Gå til innhold

Valgets kval

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker jobben min, men har for lang reisevei. Tjener bra, trives, osv. Ingen ting negativt bortsett fra reisevei og at jeg ikke kan jobbe redusert. Kommer ikke til å få så høy lønn i en annen jobb da jeg tjener 450.000 uten utdannelse.

Har ei datter på to år som jeg ser for lite i hverdagen. Så...

1. Beholde jobben og nyte helger og ferier?

2. Bytte jobb og få mer tid i hverdagen pga kortere reisevei? Evt jobbe redusert. Gå ned MYE i lønn for å få mer tid med min lille skatt? :)

Anonymous poster hash: a2cb6...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke 

3. Flytte nærmere jobben og slik sett ha god lønn og se barnet mer?

Anonymous poster hash: d55ed...f81
Skrevet

Vanskelig. Kan dere klare dere uten pengene?

Det jeg tenker er at kanskje d er bedre m en mamma som er fornøyd og glad enn en som ikke trives på jobb. Å ha en jobb der du ikke kan se noe negativt uten om reisevei vil jeg tro er relativt unikt. Man tilbringer mye tid på jobben og å da kanskje ha en jobb man ikke trives i er utrolig kipt.

Samtidig er jo tiden mens de er små dyrbare og noe man ikke får tilbake. Er det sånn at du kan få et års permisjon for å prøve noe annet, så har du iallefall myligheten til å angre deg.

Anonymous poster hash: 82b56...7b0
Skrevet

Hvorfor ikke

God tanke :) Men i området jeg jobber koster boligene mellom 1,5 og 2 mill mer enn her vi bor nå. Så vi har ikke vurdert det siden vi ikke ønsker mer lån (og jeg tror ikke vi hadde fått mye mer heller, har ikke EK til en dyrere bolig).

Skrevet

Hvorfor ikke

God tanke :) Men i området jeg jobber koster boligene mellom 1,5 og 2 mill mer enn her vi bor nå. Så vi har ikke vurdert det siden vi ikke ønsker mer lån (og jeg tror ikke vi hadde fått mye mer heller, har ikke EK til en dyrere bolig).

Og så må jeg tilføye at vi bor nærme familie nå, så vi vil fortsette med det for hennes skyld :)

Skrevet

Vanskelig. Kan dere klare dere uten pengene?

Det jeg tenker er at kanskje d er bedre m en mamma som er fornøyd og glad enn en som ikke trives på jobb. Å ha en jobb der du ikke kan se noe negativt uten om reisevei vil jeg tro er relativt unikt. Man tilbringer mye tid på jobben og å da kanskje ha en jobb man ikke trives i er utrolig kipt.

Samtidig er jo tiden mens de er små dyrbare og noe man ikke får tilbake. Er det sånn at du kan få et års permisjon for å prøve noe annet, så har du iallefall myligheten til å angre deg.

Anonymous poster hash: 82b56...7b0

Vi klarer oss, men blir et vesentlig strammere budsjett.

Ja, det er kanskje ikke så vanlig å trives så godt i jobben som jeg gjør? Jeg tviler på jeg finner en like bra jobb i den lille byen vi bor i, men kanskje...

Permisjon ja, det skal jeg undersøke. Takk for tipset :)

Skrevet

Hva med å gå ned til 80% stilling. Så har du en fridag i uken. Det å ha en jobb man trives med er veldig viktig synes jeg. Og hvis du ikke får en så bra jobb der du bor, hverken i penger eller trivsel. Så hadde nok ikke jeg sagt opp jobben.

Anonymous poster hash: 5d593...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...