Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Brukte aldri ull i fjor vinter og babyen min frøs aldri. Bruker alle virkelig 3 lag med ull? Anonymous poster hash: 498e8...29f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Har brukt lite ull når de har vært babyer Men etterhvert som de blir eldre og er mye ute i bhg syns jeg ull er greit å bruke. Det er nesten uunværlig på sønnen min som jeg tror må bade i sølepyttene, for han kan bli utrolig våt. Anonymous poster hash: 89ec3...d3a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Jeg har en sønn som har atopisk hud og han bruker ikke ull. Noen ganger på de aller kaldeste dagene, men han kan ikke bruke ull flere dager på rad innerst mot huden. Anonymous poster hash: d4620...68c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Bruker på 1av 3, de 2 andre får tørr hud av ull så de bruker bambus. Anonymous poster hash: 65d6c...9a5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Vi bruker ikke ull innerst, men ull som mellomlag. Innerst bruker vi bomull eller superundertøy pga atopisk hud. Aldri opplevd at de har vært kalde likevel. Anonymous poster hash: bf839...b4e
Elsker livet Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Jeg brukte nok ull på barna litt mer før. Kjøpte en god del nøstebarn klær i både ullfleece og ull/silke til førstemann, men det var for grovt og stikkete (og luktet veldig sau), så jeg ga det bort. Begynte derfor å prøve ut andre merker, og noen er mer behagelige enn andre. Etterhvert prøvde jeg meg frem med bomull eller bambus på de kaldeste dagene, og barna var ikke noe mer kalde, våte eller svette. Heller motsatt. Nå har det også kommet protester fra en og annen, de syns det er ubehagelig. Jeg er ikke glad i ull som innerste lag, syns alt klør og bruker det bare om det er veldig kaldt og jeg skal være veldig fysisk aktiv over mange timer uten mulighet til å bytte klær om jeg svetter. Ser også den ene sønnen min blir helt rødmussen og svett om han bruker en tynn ulltrøye og stillongs inne. Så de skal få slippe. Mannen syns ull er gull, for han fungerer det. Men han kunne nok hatt strisekker til undertøy uten å hefte seg ved det. Jeg blir kald på føttene av å ha ullsokker eller ullmiks, må ha tynne bomullssokker innerst. Sikkert helt unormalt! Vi bruker ull som mellomlag, svigermors myke alpakkakreasjoner til hele familien, og teknisk tøy ytterst som er vanntett, pustende og vindtett.
Leirha Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Syns nesten det er litt hysteri rundt dette med bruk av ull.Merker det spesielt på ansatte i barnehagen der ungene går/har gått. Min første brukte ull, når det virkelig var kaldt.De to andre har atopisk eksem og får kjøttsår av ull så nei, bruker IKKE ull.Jeg tåler heller ikke ull og får pusteproblemer.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Jeg bruker ull på barna, fordi de "kaldsvetter" sånn på føttene😂. Men jeg brukte ikke ull selv da jeg var lita. Ble ikke tvingt, hata ullklær innerst på kroppen. Kan ikke huske at det ble kaldt, med mindre jeg bada i en sølepytt ved 0 grader. Anonymous poster hash: c32a9...8b0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Jeg bruker ull på barna, fordi de "kaldsvetter" sånn på føttene😂. Men jeg brukte ikke ull selv da jeg var lita. Ble ikke tvingt, hata ullklær innerst på kroppen. Kan ikke huske at det ble kaldt, med mindre jeg bada i en sølepytt ved 0 grader. Anonymous poster hash: c32a9...8b0 Ps. Bruker aldri 3 lag med ull på barna. 1. Lag: ull 2. Lag: fleece/ull 3. Lag: vindstoppende Anonymous poster hash: c32a9...8b0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Får alltid så dårlig samvittighet av sånne tråder fordi jeg bruker masse penger på ull når det tydeligvis ikke er nødvendig. Men gutten min ser ut til å trives med det, så da må det vel være greit? Men bruker ikke 3 lag ull nei. Ull innerst, så fleece, så dress. Anonymous poster hash: 8e675...b9d
trulte84 Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Dere med barn som ikke tåler ull, bambus er et kjempe godt alternativ. Varme regulerende, silkemykt og helt fritt for skadelige stoffer. jeg handler alt av bambus til min gutt fra http://www.dinbarnebutikk.no
Mamma_til_2 Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Eldste mi nekter og bruke ull hun slutta med det i 1 klasse, får på henne superundertøy med ett nødskrik, mini på snart 3 bruker det på vinteren.
*Nøtta* Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Jeg bruker lite ull på min datter... jeg har noen ullklær liggende og slenge, men de blir ikke brukt til hverdags for å si det sånn. Jenta mi er veldig varm av seg, og har aldri opplevd at hun er kald til tross for fraværet av ull. I begynnelsen ble jeg stresset av "ullpresset" i barnehage, og hos andre foreldre, men nå stoler jeg på min egen avgjørelse.
Villbringebringebær Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Bruker aldri ull innerst. Der bruker hun bomull. Hun tåler ikke ull. Bomull se gått veldig bra i 4 år, så det går vel bra fremover også
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #16 Skrevet 24. september 2014 Mener det må være helt avhengig av hvor man bor.. Når man har vinter som gjennomgående er på under minus ti, så brukes det vel mer ull enn om man bor en plass hvor det ikke er så kaldt. Jeg er selv vokst opp en plass hvor vi var sjeleglad om det lå snø i en uke i strekk, kan aldri huske at vi brukte så mye ull. Min søster bor fortsatt hjemme og hun har lite ull til barna. Anonymous poster hash: 927fe...391
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Nei. Tåler ikke ull. Som meg. Noen har LITT problem med å akseptere det. Det verste er de som ikke bare nekter å tro hun ikke tåler ull men som INSISTERER på at jeg MÅ prøve den eller den ulla for den er man ikke allergisk mot. Herre.... Jeg tror jeg har forsøkt de fleste merker. Også den fantastiske devold det var umulig å få sår av. Anonymous poster hash: faf19...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå