Gå til innhold

"Hjelp, vi vil hjem igjen!!"..........

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt for seint å komme med det nå. Det er ikke medmenneskelig av meg å si dette ovenfor "syriafarerne", men: ikke la de få komme tilbake.

Jeg kaller tankegangen å beskytte mine egne barn.

Beklager om noen ikke har samme tankegang her altså, men... Hadde du invitert en drapsmann på besøk?

Anonymous poster hash: ad7bc...b3e

Skrevet

De kan bare bli der de er!

Anonymous poster hash: ad891...404

Skrevet

Det burde de tenkt på før, hva trodde de egentlig? 

La de bli der de er.

Anonymous poster hash: 6bb7d...409
Skrevet

La dem få bli ! Dette valgte dem selv !

Jeg har aldri i mitt liv skammet meg over å være muslim , aldri! Men når mennesker som dette kan kalle seg troende , da skammer jeg meg ! Skammer meg fordi de alltid kan gjemme seg bak religion og "rettferdiggjøre" det stygge de gjør ! Krig er ikke religion , eller gudsvilje! Det er penger , makt og politikk!

Anonymous poster hash: 6ac50...fb8

Skrevet

La dem få bli ! Dette valgte dem selv !

Jeg har aldri i mitt liv skammet meg over å være muslim , aldri! Men når mennesker som dette kan kalle seg troende , da skammer jeg meg ! Skammer meg fordi de alltid kan gjemme seg bak religion og "rettferdiggjøre" det stygge de gjør ! Krig er ikke religion , eller gudsvilje! Det er penger , makt og politikk!

Syns det er fantastisk at muslimer som IKKE er enige, står opp for seg selv og sin religion og protesterer når ekstreme islamister ødelegger for både dem og alle oss andre som ikke er muslimer! Jeg kjenner mange fantastiske muslimer via blant annet jobb. Ressurssterke kvinner som ønsker fred for seg og barna sine. La heller disse få gå trygt i gatene sammen med oss "etniske nordmenn". De som kriger for IS håper jeg ikke får hjelp. La dem bli værende!
Skrevet

De har med viten og vilje dratt dit for å støtte en terrorgruppe og krige for dem. De fortjener ikke å komme tilbake!

Anonymous poster hash: d01fd...e72

Skrevet

Hadde du invitert en drapsmann på besøk?

Du gjør sikkert det med tidligere barnesoldater fra Afrika, Latin-Amerika, Kambodsja, etc.

Tidligere voksne soldater også.

F.eks. de som reiste frivillig til Østfronten under krigen, skulle ikke de få lov til å komme hjem igjen?

Anonymous poster hash: 530ac...6ef

Skrevet

Jeg er litt både og, jeg tenker st det er bra at de faller fra. At det kanskje har gått opp et lys for de.

Men, nei la de bli. Kommer de tilbake er det staten som må betale behandling av traumer, uføretrygd , og nabolaget må gå rundt å være redd for når han skal klikke .

Ja de har lært en lekse.

La de bli der.

Anonymous poster hash: 658fe...95b

Skrevet

Hadde du invitert en drapsmann på besøk?

Du gjør sikkert det med tidligere barnesoldater fra Afrika, Latin-Amerika, Kambodsja, etc.

Tidligere voksne soldater også.

F.eks. de som reiste frivillig til Østfronten under krigen, skulle ikke de få lov til å komme hjem igjen?

Du kan da ikke sammenligne ISL soldater opp mot dette? Er du egentlig klar over hva de gjør? Hvordan de slakter mennesker for morro skyld? Fordi de ikke tror det samme som dem? Eller fordi de gjorde eller sa noe galt !

Det er som å si vi skal skåne terrorgrupper ol!

Skrevet

Hadde du invitert en drapsmann på besøk?Anonymous poster hash: ad7bc...b3e

Du gjør sikkert det med tidligere barnesoldater fra Afrika, Latin-Amerika, Kambodsja, etc.Tidligere voksne soldater også. F.eks. de som reiste frivillig til Østfronten under krigen, skulle ikke de få lov til å komme hjem igjen? Anonymous poster hash: 530ac...6ef

Du kan ikke blande inn 2.verdenskrig i dette.

Barnesoldater blir tvunget , disse reiste frivillig.

Skrevet

Her er jeg både og.

Hva lokket de ned dit? Troen på at de skulle kjempe mot et korrupt regime? Troen på at de kunne være med på å forandre ting til det bedre?

Ja, noen har gjort det og noen har nok blitt lurt.

Har de blitt jernevasket? Hitler klarte å jernevaske et helt land, har Isil klart å jernevaske folk via internett?

Ja, også har man de muslimene som faktisk er islamister, som er tilhenger av denne måten å kjempe på.

En annen ting man må tenke på, er at dess flere som vil hjem, dess mindre folk er det kanskje der nede og da blir det mindre krigføring.

Anonymous poster hash: 46306...9d1
Skrevet

Jeg ønsker dem overhodet ikke tilbake til Norge!!! No mercy!

Anonymous poster hash: 4c471...5aa

Skrevet

Om det faktisk er slik at de ønsket å kjempe mot Assad-regimet, men ble truet til noe annet da de ankom - så er det jo forståelig at de ønsker å dra derfra.

Ikke noen god grunn for myndighetene til å intervenere, de dro av egen fri vilje. Men et ganske forståelig ønske. Assad-regimet har bedrevet skitten krigføring og massakrer i fleng, selv om IS gjør det i enda større skala nå.

Anonymous poster hash: a2cf6...7e2
Skrevet

Jaja, bare la de komme hjem. De har sikkert ikke en agenda med det. Og kommer sikkert ikke til å ha kontakt med ekstremister i Syria eller i Norge. Håper ikke vi er så naive at vi tror på dette!

Anonymous poster hash: c8b15...142

Skrevet

Ja så klart har de lyst til å komme hjem. Men bør de få det da? Jeg mener... Det er jo helt sinnsykt det de driver med.

Skrevet

Norge har jo allerede hjulpet flere "angrende" hjem igjen allerede. Synd. De som reiser ned dit for å krige burde ikke få komme tilbake til Norge.

Anonymous poster hash: 25121...ad8

Skrevet

Jeg blir litt redd og tenker at de vil hjem pga de skal ta Norge. At de bare later som de angrer og nå skal Norge tas

Anonymous poster hash: 92ce2...1d9

Skrevet

De ønsker jo et muslimsk levesett det får de ikke her i vesten la de bli.

Skrevet

Vanskelig spørsmål. Er de norske statsborgere og har latt seg verve til krig i utlandet, så vet jeg ikke hvilke regler som gjelder. Har de et annet statsborgerskap, så kan de søke til det landet de har statsborgerskap i.

Hardt mot hardt er sjelden en god strategi, men samtidig måtte de da vite konsekvensene av å dra. Hvis de har bodd i Norge, har de hatt all mulig tilgang til informasjon og det burde ikke være vanskelig å sette seg inn i ting i forkant. Hvis de var oppsatt på å hjelpe, hvorfor ikke søke seg til humantiært arbeid e.l.

Uansett - om de skal få lov til å komme tilbake til Norge, bør de få en del krav på seg ifht hva de kan og ikke kan gjøre og eventuelt en oppfølging som gjør at de kan leve som gode borgere her i Norge.

Anonymous poster hash: c15d2...3d0
Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde du invitert en drapsmann på besøk?Anonymous poster hash: ad7bc...b3e

Du gjør sikkert det med tidligere barnesoldater fra Afrika, Latin-Amerika, Kambodsja, etc.Tidligere voksne soldater også. F.eks. de som reiste frivillig til Østfronten under krigen, skulle ikke de få lov til å komme hjem igjen? Anonymous poster hash: 530ac...6ef

Du kan ikke blande inn 2.verdenskrig i dette.

Barnesoldater blir tvunget , disse reiste frivillig.

Det gjorde da soldatene som dro til Østfronten også. Bare at da var hjernevasken en del av norske myndigheters egen aktivitet....

Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen. Ber de om å få pengehjelp til reisen hjem, eller ber de om å få slippe inn i Norge igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...