dag. Så det lønner seg nok for meg Anonymous poster hash: 064d4...c8a Husk at det er sterke signaler om at fordelene ved el-bil forsvinner i 2015. Så fort det er vedtatt vil verdien av disse bilene synke dramatisk. Ta det med i regnestykket ditt, som en usikkerhet. 100.000 i tap er mange liter diesel. Anonymous poster hash: 93c64...488
Iselilja Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar ! Jeg har selv alltid tenkt 85 typen. Har dere med 7 seter eller 5?Skal pendle totalt 20 mil 5 dager i uken med denHehe ang kvinner kjøre tesla osv, bil er livet mitt altså, og jeg sverger til tyske muskel biler så det blir rart å gå over til annet, men selv om det er en dyr bil så tjener jeg faktisk inn mye...Anonymous poster hash: 064d4...c8a Den skal vel være ok sikkerhetsmessig, men jeg tør ikke å ha noen barn i seter så langt bak med tanke på kollisjon bakfra. Det kan hende det ikke er noe spesielt problem i Tesla og evt. andre nyere biler med slike seter bak, men kjenner at jeg ikke er klar for å stole på det enda.. Så vi har valgt 5 seter. Men har jo ingen barn enda, og har ikke planer om flere enn to, da. Anonymous poster hash: b265d...c6d Vi har en venn som er bilekspert. Han mener det ikke finnes tryggere seter enn de to ekstrasetene i tesla. De er bakovervendt, har fempunktssele og biler som leveres med ekstrasetene er bygget med doble støtfangere. Det vil si at du ikke uten videre kan ettermontere seter, da femseterene er bygget på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Vi venter på vår Tesla:) 60 var ikke aktuelt, p85 ble unødvendig dyr, så vi har gått for 85:) Tesla må da være drømmen for alle her? Er dere klar over hvor god plass det er i bagasjerommet, baksetene, i tillegg til bagasjerom foran? :) Og så kan man kjøre på masse turer uten å betale for bensin:) Svært pen er den, også! Anonymous poster hash: b265d...c6d Ser jeg burde satse på 85 ja. Var litt i tvil om jeg skulle ta 7 seter, just in case men...Ja hvis jeg kjører min tyske bil slik som Nå så må jeg fylle 900 i uka på diesel , minst... Samt bomring 5 steder , og parkering 300kr pr dag. Så det lønner seg nok for meg Anonymous poster hash: 064d4...c8a Husk at det er sterke signaler om at fordelene ved el-bil forsvinner i 2015. Så fort det er vedtatt vil verdien av disse bilene synke dramatisk. Ta det med i regnestykket ditt, som en usikkerhet. 100.000 i tap er mange liter diesel. Anonymous poster hash: 93c64...488 Takk, ja det er noe å ta med seg. Gikk ikke det ut på at det blir bomring for disse, samt parkeringsavgift også? Anonymous poster hash: 064d4...c8a
Iselilja Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Er det kvinner som kjører Tesla? Er ikke det for menn 45+ og litt sånn "krise" bil? Heter da midtlivskrisebilen på folkemunne. Anonymous poster hash: e0efd...0af Jeg synes bilen er skikkelig femi Men så er min i hvit perlemorlakk med sort tak også, ikke akkurat en mannfolkbil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå