Gå til innhold

Noen som har prøvd Angelsounds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på doppleren Angelsounds som gjør at man kan høre babyens hjertelyd i magen.

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 8b7a7...290
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har. Fant hjertelyden i uke 10 første gang :) Brukte den innimellom. Synes det var helt magisk. Jeg vil ikke anbefale den til gravide som har litt nerver.. I starten kan det være vrient å plukke opp lyden som igjen kan føre til unødvendig bekymring.

Anonymous poster hash: bb5e7...9ee

Skrevet

Ja, har en slik selv. Men brukte den bare en gang. Var så redd for å "skade" barnet. Vet ikke hvorfor jeg tenkte slik. 

Anonymous poster hash: 64549...14b
Skrevet

Jeg har. Fant hjertelyden i uke 10 første gang :) Brukte den innimellom. Synes det var helt magisk. Jeg vil ikke anbefale den til gravide som har litt nerver.. I starten kan det være vrient å plukke opp lyden som igjen kan føre til unødvendig bekymring.

For meg som har "nerver" var det faktisk omvendt. Angelsounds lindret nervene mine som over gjennomsnittet nervøs gravid. Slapp å renne ned legekontoret eller jordmor hver gang jeg trengte en bekreftelse på at jeg var gravid. Da var en Angelsounds til 350 kroner en genial investering.

Skrevet

Jeg har det ikke selv, men det kunne sikkert vært en artig ting å ga :) men jeg følte jeg måtte si fra om at dere ikke må stole på den. Den er fin til "morsom" bruk, men jeg kjenner et par som hadde en sånn. Så ble det ganske rolig i magen en stund. De sjekka at babyen hadde det bra ved å sjekke hjertelyd, men da babyen ikke hadde rørt seg noe særlig på et par dager tok de ul og da var babyen død. Det viste seg at de hadde hørt mors puls og ikke babyens. Så ikke for å skremme dere, men dere må ikke stole på de. Fagfolk vet hva de skal høre etter og hører forskjell, men vi "vanlige" folk kan fort feiltolke. Ville bare si det, så ikke dere gjør samme feil <3

Anonymous poster hash: 779ed...f36

Skrevet

Jeg fikk låne en av svigersøster.

For meg var det helt genialt p ha i hus. Var i overkant nervøs hele svangerskapet og da var det godt å høre at det var liv der inne. Brukte den ikke mye og etter at jeg begynte å kjenne liv, enda mindre.

Bare når det ble veldig stille der inne

Anonymous poster hash: 59eab...9e2

Skrevet

Jeg har det ikke selv, men det kunne sikkert vært en artig ting å ga :) men jeg følte jeg måtte si fra om at dere ikke må stole på den. Den er fin til "morsom" bruk, men jeg kjenner et par som hadde en sånn. Så ble det ganske rolig i magen en stund. De sjekka at babyen hadde det bra ved å sjekke hjertelyd, men da babyen ikke hadde rørt seg noe særlig på et par dager tok de ul og da var babyen død. Det viste seg at de hadde hørt mors puls og ikke babyens. Så ikke for å skremme dere, men dere må ikke stole på de. Fagfolk vet hva de skal høre etter og hører forskjell, men vi "vanlige" folk kan fort feiltolke. Ville bare si det, så ikke dere gjør samme feil <3Anonymous poster hash: 779ed...f36

man hører vel om det er barnet eller mor sitt hjerte? Hvis man teller? Mitt hjerte slår ikke 150 slag i minuttet hvertfall.

Anonymous poster hash: 43074...ce3

Skrevet

Ja, det er stor forskjell på hjertelydene! Et voksent hjerte slår ikke 150-160 slag i minuttet. Du teller antall slag på 10 sekund og ganger med 6. Det er veldig enkelt å høre forskjell. Du må bare vite at et babyhjerte slår mye raskere enn ditt. Det går to store hovedpulsårer i mageområdet ved lyskene det er lett å finne med doppleren. De er fine å lytte på for å vite sin egen puls. Babyen høres ut som et lokomotiv i full fart.

Så bra at du over her ble roligere av doppler, men mange blir bare verre, det var bare det jeg ville si fra om. Så får HI selv bedømme hvordan sin psyke er.

Skrevet

Jeg brukte den fram til jeg begynte å kjenne daglige spark, etter det sluttet jeg. Om du bruker doppler fordi du synes babyen ikke rører nok på seg, men roer deg pga du hører hjertet slå, så er det en falsk trygghet. Hjertet er det siste som stopper, så om det blir mindre bevegelser så ikke bruk doppler for trygge deg selv.

Jeg prøvde min første gang i uke 13, og fant lyden ved å dytte litt ned under skambeinet :) Sluttet rundt uke 20 da jeg kjente spark hver dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...