Gå til innhold

Er det virkelig så mange transseksuelle barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt rart? Er det så stort et problem at TV2 må ha så mye fokus på det, som de har nå?

Sier jo litt at de setter samfunnskritikken under underholdning. Kan de ikke fokusere på litt mere vanlige problemstillinger? Overvekt, rasisme, fattigdom?

Er nok mange flere barn som kvier seg til å gå på skolen pga disse problemstillingene!

Anonymous poster hash: add36...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel eit sjeldan fenomen, skal ein tru Tidsskrift for Den norske legeforening. At transseksualisme er sjeldan og relativt tabubelagt, samt har store livsinngripande konsekvensar, er gode grunnar, slik eg ser det, til å ta opp problemstillinga.

Rasisme, overvekt og fattigdom bør også fokuserast på, for all del.

Anonymous poster hash: 1ab27...cc1
Skrevet

Det er vel første gang, så vidt jeg har fått med meg, at det er noe særlig fokus på dette i det hele tatt. Og da er det vel på tide, for de det gjelder sin skyld, at vi kan få litt mer forståelse og kunnskap. Kanskje spesielt fordi det ikke gjelder så mange, slik at det blir veldig fremmed for de fleste av oss.

Jeg har for øvrig forstått det sånn at de som er transseksuelle har vært det hele livet, men at det er litt forskjellig når de forstår det, og når de forteller omverden om det. Sånn sett har det vel alltid vært transseksuelle barn, men de har kanskje stengt det inni seg. Mer åpenhet og toleranse kan jeg ikke se noe negativt med. :)

Anonymous poster hash: 37282...2d6
Skrevet

Jeg kjenner to bare i bygda her, og det er sikkert flere som ikke er åpne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...