Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Har en gutt på 3 år og 5 mnd, har viser ingen interesse for bleieslutt i det hele tatt. Føler vi har prøvd det meste; lar han gå uten, men flere uhell.Bleie på, og spurt om han vil sitte på do/potte, men vil ikke det, I dag prøvde vi med boxer under bleia, men det hjalp ikke. Men i sommer satt han litt på potte og da kunne han tisse 6-7 ganger rett etter hverandre, han tissa mens han satt på potta, reiste seg opp og tømte det i do, satt seg ned igjen og tissa litt mer osv. Vil ikke det si at han har en viss kontroll? Litt usikker på hvordan vi skal få han motivert og hvordan vi skal gjøre det. TIPS?(Storesøster slutta uten problem dag og natt når hun var akkurat blitt 2.5 år) Anonymous poster hash: d4dbe...2a7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Sett av en helg og bli hjemme. Forbered han på at neste helg tar vi bleien av. Ta vekk tepper sg forbered dere på masse uhell, og sett han hyppig på do. Informer barnehagen og si det er ok med bleie ute i bhg. Anonymous poster hash: 5c514...906
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Så skal bare sette han på do? Ikke spør om han må? Tenker at det må være litt lystbetont skal det fungere. HI Anonymous poster hash: d4dbe...2a7
MammantilNurket Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Sett på ham truse under bleien. Bleiene vi bruker er alt for behagelige og tørre. Med truse i bleien blir det vått og ekkelt
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Så skal bare sette han på do? Ikke spør om han må? Tenker at det må være litt lystbetont skal det fungere. HI Anonymous poster hash: d4dbe...2a7 Når han har blitt så gammel så er det en vane, og det er bare å bestemme - "sammen med ham" at nå slutter vi med bleie. Du spør han selvsagt om han skal på do - det er jo en stor gutt!! Men du må regne med mange uhell og at han ikke alltid har tid til å hå på do. Derfor er det veldig greit å si "det blir ikke middag/barnetv/lek før du har vært på do" Men dette styrer du selv hvordan du vil gjøre. Anonymous poster hash: 5c514...906
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Min 3-åring er også helt uinteressert. Han har full kontroll, det merker vi når han er uten bleie i forbindelse med dusjing f.eks. Da kan han stå og trippe og holde seg eller sette seg på potta og tisse. Eller han sier at jeg må skynde meg å ta på ham bleia for han skal tisse. Men han vil ikke gå uten bleie. Fikk overtalt han til å gå med truse en gang, da var han tydelig stressa, klarte ikke å konsentrere seg om noe annet enn å bare kjenne etter om han måtte på do, og etter ti minutter orket han ikke mer, da skulle bleia på igjen. Jeg tenker at når han absolutt ikke vil, så stresser vi ikke mer med det enda, vi venter til han er mer klar. Jeg tror de fleste i kullet hans i bhg fortsatt bruker bleie enda også, så da er det jo ikke så farlig... Anonymous poster hash: 4bdc1...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå