Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Har de begynt å selge vintersko rundt om? Og lønner det seg å kjøpe de nå tror dere, eller vente så lenge som mulig mtp at barnet vokser fort? Anonymous poster hash: 021a5...76e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Ser de er begynt å selge vintersko ja. Jeg tør ikke å kjøpe så tidlig for aner jo ikke hvor mye han vokser. Anonymous poster hash: c4a3e...2ae
*Smiley* Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 (endret) Kjøper 2for1 på skoringen. De har tilbudet fra Onsdag til Fredag . Kjøper alltid viking goretex vintersko da og får et par gratis også De vokser ikke så mye i beina fra nå til Nov/Des . Så du kan sikkert kjøpe nå. Endret 6. september 2014 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Kjøper 2for1 på skoringen. De har tilbudet fra Onsdag til Fredag . Kjøper alltid viking goretex vintersko da og får et par gratis også De vokser ikke så mye i beina fra nå til Nov/Des . Så du kan sikkert kjøpe nå.Kjøpeer du en str større enn han/hun bruker nå da? Anonymous poster hash: c4a3e...2ae
*Smiley* Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Jeg kjøper 1 størrelse større slik at det er plass til tykke sokker.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Jeg kjøper 1 størrelse større slik at det er plass til tykke sokker. Bruker dere tykke sokker hele perioden vinterskoene brukes? Er det vanlig/nødvendig? Anonymous poster hash: 26998...707
Elsker livet Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Kjøpte en del på salg i fjor, og kjøpte enda flere for noen uker siden da nettbutikkene fikk inn bisgaard, angulus og arautorap som jeg liker så godt. Sikrer meg alltid de skoene vi vil ha tidlig fordi de har en tendens til å bli utsolgt.
Elsker livet Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Jeg kjøper 1 størrelse større slik at det er plass til tykke sokker. Bruker dere tykke sokker hele perioden vinterskoene brukes? Er det vanlig/nødvendig? Anonymous poster hash: 26998...707 Nei, bare når det er skikkelig kaldt og de skal være ute i mange timer. Men har varme barn som ikke trenger så mye klær til tross for at det er relativt kaldt her om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Kjøpte en del på salg i fjor, og kjøpte enda flere for noen uker siden da nettbutikkene fikk inn bisgaard, angulus og arautorap som jeg liker så godt. Sikrer meg alltid de skoene vi vil ha tidlig fordi de har en tendens til å bli utsolgt. Hvilke nettbutikk kjøpte du i? Anonymous poster hash: f36c3...8b4
Elsker livet Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Kjøpte en del på salg i fjor, og kjøpte enda flere for noen uker siden da nettbutikkene fikk inn bisgaard, angulus og arautorap som jeg liker så godt. Sikrer meg alltid de skoene vi vil ha tidlig fordi de har en tendens til å bli utsolgt. Hvilke nettbutikk kjøpte du i? Anonymous poster hash: f36c3...8b4 stylepit.no Gratis frakt over en viss sum og godt utvalg.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 Har kjøpt friends vintersko på OBS. Kjøper i alle fall cherrox utenom. Ellers ser jeg an været, her på Vestlandet vet man aldri om man får en kald vinter eller slaps og mildt. Mange vintre er cherrox nok, andre ganger må det til med skikkelige varme sko. Anonymous poster hash: d0c93...fd3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Har kjøpt friends vintersko på OBS. Kjøper i alle fall cherrox utenom. Ellers ser jeg an været, her på Vestlandet vet man aldri om man får en kald vinter eller slaps og mildt. Mange vintre er cherrox nok, andre ganger må det til med skikkelige varme sko. Anonymous poster hash: d0c93...fd3 Og med skikkelige varme sko mener du Friends vintersko?? Det er de verste drittskoene som finnes! Ikke er de vanntette og ikke er de varme. Har hatt unger som fryser hele vinteren i barnehagen der jeg jobber pga. de skoene der! Og du som bor på vestlandet bør tenke deg om med det slapseværet dere har der...virkelig! Anonymous poster hash: 08ed9...3af
*Smiley* Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 (endret) Bruker dere tykke sokker hele perioden vinterskoene brukes? Er det vanlig/nødvendig? Har tykke sokker på hvis det er kaldt og de skal være ute i mange timer. Om man trenger å bruke tykke sokker eller ei må man jo bare se an;) Endret 6. september 2014 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #14 Skrevet 6. september 2014 Men blir det ikke ubehagelig å gå med en størrelse for store sko de gangene de ikke bruker tykke sokker i da? Anonymous poster hash: 26998...707
*Smiley* Skrevet 6. september 2014 #15 Skrevet 6. september 2014 Man skal alltid ha litt god plass i skoene uansett. Jeg kjøper alltid en str større , de skal vare en hel vintersesong og en str utgjør ikke stor forskjell.Barna blir kalde på føttene hvis skoene er for trange.Jeg bruker ikke veldig tykke sokker. Men halvtykke tekniske sokker hvis det er kaldt.
