Gå til innhold

Blir gal av all denne gulpingen, hjelp meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 7 mnd og gulper hele tiden. Når ho sitter i vippestol, i bilen, når ho ligger på ryggen og magen.

Jeg prøver å holde henne oppreist 30-60 min etter et måltid (legen som sa det ville funke). Det hjelper ikke. Så fort ho legges på gulvet begynner gulpingen. Kan ikke ta henbe opp å bære ho uten å måtte skifte genser etterpå. Omtrent alt av klær har stygge flekker etter middagsgulp.

Noen som har noen gode råd?

Ho går fint opp i vekt og virker ikke som om o plages så legen gjør ingenting.

Anonymous poster hash: 37a85...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 7 mnd er også sånn. Har melkeallergi og skal til utredning for refluks, tross i at han legger mer enn nok på seg. Kanskje din har det?

Anonymous poster hash: 8dcee...b9f
Skrevet

Er gulpingen alt av plager ungen har? Hvis ja, så må du nesten bare leve med det. Det er irriterende, men det blir bedre.

Mine gulpet konstant. De hadde begge melkeproteinallergi og refluks. Samtidig gråt de konstant i 6 mnd før de ble medisinert, og de sov aldri.

Skrevet

Ja det er kun gulping. Så kan vel ikke tenke meg at det er allergier, da hadde ho vel hatt vondt i magen og skriki mye?

Jeg er bare lei av å skifte på meg selv og henne 100 ganger daglig.

Hi

Skrevet

Min var også sånn. Innmari slitsomt, men ikke så mye å gjøre med. Unngå makrell i tomat på brødskiva når dere begynner med brød! Bruk smekke på barnet, legg håndkler i senga, vogna, vippestolen etc.

Jenta mi fortsatte å gulpe etterhvert som hun vokste, ble utredet på Ullevål da hun var 5 år, men ikke noe å gjøre med. Så hun går fortsatt og gulper opp maten mellom måltidene.

Anonymous poster hash: 56883...4e0

Skrevet

Min var også sånn. Innmari slitsomt, men ikke så mye å gjøre med. Unngå makrell i tomat på brødskiva når dere begynner med brød! Bruk smekke på barnet, legg håndkler i senga, vogna, vippestolen etc.

Jenta mi fortsatte å gulpe etterhvert som hun vokste, ble utredet på Ullevål da hun var 5 år, men ikke noe å gjøre med. Så hun går fortsatt og gulper opp maten mellom måltidene.

Anonymous poster hash: 56883...4e0

Uff, hun gulpet fortsatt, altså? Det hørtes slitsomt ut!

Jeg må bare ile til og fortelle HI at det var det samme her, utrooooolig mye gulping, og jeg måtte bare finne meg i flekker, masse klesskift og våte klær.

Men her gikk det over! Det ble bedre (som legen sa) da barnet begynte med bare fast føde, og ingen gulping etter passerte to. Så det betyr ikke nødvendigvis at ungen vil gulpe fram til femårsalderen!

*føler med deg*

Anonymous poster hash: 2dfeb...40a

Skrevet

Her gikk det over på den tiden :) Vi var veldig leie ja. Men sønnen var har en mild reflux. Har du vært hos lege med barnet?

Anonymous poster hash: 61e2f...cc1

Skrevet

Var hos lege på 6 mnd kontroll. Ho sa ingenting annet enn at det ville bli bedre hvis jeg holdt henne oppreist ca 1 time etter hvert måltid. Men det hjelper altså ikke.. Bortsett fra det så sa ho ingenting.

Det er flekker på ALT av klær nå, så føler meg konatant møkkete og luktende av sur gulp :P

Hi

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn var to av mine og, og de tåler ikke melk. Det finnes et fortykningsmiddel på apoteket som kan hjelpe..

Skrevet

Sånn var to av mine og, og de tåler ikke melk. Det finnes et fortykningsmiddel på apoteket som kan hjelpe..

Hadde de noen andre plager enn gulping da?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde de noen andre plager enn gulping da?

Første bæsja omtrent aldri,siste opptil 10 ganger om dagen... var jo urolige unger (og kunne nok spart meg for mye med første om de tok meg på alvor ) Siste ble bra etter vi gikk over til melkefritt. Gulpa mye mye mindre da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...