Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Mannen og jeg har begge fått genitial herpes... Er det virkelig sånn at vi plutselig kan ha fått det uten at noen har vært utro? Syns det høres helt utrolig ut når vi har vært sammen i 13 år? Han påstår at han ikke har vært utro. Anonymous poster hash: fb17d...3bd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Jeg tror herpes er en av de sykdommene som kan ligge i "dvale" i mange år før den bryter ut, om den bryter ut. sånn er det ihvertfall med "munn" herpes. Anonymous poster hash: c2607...bb5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Dette tror jeg du bør spørre en lege om for å få helt riktig svar. For meg høres det usannsynlig ut.... Tror det stemmer at det kan ligge latent, men i 13 år....? Det høres rart ut... Anonymous poster hash: c1240...cbf
Bustetroll Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 (endret) Det stemmer ja!Dere kan jo ha blitt smittet av andre, men ikke nødvendigvis utroskap for det.. Hvis du har drukket av samme flaske som en med herpes, vips, så har du herpes. Endret 6. september 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Det stemmer ja! Dere kan jo ha blitt smittet av andre, men ikke nødvendigvis utroskap for det.. Hvis du har drukket av samme flaske som en med herpes, vips, så har du herpes. Ja men her snakker vi herpes på kjønnsorganene og ingen av oss har herpes i munnen Anonymous poster hash: fb17d...3bd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 nei men hvis en har munn herpes så kan det smitte på kjønnsorganet hvis han f.eks. har gått ned på deg. Anonymous poster hash: c2607...bb5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 .. men nå har jo ingen av dere det på munnen da. Selvom jeg trr det er mulig at det har ligget latent, hadde jeg nok blitt meget mistenksom hvis det hadde skjedd med meg. Anonymous poster hash: c2607...bb5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Snakk med legen din, der kan du få riktigere svar enn her. Kan godt hende det er en naturlig årsak til det, vet ikke om man kan bli smittet av f.eks doseter (hvis noen har sølt) eller lignende. Men dette vet legen din. Ikke hopp til noen konklusjoner før du har snakket med fagpersoner! Anonymous poster hash: 573fc...1a2
HvittHus Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Herpesvirus kan ligge latent lenge, men hvis man aldri har hatt noe utbrudd før som man har merket, er det temmelig spesielt at begge to plutselig får utbrudd samtidig.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Du kan ha hatt utbrudd uten å tenke over det ! Feks utbrudd inni kan ofte misforstås som sopp utbrudd ! Tenk godt igjennom! Men jeg fikk beskjed om at jeg hadde herpes , og har slitet med forskjølelses sår der nede siden jeg var 11 . Men legen var fast bestemt , men etter en del tester fant han ut at det ikke var herpes ! Anonymous poster hash: 9ec1e...306
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 For at det skal ligg latent i kroppen så må det ha vært et utbrudd først som gjør at infeksjonen ligger i kroppen. Første utbrudd er alltid innenfor en mnd har keh lest. Så Kam det ligge latent i mange år. Anonymous poster hash: bd4fe...3ec
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Med et førstegangsutbrudd av herpes som voksen følger gjerne feber og sykdomsfølelse. Man blir skikkelig syk altså, har vært der selv... Rimelig spesielt at begge har fått det samtidig. Sikker på at det er herpes? Anonymous poster hash: 06ffa...c2c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 Herpes viruset blir inaktivitert etter det første utbruddet og ligger da latent i nervenendingene. Dette kan ikke skje uten et første utbrudd. Du kan kanskje ha hatt et så mildt første utbrudd så du ikke merket det men milde første utbrudd er ikke så vanlig så at begge har hatt milde første utbrudd blir litt merkelig. Og at dere lå begge får utbrudd igjen etter 13 år? Hva er sjansene for at dere plutselig skal få det samtidig etter så mange år latent? Første utbrudd kommer alltid 4-7 dager etter smitten. Anonymous poster hash: bd4fe...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå