Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Anonymous poster hash: 774c2...640
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jepp, men det heter privatjet og er vesentlig dyrere en charter og vanlig rutefly... Men, skal jeg være litt mer seriøs i svaret mitt så er der selskap som har barnefri seterader og barnefri fly... Se bare denne linken. http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/har-innfoert-barnefrie-soner-paa-flyene/a/10100164/ Anonymous poster hash: 52b76...e57
MammantilNurket Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Det var faktisk Ryanairs aprilspøk i fjor, tror jeg Jeg kunne absolutt forholdt meg til barnefrie flighter. Jeg er imidlertid sikker på at folk er i stand til å skille mellom en baby som gråter og et stort barn som bråker.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Jeg har barn selv jeg, så barn på fly bryr jeg meg ikke om, men kom til å tenke på det. For må jo være grusomt irriterende for de uten barn å reise på lange flyturer med skrikende babyer og irriterende masete barn. Hi Anonymous poster hash: 774c2...640
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Det var faktisk Ryanairs aprilspøk i fjor, tror jeg Jeg kunne absolutt forholdt meg til barnefrie flighter. Jeg er imidlertid sikker på at folk er i stand til å skille mellom en baby som gråter og et stort barn som bråker. Ja, man skulle tro det. Men dessverre finnes det noen unntak :-( Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1
*Nøtta* Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Har aldri helt skjønt meg på hvordan folk klarer å irritere seg over barn på fly jeg... Har flydd mye i mitt liv og opplevd mangt et trassig barn som medpassasjer,ikke er jeg den mest tålmodige sjela i verden heller, men akkurat dette med barn på fly klarer jeg å stenge ute. Så lenge det ikke er mitt eget som bedriver hylekor, så slapper jeg av jeg. *phu*
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen 😊 Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen... Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Barn som gråter er null problem. Men disse fra fem og oppover som ikke sitter rolig. Som hyler og sutrer, sparker i stoleygger og er frekke. GRØSS. Hva er galt med foreldre som tillater slikt? Anonymous poster hash: a23bc...ed5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen 😊 Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen... Anonymous poster hash: 52b76...e57 Mange flyselskaper som har 16-årsgrense på business. Veldig mange, faktisk. Anonymous poster hash: ef8b8...db1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen 😊 Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen... Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, har vel kanskje ikke den tydeligste humoren så tidlig :-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Jeg har barn selv jeg, så barn på fly bryr jeg meg ikke om, men kom til å tenke på det. For må jo være grusomt irriterende for de uten barn å reise på lange flyturer med skrikende babyer og irriterende masete barn. Hi Anonymous poster hash: 774c2...640 Problemene på flyreiser er stort sett foreldrene som gjør ingenting for å stoppe maset til barnet, lar barnet bruke bordet som trampoline, sitte og sparke i seteryggen, henge over seteryggen og mase(ingenting er mer underholdende en mammas siklende prinsesse), springe galning i midtgangen (spesielt under servering etter gjentatte beskjeder fra flyvertinnene) og ta lekene/tingene til andre barn som sitter rolig. Der er så mye som kan gjøres og planlegges før man drar på tur med barn. Barn med foreldre som prøver er sjeldent et problem. Her ser de fleste oppegående mennesker at foreldrene gjør en innsats og at det kan være flere årsaker en bare et uopdragent barn som fører til støyen. Baby gråt er plagsomt, men hvis babyen ikke tar smokk, ikke vil ha pupp eller flaske så er det lite å gjøre. Men, her og så tror jeg tolmodigheten er vesentlig høyere for medpasasjerer hvis foreldrene prøver... Så det som uten tvil er det største problemet med flyreiser er tafatte foreldre. Ikke urolige barn... Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-) Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen 😊 Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen... Anonymous poster hash: 52b76...e57 Mange flyselskaper som har 16-årsgrense på business. Veldig mange, faktisk. Anonymous poster hash: ef8b8...db1 Gi meg eksempel på dette er du snill.... Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Har aldri helt skjønt meg på hvordan folk klarer å irritere seg over barn på fly jeg... Har flydd mye i mitt liv og opplevd mangt et trassig barn som medpassasjer,ikke er jeg den mest tålmodige sjela i verden heller, men akkurat dette med barn på fly klarer jeg å stenge ute. Så lenge det ikke er mitt eget som bedriver hylekor, så slapper jeg av jeg. *phu* Du har ikke opplevd å ha en 3-4-åring bak deg som sparker deg hardt i ryggen under hele flyturen da? Med en forelder ved siden av som ikke sier et ord for å stoppe ham? Ok, jeg irriterte meg mer over forelderen enn barnet, men likevel. Anonymous poster hash: ef19a...57e
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Har aldri hatt problemer med gråtende babyer eller bråkete barn på fly. Stressa foreldre, spesielt mødre i fistel på alt for mye koffein og sukker innabords er nok til å drepe enhver reisefeber her i gården.
*Nøtta* Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Har aldri helt skjønt meg på hvordan folk klarer å irritere seg over barn på fly jeg... Har flydd mye i mitt liv og opplevd mangt et trassig barn som medpassasjer,ikke er jeg den mest tålmodige sjela i verden heller, men akkurat dette med barn på fly klarer jeg å stenge ute. Så lenge det ikke er mitt eget som bedriver hylekor, så slapper jeg av jeg. *phu* Du har ikke opplevd å ha en 3-4-åring bak deg som sparker deg hardt i ryggen under hele flyturen da? Med en forelder ved siden av som ikke sier et ord for å stoppe ham? Ok, jeg irriterte meg mer over forelderen enn barnet, men likevel. Anonymous poster hash: ef19a...57e Det har jeg opplevd, og løsningen på dette ble å snu seg og si ifra til barnet selv. Først en gang- hyggelig med et smil. Neste gang- ikke like hyggelig. Problem løst.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Har aldri helt skjønt meg på hvordan folk klarer å irritere seg over barn på fly jeg... Har flydd mye i mitt liv og opplevd mangt et trassig barn som medpassasjer,ikke er jeg den mest tålmodige sjela i verden heller, men akkurat dette med barn på fly klarer jeg å stenge ute. Så lenge det ikke er mitt eget som bedriver hylekor, så slapper jeg av jeg. *phu* Du har ikke opplevd å ha en 3-4-åring bak deg som sparker deg hardt i ryggen under hele flyturen da? Med en forelder ved siden av som ikke sier et ord for å stoppe ham? Ok, jeg irriterte meg mer over forelderen enn barnet, men likevel. Anonymous poster hash: ef19a...57e Det har jeg opplevd, og løsningen på dette ble å snu seg og si ifra til barnet selv. Først en gang- hyggelig med et smil. Neste gang- ikke like hyggelig. Problem løst. Godt poeng, jeg var vel bare så sjokkert og paff over at moren gjorde absolutt ingenting, satt og ventet på at hun skulle oppdage det og ta affære. (Men det var så voldsomt at hun nok må ha sett det hele tiden.) Men helt ærlig, ble du ikke bittelitt irritert en gang? Anonymous poster hash: ef19a...57e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Jeg har barn selv jeg, så barn på fly bryr jeg meg ikke om, men kom til å tenke på det. For må jo være grusomt irriterende for de uten barn å reise på lange flyturer med skrikende babyer og irriterende masete barn. Hi Anonymous poster hash: 774c2...640 Problemene på flyreiser er stort sett foreldrene som gjør ingenting for å stoppe maset til barnet, lar barnet bruke bordet som trampoline, sitte og sparke i seteryggen, henge over seteryggen og mase(ingenting er mer underholdende en mammas siklende prinsesse), springe galning i midtgangen (spesielt under servering etter gjentatte beskjeder fra flyvertinnene) og ta lekene/tingene til andre barn som sitter rolig. Der er så mye som kan gjøres og planlegges før man drar på tur med barn. Barn med foreldre som prøver er sjeldent et problem. Her ser de fleste oppegående mennesker at foreldrene gjør en innsats og at det kan være flere årsaker en bare et uopdragent barn som fører til støyen. Baby gråt er plagsomt, men hvis babyen ikke tar smokk, ikke vil ha pupp eller flaske så er det lite å gjøre. Men, her og så tror jeg tolmodigheten er vesentlig høyere for medpasasjerer hvis foreldrene prøver... Så det som uten tvil er det største problemet med flyreiser er tafatte foreldre. Ikke urolige barn... Anonymous poster hash: 52b76...e57 Enig i mye av det du skriver, men alle råd angående fly med baby er å amme under takeoff og landing. Men baby må være fastspent i din sele og da går ikke dette. Og man kan og tenke på at det er ikke alle som flyr bare fordi de vil på ferie i permisjonen. Min baby må få lov til å fly til Frankrike når hun er halvt fransk. Hun har like mye å gjøre på det flyet som sære norske damer i fake Chanel som skal dit for å shoppe og mener det hører med til turen å lese Elle i stillhet på flyet mens de nipper til billig musserende. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-)Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen...Anonymous poster hash: 52b76...e57 Mange flyselskaper som har 16-årsgrense på business. Veldig mange, faktisk. Anonymous poster hash: ef8b8...db1 Ikke KLM iallfall. For vi ble oppgradert uten å vite det til buisness da vi reiste med tre barn hvor eldste var så vidt over 4 år. Jeg som måtte amme en på 4 mnd i midtsetet mellom to sure menn i dress og mellomste som gråt på raden bak helt til take off. Vi gjorde alt for å roe, men jeg var så sliten at jeg ikke skjønte at vi satt på buisness flr halvveis i turen da jeg fikk velge hva jeg ville spise.... Hadde jeg kunnet velge hadde jeg holdt meg på vanlige seter, men ungene var rolige og sov så fort vi tok av. Anonymous poster hash: 9e9fe...00a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 At foreldrene selv tar affære er selvsagt det jeg foretrekker -- men hvis det ikke skjer og barna er til sjenanse (sparking i seteryggen, løping i midtgangen etc) - er det ikke verre enn at jeg henvender meg til foreldre/barn og ber om at den uønskede oppførselen stopper. Hvorfor sitte og koke i setet hele flyturen når man kan snu seg og si fra? Hvorfor er det så farlig? Anonymous poster hash: a811a...345
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Jeg har barn selv jeg, så barn på fly bryr jeg meg ikke om, men kom til å tenke på det. For må jo være grusomt irriterende for de uten barn å reise på lange flyturer med skrikende babyer og irriterende masete barn. Hi Anonymous poster hash: 774c2...640 Problemene på flyreiser er stort sett foreldrene som gjør ingenting for å stoppe maset til barnet, lar barnet bruke bordet som trampoline, sitte og sparke i seteryggen, henge over seteryggen og mase(ingenting er mer underholdende en mammas siklende prinsesse), springe galning i midtgangen (spesielt under servering etter gjentatte beskjeder fra flyvertinnene) og ta lekene/tingene til andre barn som sitter rolig. Der er så mye som kan gjøres og planlegges før man drar på tur med barn. Barn med foreldre som prøver er sjeldent et problem. Her ser de fleste oppegående mennesker at foreldrene gjør en innsats og at det kan være flere årsaker en bare et uopdragent barn som fører til støyen. Baby gråt er plagsomt, men hvis babyen ikke tar smokk, ikke vil ha pupp eller flaske så er det lite å gjøre. Men, her og så tror jeg tolmodigheten er vesentlig høyere for medpasasjerer hvis foreldrene prøver... Så det som uten tvil er det største problemet med flyreiser er tafatte foreldre. Ikke urolige barn... Anonymous poster hash: 52b76...e57 Enig i mye av det du skriver, men alle råd angående fly med baby er å amme under takeoff og landing. Men baby må være fastspent i din sele og da går ikke dette. Og man kan og tenke på at det er ikke alle som flyr bare fordi de vil på ferie i permisjonen. Min baby må få lov til å fly til Frankrike når hun er halvt fransk. Hun har like mye å gjøre på det flyet som sære norske damer i fake Chanel som skal dit for å shoppe og mener det hører med til turen å lese Elle i stillhet på flyet mens de nipper til billig musserende. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Første turen med eldstemann var når han var to uker gammel, siden har vi de siste ti åra reist minimum 6-8 reiser i året. Så jeg er klar over denne regelen hos enkelte selskap. SAS har jeg aldri hatt problemer med å få legge ned barnet så jeg fikk ammet selv om det var festet i min sele. Norwegian derimot var steil på at barnet skulle sitte. Uansett, dette er kun en liten del av turen. Og så lenge foreldrene faktisk prøver så påstår jeg fortsatt som jeg skrev at tålmodigheten blandt medpasasjerer er større en for foreldre som lukker ørene og fortsetter å halvsove når babyen skriker seg blå pga øresmerter eller andre plager... Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 Vil ikke tro det, men du bør være ganske safe på business class :-) men please, ikke bli for sur og se for all del forskjellen på foreldre med frekke eldre barn som burde kunne oppføre seg og en stakkars baby på 6 mnd som har vondt i ørene. Er selv en av de som irriterer meg grønn over foreldre med frekke drittunger som burde kunne oppføre seg, men kjente at sinnet kokte da en sær kjerring sendte min 6 mnd gamle baby sure blikk på flyet. Vi reiste heller ikke for moro skyld, mannen er ikke norsk og vi reiste med baby for å besøke hans familie. Han så at jeg var veldig nær å skjelle ut damen og var smart nok til å snike seg frem til flyvertinne og si at hvis det er plass burde de tilby den sure megga et annet sete. Flyvertinnen skjønte tegningen og det var så gøy å se damens reaksjon på tilbudet. Hun følte seg skikkelig VIP og trodde at hun og flyvertinnen forstod hverandre godt :-) Så HI, vær så snill å tilgi babyene, de kan ikke noe for at de skriker. Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Bussines klasse er ingen garanti. Begge turene vi har vært over til NY så har der vært mer en et barn. Minste var baby, i tillegg hadde vi med våre på 4 og 10 ene gangen. Anonymous poster hash: 52b76...e57 Ja, det var vel mer en spøk fra min side, ref smiley.....:-)Anonymous poster hash: 1fb4d...8b1 Beklager, tok ikke det som en fleip da veldig mange er av denne oppfattingen Det er ikke mange år siden dette var en sannhet. Men, økonomien til mannen i gata har blitt så bra at folk har råd til å ta med familien på en mer comfortabel reise. Dette har ført til en vesentlig økning av barn forran gardinen...Anonymous poster hash: 52b76...e57 Mange flyselskaper som har 16-årsgrense på business. Veldig mange, faktisk. Anonymous poster hash: ef8b8...db1 Ikke KLM iallfall.For vi ble oppgradert uten å vite det til buisness da vi reiste med tre barn hvor eldste var så vidt over 4 år. Jeg som måtte amme en på 4 mnd i midtsetet mellom to sure menn i dress og mellomste som gråt på raden bak helt til take off. Vi gjorde alt for å roe, men jeg var så sliten at jeg ikke skjønte at vi satt på buisness flr halvveis i turen da jeg fikk velge hva jeg ville spise.... Hadde jeg kunnet velge hadde jeg holdt meg på vanlige seter, men ungene var rolige og sov så fort vi tok av. Anonymous poster hash: 9e9fe...00a SAS har heller ikke den regelen... Anonymous poster hash: 52b76...e57
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 Barn som gråter er null problem. Men disse fra fem og oppover som ikke sitter rolig. Som hyler og sutrer, sparker i stoleygger og er frekke. GRØSS. Hva er galt med foreldre som tillater slikt? Anonymous poster hash: a23bc...ed5 Jeg har et barn på 6 år som oppførte seg slik på siste del av flyturen (ikke frekk, men hylte, forsøkte å sparke i setet foran osv). Hun har Tourettes syndrom og ADHD, og det å fly med henne er en stor utfordring. For det meste går det fint, vi har våre metoder for å holde henne noen lunde i ro, men når hun får sinnetics er det lite vi kan gjøre. Heldigvis var medpassasjerene våre forståelsesfulle siden de så at vi forsøkte å roe henne ned, og til de nærmeste rundt oss forklarte vi også diagnosen. Men jeg vet at ikke alle er like åpen som oss, så et stort barn som ikke oppfører seg som forventet kan gjøre det pga en diagnose du ikke ser, og ikke fordi foreldrene er mislykkede... Anonymous poster hash: 245d5...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå