Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Hva sa omgivelsene da de fikk vite du ventet barn etter 40? Vi har vært litt klumsete og jeg er 95% sikker på at jeg er gravid. Har sagt til 'alle' at jeg ikke skal ha flere unger, og vet de kommer til å plapre om det. For å ha det sagt, abort er ikke et alternativ... Anonymous poster hash: 6b4cb...185
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Bare positive tilbakemeldinger både fra familie/venner og helsepersonell. Var nettopp fylt 43 da tredjemann ble født. Hadde to barn fra før under 6 år. Lykke til! Anonymous poster hash: 9930c...4fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Positiv opplevelse å bli mamma som 45-åring. Har tre fra før. Mulig noen reagerte negativt men de holdt i tilfelle reaksjonen for seg selv. Gratulerer! Anonymous poster hash: a745d...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Jeg tror faktisk ikke folk bryr seg så mye. Jeg har ikke fått barn etter 40 selv (er ikke 40 enda), men et familiemedlem ble gravid da hun var 45 og hadde tre tenåringer. Bortsett fra noen "oi, håper det ikke blir altfor tøft for dem å begynne på'n igjen" så ble det egentlig ikke snakket. Anonymous poster hash: 8f893...1d6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Drit i hva andre mener om det Anonymous poster hash: 117b6...010
*Miss Marple* Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Bare positive reaksjoner - som jeg fikk høre ihvertfall. Men så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andre mener. Det som var viktig for meg var at våre andre barn syns det var ok og ikke flaut, en tanke som faktisk ikke falt de inn engang. Jeg unner alle å bli voksen mamma. For egen del er det en enda kjekkere tid enn med de første. Bedre tid, bedre tålmodighet og bedre økonomi. Hadde det ikke vært for svangerskap fra helvete hadde jeg satset på minst en liten til.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Bare positive reaksjoner - som jeg fikk høre ihvertfall. Men så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andre mener. Det som var viktig for meg var at våre andre barn syns det var ok og ikke flaut, en tanke som faktisk ikke falt de inn engang. Jeg unner alle å bli voksen mamma. For egen del er det en enda kjekkere tid enn med de første. Bedre tid, bedre tålmodighet og bedre økonomi. Hadde det ikke vært for svangerskap fra helvete hadde jeg satset på minst en liten til. Hvor gammel var du da du fødte sistemann? Anonymous poster hash: 9930c...4fb
soleia Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Grattulerer! Eg var "berre" 39 då eg fekk minste, men mange spør om eg ikkje skal ha nr 3, og når eg seier at eg synes eg er for gamal, sidan eg er 43, så seier dei at "nei då, du er ikkje for gamal!" (hadde eg ikkje allereie hatt 2 turboar hadde eg nok ikkje brydd meg om alderen)
shari_z Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 De har vært positive, men så har jeg også gruet meg til å fortelle, så veldig mange ikke vet at vi venter barn om en måned. (Jeg er 44 og mannen 52, uplanlagt gravid.) tipper mange får seg en overraskelse når vi kommer med en baby. Bare min mor sa, Det kan ikke ha vært planlagt! sant, det var ikke, men hun er glad. Og min bestevenninne sa hun syntes synd på meg (det gjorde jeg også), og jeg skjønte hva hun mente og ble ikke fornærmet. Heller godt å bli forstått uten å forklare mine følelser. Nå gleder jeg meg, 36+6 på vei, men det har tatt laaaang tid å bli vant til ideen. Lykke til videre! Var 38 med sistemann og synes det var bare koselig!
*Miss Marple* Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Bare positive reaksjoner - som jeg fikk høre ihvertfall. Men så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andre mener. Det som var viktig for meg var at våre andre barn syns det var ok og ikke flaut, en tanke som faktisk ikke falt de inn engang. Jeg unner alle å bli voksen mamma. For egen del er det en enda kjekkere tid enn med de første. Bedre tid, bedre tålmodighet og bedre økonomi. Hadde det ikke vært for svangerskap fra helvete hadde jeg satset på minst en liten til. Hvor gammel var du da du fødte sistemann? Anonymous poster hash: 9930c...4fb Mer enn 40
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar... Det er sikkert ikke så mange som bryr seg, men tror min familie kommer til å lure på om jeg er steine gal. Har barn fra før i ulik alder, og var totalt ferdig med babyer. Har faktisk time til sterilisering denne mnd... det blir jo ikke noe av... hi Anonymous poster hash: 6b4cb...185
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar... Det er sikkert ikke så mange som bryr seg, men tror min familie kommer til å lure på om jeg er steine gal. Har barn fra før i ulik alder, og var totalt ferdig med babyer. Har faktisk time til sterilisering denne mnd... det blir jo ikke noe av... hi Anonymous poster hash: 6b4cb...185 Takk for svar... Det er sikkert ikke så mange som bryr seg, men tror min familie kommer til å lure på om jeg er steine gal. Har barn fra før i ulik alder, og var totalt ferdig med babyer. Har faktisk time til sterilisering denne mnd... det blir jo ikke noe av... hi Anonymous poster hash: 6b4cb...185 Det var i siste liten Da tenker jeg det er meningen at dere skulle ha et barn til! Jeg vet ikke om noen som har fått særlig kommentarer på alder når de er blitt mamma i moden aldre. Folk har kanskje tenkt sitt, men i hvert fall ikke sagt særlig. Lykke til Anonymous poster hash: 06796...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå