Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Lurer på om noen kan dele litt erfaringer med meg. Jeg ble uplanlagt gravid i juni, kjente da veldig veldig murringer i magen og ryggen flere dager før jeg skulle ha mensen, kjentes veldig ut som kynnere rett og slett, ikke vanlig menskramper. Hadde også tunge bryster med tydelige blodårer. Det med blodårene har jeg hatt i mine tidligere graviditeter også. Visste på en måte at jeg var gravid før jeg tok en test. Hadde SA rett etter at mensen skulle kommet så var heldigvis ikke langt på vei. Nå har vi bestemt oss for å ikke bruke prevensjon og bare se hva som skjer. Er i dag 1 uke til jeg skal ha mensen og har de siste dagene hatt akkurat like symptomer som ovenfor, litt mer moderate kramper i magen, ellers er det andre helt likt. Nå er jeg redd at jeg har blitt gravid, men at det skal gå dårlig denne gangen også. Vet jo at jeg bare må vente og se hva som skjer, men tankene kverner jo i hodet... Noen som kan dele litt erfaringer ift symptomer ved SA og ny graviditet etterpå? Var symptomene like, hva var evt. forskjellig? Anonymous poster hash: 0da02...a92
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 dytter denne Anonymous poster hash: 0da02...a92
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Jeg mistet vår første i SA og det var en stor sorg. Heldigvis ble jeg gravid på første forsøk etterpå og det gjorde uendelig godt! Jeg var også livredd for å miste nr. 2 og jeg slet vanvittig mye med det. Jeg ble imidlertid veldig beroliget av at jeg isolere de to ss veldig forskjellige. I ss1 (som da endte i SA) hadde jeg sterke smerter i mage og rygg fra tidlig i ss. Hadde ellers ingen påfallende graviditetssymptomer. Jeg leste jo at man kunne oppleve murringene fordi livmoren strakk seg osv, men disse smertene var direkte smertefull og kjentes ut som svært sterke menssmerter. Så hadde jeg en liten blødning som gikk over igjen. En uke etter dette, da nesten i uke 8 begynte jeg å blø kraftig og hadde store smerter ble det påvist SA. Kroppen ordnet heldigvis opp helt selv, så trengte bare methergine- tabletter etterpå. I Ss2 (som så resulterte i vår nydelige lille datter) merket jeg alt fra uke 6 en intens kvalme og en vanvittig tretthet. Jeg var en av de uheldige som hadde Hyperemesis til uke 36, men det gav meg hvertfall sterke indikatorer på at Hcg- nivået mitt var der det skulle være! Vi var på tidlig ultralyd i uke 6 og fikk påvist liv. Legene mente da at dette var et veldig godt utgangspunkt for veien videre i ss og det stemte heldigvis!❤❤❤ Er nå gravid med nr 2 (3) i uke 10 og sålangt har alt gått fint! Tydelige graviditetssymptomer❤ Anonymous poster hash: c08c8...f17
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Takk for svar Godt å høre at alt gikk bra andre gangen og lykke til videre med graviditeten Noen flere som vil dele erfaringer? Anonymous poster hash: 0da02...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå