Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Ser så mye svar her om hvor lett det er å lage masse mat fra bånn av. Ja, det er sikkert best. MEN, det er ikke alltid det fungerer, og det skal man ikke ha dårlig samvittighet for! Forsøkt å lage skikkelig mat fra bånn av når du er alene med ungen/r og de står og hyler ved bena så du ikke kan bevege deg? Forsøkt å lage mat når du er utslitt av en eller annen grunn? Eller syk? Jeg hadde en opplevelse i sommer med sykt barn hvor h*n sov elendig om natta, og nektet på dagtid i 3 døgn. Endte opp på legevakta med sammenbrudd. Etter råd fra LEGEVAKT ble det mikromat/hurtigmat frem til ting var normalt. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for! Så til dere som bruker litt hermetikk, eller halvfabrikata eller hva det skal være. Ikke ha dårlig samvittighet! Kanskje det ikke er optimalt, men av og til handler det om å overleve. Ikke hør på alle bastante meninger om "det beste". Slike råd tar uansett aldri hensyn til omstendigheter. Skål for gråsoner! Anonymous poster hash: 1da0e...166
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 🍻👍 Anonymous poster hash: 503f3...b4b
Marriet Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Men angående den ala capri tråden så var det vel snakk om det var greit på en ukesmeny, og hele opplegget med brus og alt var rart. Sånn ellers har du selvsagt rett, og folk må gjøre det som passer dem.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Jeg har faktisk brukt svært lang tid på å innfinne meg med at halvfabrikata og enkle middager er helt greit. Jeg vokste opp i et hjem der maten alltid var perfekt. Alt laget fra bunnen, og sunn god mat hver dag. Mamma er kjempeflink! Men jeg selv har aldri vært glad i å lage mat. Hvis jeg skal stå på kjøkkenet vil jeg helst bake kaker. Middagene hjemme hos meg ble langt i fra så perfekte som mamma sine. Jeg brukte masse tid og energi på å få det til. Så mye at jeg over en tid ble sykemeldt på grunn av psykiske problemer. Jeg fikk hjelp av en psykiater som fikk meg til å forstå at det er lov å senke kravene. Jeg er ingen misslykket mor selv om jeg velger enkle middagsløsninger. Fortsatt tar jeg meg selv i å ha prestasjonsangst og stresse med middagene. Men da senker jeg skuldrene og husker at varm mat er middag nok. Brødskiver med karbonade og speilegg er f.eks heelt fin en torsdag ettermiddag. Nå er jeg i full jobb. Har samboer, en sønn på fire, og et barn i magen. Etter at jeg fikk hjelp til å senke husmorkravene har livet blitt enklere. Hurra for Toro!! Anonymous poster hash: fde93...1d2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Jeg liker også gråsoner, og går for en variant hvor jeg lager alt fra bunnen av de dagene vi har tid, og så blir det brødskiver eller pølse med brød på bensinstasjonen på de dagene vi ikke har tid. De dagene har vi ikke tid til halvfabrikata heller, er ofte ikke hjemom en gang. Anonymous poster hash: 80613...597
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Jeg synes ikke det blir det samme å servere enkel mat av og til og særlig når man f. Eks er syk eller har travle perioder og å servere hermetikk på en ukesmeny. Tror de fleste tyr til litt shortcuts innimellom, men jeg synes det er vanvittig å stadig vekk ty til hermetikk når man skal lage ukesmeny. Anonymous poster hash: ce5d9...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå