Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg går til en mannlig psykolog, som etter hva jeg har forstått er alene med to barn i tenårene. Under timene våre har han mobiltelefonen påslått, og han blir oppringt nesten hver gang jeg er der. Noen ganger er det andre klienter som han enten gjør avtaler med eller som må ha akutt hjelp. Det er greit nok, selv om jeg opplever det som forstyrrende. Men ganske ofte blir han også oppringt av barna sine. Jeg hører jo hans del av samtalen, og det er mye "uviktige" ting som kunne ha ventet, som at de har fått god karakter på en prøve eller hva de skal gjøre senere i dag. Jeg går hos psykolog på grunn av ganske personlige ting som det er vanskelig å snakke om, og jeg synes det er veldig vanskelig å sitte der og prøve å sette ord på ting, for så å bli avbrutt av telefonen. Psykologen sier vanligvis at han er opptatt og skal ringe opp siden, men jeg tenker at det burde ha vært mulig for ham å be barna om ikke å ringe ham på jobb med mindre det er noe veldig viktig - eventuelt ringe ham i lunsjen eller mellom timene. Er det slik hos andre psykologer også? Jeg har også barn, men de ringer meg bare på jobb dersom de har blitt syke eller liknende. Å ringe meg på jobb for "småprat" har aldri vært aktuelt. Anonymous poster hash: c8aff...3b3
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Telefonen er på og ringer rett som det er ja, men han sjekker hvem som ringer og avviser som oftest. Ringer den et par ganger i løpet av samme time så beklager han og slår av lyden. Anonymous poster hash: 7ef74...496
Marsipanmor Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg synes dette er ganske uprofesjonellt av en psykolog. . Jeg skrur alltid av lyd og vibrasjon når jeg har en klient.. det er klientens tid som han eller hun betaler for.. skulle bare mangle.. hilsen terapeut
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Det høres ganske uprofesjonelt ut i mine ører. Jeg har gått til psykolog to perioder av livet, en gang i et par år pga noe som hadde skjedd, så en kortere periode pga en vanskelig livssituasjon. Siste tok aldri telefoner så lenge han hadde pasient inne hos seg. Hos den andre kunne det skje en gang iblant at han fikk telefon, men da hadde han som regel sagt fra på forhånd at hvis det ringte så måtte han sjekke, for det kunne være han måtte ta den. Men også det skjedde sjelden. Om du greier det, så si fra til ham, at du synes det er vanskelig å snakke om de tingene du må snakke om, og at stadige avbrytelser gjør det vanskeligere. (I tillegg kutter det faktisk av det som er din tid!) Ellers er det jo en mulighet å bytte psykolog også. Anonymous poster hash: 8bc01...317
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Jeg hadde faktisk sett på det som mangel på respekt overfor meg som klient. Jeg går privat og betaler mye for å få være hos en jeg trives med og føler jeg kan snakke med, og da hadde jeg aldri godtatt at mine penger gikk til å betale for telefonsamtaler med familien. I tillegg kommer jeg veldig fort ut av det jeg snakker om, og da hadde det vært vanskelig for meg å ha timer hos en sånn psykolog. Skrur selv alltid av lyden når jeg er inne på time, og jeg forventer faktisk at psykologen gjør det samme! Anonymous poster hash: 0e350...c33
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Få jeg gikk til psykolog var ikke hun tilgjengelig for andre i vår time, det fikk jeg også beskjed om så hvis det var noe kunne jeg sende en SMS hvis det var noe. Jeg hadde blitt irritert og tatt dette opp ved neste time. Du betaler faktisk for å få hjelp og da har du faktisk krav på å bli hørt den timen. Er det noe som er akutt så får han ta den, men time avtaler, barnas prøveresultat mm får vente til etter timen. Anonymous poster hash: 2900a...8b6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Han har driftsavtale, så jeg betaler bare egenandel (som jeg har fylt opp forlengst), så jeg kan liksom ikke klage på at det spiser av tid jeg betaler for. Jeg er veldig fornøyd med ham på andre områder, så jeg ønsker ikke å bytte (noe som heller ikke er helt enkelt rent praktisk), men akkurat dette med telefonene er vanskelig. Jeg sitter ofte og tørker tårer der mens jeg prøver å ordlegge meg, og da føles det veldig forstyrrende med slike avbrudd. Jeg var usikker på om dette var vanlig, ettersom jeg ikke har gått til psykolog før. HI Anonymous poster hash: c8aff...3b3
Iiiiik Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Det er ikke greit. Jeg leste faktisk en undersøkelse om det nylig, at behandlingsutbyttet går merkbart ned bare terapeuten har telefonen sin liggende fremme på bordet, hvis han/hun svarer i den i tilegg går det ytterligere ned. Telefonen skal være borte under timen slik at klienten skjønner at terapeuten er 100% til stede. På enkelte poliklinikker er terapeutene i rullerende akuttberedskap, det må være eneste akseptable forklaring på at de må ta telefonen selv hvis det er klienter til stede. Da bør dette meldes klienten før timen begynner slik at man er klar over det.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Ikke ok i det hele tatt...Stakkar deg, ta med kopi av denne tråden til neste time. Forstår han ikke hvor upassende dette er da, så er det ikke håp for han. Jeg er målløs. Jeg har jobbet i psykiatrien i mange år, og dette er uhørt...på så mange plan... Anonymous poster hash: 57f3d...b9b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Jeg har gått til psykolog (samme mannen) i et par runder - og han har aldri svart på en tlf. Alle samtaler går rett på svareren (og ikke hørbart). Ikke ok - si det til ham at det er forstyrrende. Anonymous poster hash: 122e5...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå