Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Hei Jeg ønsker å bake kanelsnurrer til besøk i morgen. Da det blir hektisk å begynne med deig i morgen pga et annet ærend først tenkte jeg å lage deig i kveld for å spare tid. Noen som har erfaring med å sette hvetedeig i kjøleskap over natten? Om det går greit, går det like greit å bake ut snurrene med innhold også, slik at jeg bare trenger å sette de i ovnen i morgen? Og hvis det ikke er noe problem, skal jeg følge alle heveinstrukser før jeg setter de i kjøleskapet, eller kan jeg bare trille de ut (etter første heving) og sette inn uten mer heving? Tusen takk for eventuelle svar Anonymous poster hash: fe224...d4c Anonymous poster hash: fe224...d4c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Jeg har brukt langtidsheving på salte deiger mange ganger. Det blir veldig bra. Husk at du trenger mye mindre gjær, ellers smaker det gjær, ca en halv teskje tørrgjær! Bruke kald deigvæske og bak de ut i morgen tidlig. La de heve på kjøkkenbenken. Har aldri prøvd det på søte deiger, men det er jo verdt et forsøk? Anonymous poster hash: ea096...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå