Gå til innhold

Løpesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en treåring med veldig dårlig motorikk. Han kan ramle på flatt underlag, snofler i egne bein, i steiner og er en skikkelig ulykkesfugl. Fysioterapeut observerte han i barnehagen en dag og han hang nok litt etter motorisk. Han behersker ikke trøene på en trehjulssykkel (er 3 år og 5 mnd). Sparkesykkelen forstår han heller ikke hvordan han skal bruke. Han tar den mellom beina og går bortover. Vurderer å kjøpe løpesykkel til han, kan det være greit for å trene opp balanse eller tror dere det blir for vanskeligt?

Anonymous poster hash: 170f5...a9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løpesykkel er egentlig bare å løpe. Vi har hatt en sånn og i begynnelsen gikk det ikke så raskt, det var mer en "gåsykkel" enn en løpesykkel, men etterhvert gikk det raskt og han hadde veldig god balanse på den! Ikke noe problem å bytte over til vanlig sykkel heller, da vi gjorde det, balansen var der med en gang.

Om balansesykkel er riktig for din gutt, kan helt sikkert fysioterapeuten svare bedre på enn oss, men i utgangspunktet er det veldig bra med balansesykkel. 

Har dere forresten testet synet hans? En del som er "klønete" har dårlig syn, så jeg ville bedt om en henvisning til en øyelge, hvis dere ikke allerede har fått testet synet.

Anonymous poster hash: 0318b...61c
Skrevet

Løpesykkel er kjempekjekt, og som vedkommende over her sier, så er det jo nesten som å gå ;-) Jeg anbefaler Puky hvis modellen passer størrelsen til sønnen din - de kan regulere setet, og når han får teken på det kan han plassere beina på platen i midten. Siden den er lav mellom hjulene, er den lett å håndtere for ham. Hva med denne for eksempel? http://www.eurotoys.net/main/index.asp?site=324&vn=04-004006 

Skrevet

Ser at linken min bare kommer til en startside - billedsøk feks denne modellen 

Puky LR 1 4008
Skrevet

Har ikke testet synet, burde kanskje gjort det. Er flere som har sagt at det nok er arveligt. Min far og bror går visstnok på samme måten og er litt snublete av seg. HI

Skrevet

Har ikke testet synet, burde kanskje gjort det. Er flere som har sagt at det nok er arveligt. Min far og bror går visstnok på samme måten og er litt snublete av seg. HI

Det må jo ikke være synet, men det er så enkelt å få det testet at det er dumt å ikke gjøre det.

Anonymous poster hash: 0318b...61c

Skrevet

Løpesykkel er flott for balansen :)

Er forøvrig enig i at det er lurt å sjekke synet dersom barnet er i overkant klosset.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Min 2 åring knakk koden på sparkesykkel etterhvert, gikk med den mellom bena i starten. Kjøpte løpesykkel til han, men han skjønner ikke bæret og vil bare bruke sparkesykkelen. Så min erfaring er at du kan gi sparkesykkelen litt tid, du har sikkert en sånn med to hjul foran. Ikke noe enklere med løpesykkel..

Skrevet

Løpesykkel er helt genialt! Sønnen min som vanligvis bruker lang tid på å lære seg ting og er nervøs, lærte å sykle lett som en plett etter et par år med løpesykkel. Han fikk kjempegod balansetrening av den. Han var veldig lite intr i trehjulsykkel eller sykkel med støttehjul. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...