Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Når høst/vinter og kulden setter inn, og det er på tide med ullklær på barna: Hvor mange ullplagg har de? Ull er jo relativt dyrt, har de f.eks. 7 ullbodyer, 7 ullstrømpebukser, 7 ullbukser, 7 ullgensere + ullsokker osv., eller er det "godtatt" å bruke ulltøyet om igjen oftere, og ikke ha like mange forskjellige plagg? Jeg har nok en del mer enn snittet, liker at de kan ha nye klær hver dag, og vertfall ikke bruke det samme den samme uken.. Anonymous poster hash: 4ef81...feb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Min 5 åring som går på utegruppe i bhg har 10 ullsett denne vinteren. Heldigvis passer noen av settene fra sist vinter enda. Jeg kjøpte noe på salg i vår og har kjøpt et par sett nå, så har heldigvis ikke lagt ut så altfor mye. Må ha en del sokker da, så det må jeg skaffe, må vel ha minst 10 par tenker jeg. Tenker at han må ha to sett liggende til skift i bhg 3 åringen som ikke går på utegruppe har 6-7 sett + noen ullstrømpebukser. Tenker å ha ett sett liggende til skift i bhg. De får rene klær hver dag, ull eller ikke. Med det antall ullsett som de har, blir det vasket en gang i uken. Anonymous poster hash: 0b7e4...fd7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 I barnehagen hadde de 4 sett hver, nå som 7 og 10 har de 2 sett hver. Ullsokker har vi mange av. Anonymous poster hash: d2650...1a3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Hva bruker de over da, det bør jo være ull over ull eller fleece over ull for at ullen skal yte sin funksjon.. Aldri bruk bomull over ull har jeg hørt, da er vitsen vekk.. Anonymous poster hash: 4ef81...feb
Leirha Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Bruker ikke ull mot huden. Mine to minste tåler det overhodet ikke. Vi har mye alvorlig allergi i familien. Bruker de ull på huden, uansett hvilken så får de kjøttsår.Er så lei av barnehageansatte som ikke klarer å forstå det.Superundertøy er bra det også. End of story.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Hva bruker de over da, det bør jo være ull over ull eller fleece over ull for at ullen skal yte sin funksjon.. Aldri bruk bomull over ull har jeg hørt, da er vitsen vekk.. Anonymous poster hash: 4ef81...feb Har på seg bukse, stort sett joggebukse, når de blir levert, når de hentes går de stort sett i ullongsen, bare ultrøye oventil. Varmt inne i barnehagen, så trenger ikke så mye klær Ute har de mellomlag i ull eller fleeece. Anonymous poster hash: 0b7e4...fd7
Gullunger Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 I fjor hadde jenta mi 4 ullbody/stillongs, 2 hjemme strikka ullbukser og gensere og en strikket heldress. Synes 7 sett høres litt voldsomt ut...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Hvor mye ungene trenger avhengerr av hvor mye ute ungene er og hvor våte de pleier å bli. Hu ene her må ha minst det dobbelte av hun andre, for hun er en jordfreser og blir skitten og våt av de mest utrolige ting. Finnes det en våt flekk på bakken blir hun våt, for hun svømmer i vanndammer og blur skitten fra topp til tå, noe som er stikk motsatt av storesøsteren. Eldste hadde kun ett sett med super undertøy. Ull kan hun ikke ha, og super undertøy ble kun brukt til turdager. God dress holt henne varm tross 20minus ute, så ingen behov for annet enn vanlig tøy under om hun ikke skulle være ute hele dagen. Hun er også varm av seg, ingen frysepinne. Lillesøsteer har hattfem sett med ull og supereundertøy. Gikk etter hvert over til bare suprundertøy, da hun også begynt å reagere på ull. Det ble for klamt og varmt for henne, og det ble bare brukt om det var mer enn 15minus ute. Anonymous poster hash: 55484...c46
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Vi har 7 sett longs og trøyer fordi vi ofte må skifte hver dag, og jeg gidder ikke å sette på en vaskemaskin med kun 2 ullundertøysett mens han bruker det tredje. (Har bare ett barn, vi voksne bruker ikke ull.) Vi skifter ikke hver dag bare for å skifte, men han går gjerne i bare ullundertøyet inne i barnehagen, og da blir det ofte skittent. Mellomlag blir ikke like ofte skittent her, så det kjøper vi mindre av. Tror vi har 4 sett som passer i år; 2 fleecesett og 2 strikka ullsett. Anonymous poster hash: 77ad0...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå