Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Neida... Men hva er greia med ull? Det er da for helsike ikke varmekabler i ull som garanterer å holde de varme?? Anonymous poster hash: 19227...d46
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Ull transporterer fukten/svetten bort fra huden og sørger derved for at huden er tørr, og dermed blir den ikke kald. + at det er mye luft mellom ullfibrene, og luft isolerer sånn at kroppsvarmen ikke forsvinner ut. Anonymous poster hash: a37cc...c27
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Ull er varmeisolerende og fukttransporterende på en helt annen måte enn bomull for eksempel. Og alt annet også for den saks skyld. Og så blir den ikke skitten like fort som andre materialer. Det er greia med ull
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Takk! Anonymous poster hash: 19227...d46
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Men om jeg vasker ulla feil, eller med feil vaskemiddel, blir egenskapene ødelagte da? Anonymous poster hash: 19227...d46
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Ull er ikke nødvendigvis det eneste saliggjørende, da. Prøv bambus om du ikke er helt fornøyd med ull. Mye ull klør, jeg synes Devold er best, men det er for varmt bortsett fra ved skikkelig kulde. Anonymous poster hash: 3a885...2ec
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Ull er ikke nødvendigvis det eneste saliggjørende, da. Prøv bambus om du ikke er helt fornøyd med ull. Mye ull klør, jeg synes Devold er best, men det er for varmt bortsett fra ved skikkelig kulde. Anonymous poster hash: 3a885...2ec Ull undertøyet som selges nå klør ikke. Jeg bruker mye ull, min datter og, det klør ikke. Tykke ullgensre derimot det klør, men da har vi jo andre klær under Anonymous poster hash: b4bcf...18f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Men de tykke ulldressene? Er det bortkastet? Skal man ikke kle ull innerst, deretter fleece, så dressen? Anonymous poster hash: 19227...d46
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Om vinteren når det er skikkelig kaldt er det ull innerst, ulldress eller todelt ull, enten hjemmestrikket eller kjøpeull også dress over Anonymous poster hash: b4bcf...18f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 Aldri opplevd at ull varmer eller tar vekk fukt. Jeg fryser med ull og svetten blir klam og ekkel. Her brukes fleece og superundertøy Anonymous poster hash: dac1a...9b5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Her er ull tull! Sønnen min har atopisk eksem så all ull klør på han og han er varmblodig så trenger ikke ullen "overalt" som mange andre. Selv syns jeg og at all ull klør så har ikke brukt ull på flere år, sluttet når jeg fikk lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: 7f107...6db
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 Aldri opplevd at ull varmer eller tar vekk fukt. Jeg fryser med ull og svetten blir klam og ekkel. Her brukes fleece og superundertøy Anonymous poster hash: dac1a...9b5 er det 100 % ull? Anonymous poster hash: c9894...ebf
klishe89 Skrevet 6. september 2014 #14 Skrevet 6. september 2014 Ull klør ikke? Morsom du ;-) Har hatt eksem og allergiplager fra jeg var liten og selv merinoull klør. Får eksem hver gang jeg bruker ulltøy. Stakkars barn hvis de blir tvunget inn i ulltøy hvis de får eksem.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #15 Skrevet 6. september 2014 Hmm - i barnehagen der datteren min gikk var de veldig nøye på å ikke si hva foreldrene skulle ha av type tøy osv, men fikk tilbakemeldinger et par ganger vedr henne. Det er deilig å se at hun bruker ull nesten hele tiden. De få barna som gjør det, fryser sjelden og er nesten aldri klamme. VI bruker også sommerull her i familien. Nå som det er litt kaldere på morgnen og blir varmt utover ettermiddagen, kler vi på sommerull (t-skjorte, singlet e.l.) innerst. Fryser ikke på morgnen og har aldri opplevd at hun er svett når vi går hjem fra skolen. Anonymous poster hash: 20a64...a12
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #16 Skrevet 6. september 2014 Ull er ikke nødvendigvis det eneste saliggjørende, da. Prøv bambus om du ikke er helt fornøyd med ull. Mye ull klør, jeg synes Devold er best, men det er for varmt bortsett fra ved skikkelig kulde. Anonymous poster hash: 3a885...2ec Ull undertøyet som selges nå klør ikke. Jeg bruker mye ull, min datter og, det klør ikke. Tykke ullgensre derimot det klør, men da har vi jo andre klær under Anonymous poster hash: b4bcf...18f Du kan ikke si at ull som selges nå klør ikke. På deg og din datter klør det kanskje ikke, men det betyr ikke at det ikke gjør det på andre. Mange kan ikke bruke ull pga det klør eller at de tåler det ikke Anonymous poster hash: 311df...0e7
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. september 2014 #17 Skrevet 6. september 2014 Ull er veldig bra, isolerer og varmer og gjør at barna ikke trenger å gå kledd i så tykke dresser, lettere å bevege seg. Men enig i at det blir litt vel mye fokus på ull noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Jeg har selv ull jeg kjøpte til meg selv å den klør hvertfall! Klør sånn på halsen at jeg begynte å blø. Anonymous poster hash: 6cd70...976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå