Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Noen som har opplevd dette? Har i den siste tiden ikke vært helt i form, men ikke skikkelig syk heller. Hadde tre døgn med konstant kvalme, før det endelig gikk over. Har i tillegg anfall med høy puls og en følelse av at hjertet raser avgårde i brystet på meg. Dette henger i en god stund. I tillegg har jeg en følelse av pustestopp når jeg sover. Sovnet på sofaen tidligere i dag og da bråvåknet jeg og heiv etter pusten og pulsen føyk til værs og hjertet raste avgårde. Føler også at det er litt tungt å puste. Anonymous poster hash: e8340...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Er du gravid? Opplevde dette når jeg var gravid og ble sendt til ekg sjekk. Fikk beskjed om at det var relativt normalt mens man var gravid men om jeg opplevde det etterpå måtte jeg til ny sjekk. Ville tatt en tlf til legevakt. Anonymous poster hash: 80701...239
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Har ikke sjekka, men mest sannsynligvis ikke gravid. Hormonspiral. Hadde det litt sånn i det siste svangerskapet, men ikke så ille som nå. Det er 5 år siden. Anonymous poster hash: e8340...1d2
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 For meg høres det ut som små panikkanfall. Har du litt angst? Uroer du deg masse for tiden? Stresser? Grunnen til at jeg sier det kan være dette er fordi jeg hadde det på akkurat samme måte da jeg ble diagnostisert med panikkangst. Det er ikke farlig, men snakk med fastlegen din om det. Ofte er det bare et par samtaler om dette med en lege eller psykolog som kan hjelpe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Har også lest at dette er symptomer på angst, men kan ikke fatte at jeg har det. Når jeg bråvåkner med et sånt anfall er det angst da? Men klart jeg bekymrer meg for at det er noe, med en far som døde av hjerteinfarkt før han ble 50. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: e8340...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Veldig normalt med angst. Det sympatiske nervesystemet tar iverhånd. Øv på avslappnings- og pusteteknikker. Les deg opp. Ellers finn ut hva som utløser angst. Er det ikke dette som er problemet hadde jeg gått til lege for generell sjekk. Bt, puls, hb, crp, evt ekg Anonymous poster hash: 4b039...ff1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar. Bør nok ta kontakt med lege uansett, men venter nok til fastlegen åpner i morra. Anonymous poster hash: e8340...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Føler meg fortsatt litt tungpust og kjennes ut som det trykker over brystet flere timer etter anfallet. HI Anonymous poster hash: e8340...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Man skal alltid ta trykk/smerter i brystet på alvor... ta en tur til legevakt. Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: 4b039...ff1
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Har også lest at dette er symptomer på angst, men kan ikke fatte at jeg har det. Når jeg bråvåkner med et sånt anfall er det angst da? Men klart jeg bekymrer meg for at det er noe, med en far som døde av hjerteinfarkt før han ble 50. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: e8340...1d2 Når du bråvåkner av dette kan det være angst ja. Når du holder på å sovne så plutselig føler du at du slutter å puste og at hjertet stopper, så bråvåkner du og hiver etter pusten og kjenner etter om hjertet slår. Selvfølgelig slår det men med en voldsom fart. Da har du hatt et lite panikkanfall. Jeg har en i nær familie som døde av hjerteproblemer før hun var fyllt 30, så jeg vet hvor tankene dine flyr hen med akkurat det. Men så er jo det bare en lege som kan hjelpe med å finne ut av det da. Det kan være at du har et begynnende problem og det kan godt være at du ikke har noe feil med hjertet i det hele tatt, så ikke ta sorgene på forskudd helt enda. Håper ihvertfall at du ble bittelitt beroliget av svaret mitt Det som hjalp meg veldig masse var å lese om angst og hva som skjer med kroppen under panikkanfall, da forstod jeg hva som holdt på å skje og hvordan jeg kunne bearbeide meg igjennom dem. Men det absolutte viktigste jeg lærte var at det ikke er farlig
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Tusen, tusen takk for svar. Håper nesten heller det er panikkanfall enn noe med hjertet. Må nok få utelukket at det er noe med hjertet, så jeg kan roe meg ned og slipper å bekymre meg for det. Anonymous poster hash: e8340...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Du bør virkelig få utelukket at det er hjertet før du konkluderer med panikkangst. Si ifra om at du har en far som døde av hjertesykdom også før 50 år, det er viktig informasjon. Sånne symptomer kan være så mangt, men det er greit å få en skikkelig avklaring Anonymous poster hash: 48ea5...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå