Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Noen som har en god oppskrift? Ikke med masse linfrø og frø av diverse sorter. Bare vanlig mel. Anonymous poster hash: 83a9d...cd8
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Den ferdige posen som heter havrebrød på butikken blir god, den liker ungene godt også. Du bare har melblandingen i en bolle, tilsetter den mengden vann som står på og en pakke gjær, jeg har også i en spiseskje Idun luftigere bakst og en t-skje bakepulver, lar kjøkkenmaskinen gå i minst 5 minutter så glutene får massert seg godt. Blir 2 luftige og gode brød. Ellers bruker jeg denne oppskriften: 2 kg mel (bruk så grovt du ønsker, f.eks 1 kg grovbakstmel og 1 kg hvetemel) 2 pk tørrgjær 2 ts salt 3 ss mørk sirup eller honning (ikke dropp søtningen!) 15 dl lunkent vann. Rør sammen med sleiv, blir en skikkelig klissete deig som ikke trenger elting. Dryss mel over og hev i ca 1 time Hell på benken og del i tre, fremdeles ingen elting. Fordel i 3 smurte brødformer og trykk ned med vann på fingrene. Etterhev i 20-30 min. Stekes i 1 time på 200 grader varmluft. Anonymous poster hash: d7b71...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå