Gå til innhold

Når skriver barnevernet en barnevernfaglig vurdering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror barnevernet skal gå for omsorgsovertakelse, og de har idag (!) ringt for å meddele at de holder på å skrive en barnevernfaglig rapport. Er dette en del av sakfremlegg til fylkesnemnda..?

Må tilføyes at bv selv sa idag at alt med barnet er bra, men de mistenker rusbruk for tre mnd siden.

HI

Anonymous poster hash: b1c48...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moderatorer; er det mulig få eget "barnevern" forum?😳

Anonymous poster hash: 29906...116

Skrevet

Noen som vet...?

På forhånd takk

HI

Skrevet

Tvilsomt at de fatter vedtak på omsorgsovertakelse pga mistanke om rus for 3 mnd siden. I såfall er det andre ting som ligger til grunn.

Anonymous poster hash: b97eb...050

Skrevet

De har påstått at de skal gjøre det, for at fylkenesnemnda skal avgjøre dette istedet for de, som en slags overprøvd beslutning..:(

Hi

Skrevet

De går ikke for omsorgsovertakelse pga mistanke om rus. Mulig du har litt dårlig selvinnsikt?

Skrevet

Hei

Barnevernet legger ikke frem vedtak om omsorgsovertakelse basert på mistanke om rus. Mistanke om misbruk og vold, ja.

Hvorfor ringer du ikke å spør selv, i og med at de har ringt deg i dag.

Anonymous poster hash: 7da5b...9f8
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Synes dere er direkte ekle mot denne kvinnen!

Hi jeg husker den forrige tråden din, eller tror det var deg, om å evt flytte?

Jeg har ingen peiling på temaet, men ønsker deg all lykke til i den kampen du er i nå!

Skrevet

Mulig jeg har dårlig selvinnsikt ja, men hva har det med denne saken å gjøre? Kan se inn i meg selv til jeg blir blå, men hvordan bv jobber finner jeg vel ikke ut av det..?

Jeg går etter det de har sagt. De har sagt at alt med barnet er bra; samspill, utvikling, boforhold, og tilknytning.

De mistenker imidlertid rus tre mnd tilbake i tid, men IKKE nå, derfor ønsker de heller ikke å ta rusprøver av meg.

De har sagt at de vil fremme saken for nemnda, så får denne avgjøre hvorvidt det er sannsynlig at jeg har ruset meg. Dette er pga vitnesbyrd fra en tidligere kjæreste.

Det jeg sier her, er faktisk det har sagt! Kan jeg da kanskje tro at de har en altfor tynn sak for 4-12, utfra deres reaksjoner..?

HI

Skrevet

Da tar du urinprøver hos fastlegen som beviser at du ikke ruser deg og du sender de positive rapportene selv til fylkesmannen.

Har du ikke advokat?

De må faktisk ha bevis fra prøvesvar for å kunne gjøre dette. Er saken så enkel så blir saken ikke vurdert en gang hos fylkesmannen.

Anonymous poster hash: 9b80d...bd6

Skrevet

Jeg tviler ikke på det du skriver. Det er ikke uvanlig at instanser i det offentlige ønsker at saker skal "gå til nemnda", for å "teste" om de vinner på de bevisene de har. Hvis de vinner denne saken basert på bevisene de sitter med, så vil denne saken senere bli brukt som eksempel i lignende saker, og det kan føre til at flere saker blir sendt videre på et tynnere grunnlag enn tidligere. Hvis de taper, så har de lært at de må ha mer tyngde neste gang.

Ta rådene du har fått om å kontakte advokat, og skaff bevis på at du er og har vært rusfri. (Ta jevnlig urinprøver feks)

Ønsker deg lykke til!! :)

Anonymous poster hash: 0d51f...c4b

Skrevet

Jeg tviler ikke på det du skriver. Det er ikke uvanlig at instanser i det offentlige ønsker at saker skal "gå til nemnda", for å "teste" om de vinner på de bevisene de har. Hvis de vinner denne saken basert på bevisene de sitter med, så vil denne saken senere bli brukt som eksempel i lignende saker, og det kan føre til at flere saker blir sendt videre på et tynnere grunnlag enn tidligere. Hvis de taper, så har de lært at de må ha mer tyngde neste gang.

Ta rådene du har fått om å kontakte advokat, og skaff bevis på at du er og har vært rusfri. (Ta jevnlig urinprøver feks)

Ønsker deg lykke til!! :)

Anonymous poster hash: 0d51f...c4b

Herregud.. Mister mer og mer tillit til dette såkalte barnevernet her til lands...

Anonymous poster hash: 7da5b...9f8

Skrevet

Hos oss skriver vi barnevernfaglig vurdering etter hver undersøkelse. Både på de som går til tiltak, omsorgsovertakelse, og de som henlegges. Det er en rapport som oppsummerer og konkluderer undersøkelsen.

Hilsen bv.konsulent.

Anonymous poster hash: d7d8c...f03

Skrevet

Mulig jeg har dårlig selvinnsikt ja, men hva har det med denne saken å gjøre? Kan se inn i meg selv til jeg blir blå, men hvordan bv jobber finner jeg vel ikke ut av det..?

Jeg går etter det de har sagt. De har sagt at alt med barnet er bra; samspill, utvikling, boforhold, og tilknytning.

De mistenker imidlertid rus tre mnd tilbake i tid, men IKKE nå, derfor ønsker de heller ikke å ta rusprøver av meg.

De har sagt at de vil fremme saken for nemnda, så får denne avgjøre hvorvidt det er sannsynlig at jeg har ruset meg. Dette er pga vitnesbyrd fra en tidligere kjæreste.

Det jeg sier her, er faktisk det har sagt! Kan jeg da kanskje tro at de har en altfor tynn sak for 4-12, utfra deres reaksjoner..?

HI

Hvis dette er sannheten så kan du ta det med ro, da får de aldri i verden gjennom en omsorgsovertakelse i fylkesnemnda.
Skrevet

Har du droppet det med at dette er for "venninna" di? 

Jeg kan ikke tro de har noen sak med et slikt svakt grunnlag. Det bli sikkert henlagt.

Anonymous poster hash: 9d67e...d09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...