Elsker livet Skrevet 6. september 2014 #16 Skrevet 6. september 2014 Men blir det ikke ubehagelig å gå med en størrelse for store sko de gangene de ikke bruker tykke sokker i da? Anonymous poster hash: 26998...707 Vi har ikke så tykke ullsokker at det blir et problem. De er ikke hjemmestrikket, men liker blant anet trysilsokken de selger på europris.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Var salg på Reima så fikk rundt 70% 😃usikker på om de har det enda Anonymous poster hash: a2769...627
Bustetroll Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Har de fra i fjor Men skal kjøpe et par til
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Man skal alltid ha litt god plass i skoene uansett. Jeg kjøper alltid en str større , de skal vare en hel vintersesong og en str utgjør ikke stor forskjell.Barna blir kalde på føttene hvis skoene er for trange.Jeg bruker ikke veldig tykke sokker. Men halvtykke tekniske sokker hvis det er kaldt. Ah sånn ja, det bruker vi også, men stort sett hele vinteren. Med en størrelse større, mener du da enda en størrelse større enn de 1,5-2 cm man skal legge til på lengden av foten? Men hvis han har de sokkene på når vi skal kjøpe sko, så trenger vi vel ikke gå opp en størrelse? Anonymous poster hash: 26998...707
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Har kjøpt friends vintersko på OBS. Kjøper i alle fall cherrox utenom. Ellers ser jeg an været, her på Vestlandet vet man aldri om man får en kald vinter eller slaps og mildt. Mange vintre er cherrox nok, andre ganger må det til med skikkelige varme sko. Anonymous poster hash: d0c93...fd3 Og med skikkelige varme sko mener du Friends vintersko??Det er de verste drittskoene som finnes! Ikke er de vanntette og ikke er de varme. Har hatt unger som fryser hele vinteren i barnehagen der jeg jobber pga. de skoene der! Og du som bor på vestlandet bør tenke deg om med det slapseværet dere har der...virkelig! Anonymous poster hash: 08ed9...3af Her er ungene aldri våte eller kalde med Friends vintersko! Kjøpte de ifjor og kjøpte de inn igår. Kjøpte den str de bruker nå, pluss en str større som de har senere i vinter:) Anonymous poster hash: 8e257...137
soleia Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Har berre kjøpt docboots enno, men ser at dei har byrja å få vinterstøvlar i butikkane. I fjor tok eg ungane med ein og ein for å kjøpe vintersko, og spurte etter hjelp for å få sko som passa godt. Vi enda opp med sko som var eit nr større enn eg sjølv truleg ville valgt, etter råd frå ekspeditørane. Luft isolerer, og vintersko skal vere romslege, gjerne eit nr større enn andre sko, iflg ekspeditørane eg fekk hjelp av. I fjor var dei dyre vinterstøvlane til 800 - 900 totalt vekkasta her på vestlandet, så er litt i stuss på om eg skal sjå det an litt. Dei blei berre brukt nokon få dagar for skamsskuld, medan docbootsa var i dagleg bruk.
Edelweis Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Har kjøpt friends vintersko på OBS. Kjøper i alle fall cherrox utenom. Ellers ser jeg an været, her på Vestlandet vet man aldri om man får en kald vinter eller slaps og mildt. Mange vintre er cherrox nok, andre ganger må det til med skikkelige varme sko. Anonymous poster hash: d0c93...fd3 Og med skikkelige varme sko mener du Friends vintersko??Det er de verste drittskoene som finnes! Ikke er de vanntette og ikke er de varme. Har hatt unger som fryser hele vinteren i barnehagen der jeg jobber pga. de skoene der! Og du som bor på vestlandet bør tenke deg om med det slapseværet dere har der...virkelig! Anonymous poster hash: 08ed9...3af Det var et krasst svar synes jeg. Litt ovenfra og ned holdning. Hvis dama er fornøyd med friends vintersko så får hu vel være det. Hadde de som ekstra sko et år til jenta og da eccoskoene ble ødelagt gikk hun i disse. Hun var ikke kald. Ikke våt heller for på våte dager bruker vi dockboots.
Edelweis Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Har berre kjøpt docboots enno, men ser at dei har byrja å få vinterstøvlar i butikkane. I fjor tok eg ungane med ein og ein for å kjøpe vintersko, og spurte etter hjelp for å få sko som passa godt. Vi enda opp med sko som var eit nr større enn eg sjølv truleg ville valgt, etter råd frå ekspeditørane. Luft isolerer, og vintersko skal vere romslege, gjerne eit nr større enn andre sko, iflg ekspeditørane eg fekk hjelp av. I fjor var dei dyre vinterstøvlane til 800 - 900 totalt vekkasta her på vestlandet, så er litt i stuss på om eg skal sjå det an litt. Dei blei berre brukt nokon få dagar for skamsskuld, medan docbootsa var i dagleg bruk. Samme her. Kjøpte eccosko til begge jentene i fjor og de ser ubrukt ut ettersom vi hadde 5 grafdr og null snæ hele vinteren omtrent.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 Ikke kjøpt enda, men kommer til å kjøpe Viking vintersko i år også. Kjøpt dem helt siden 7 åringen var liten, med unntak av ett år hvor jeg prøvde sorell..... ELENDIG! De satt ikke på foten engang. Så da måtte jeg ut å handle Viking sko da å Anonymous poster hash: aeb43...77c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 Her handler vi alltid på to for en på skoringen. Da kjøper jeg stort sett to str større enn det de har siden de da er på vei ut av en str og rett før de måtte ha byttet til ny str. så innen de da begynner å bruke skoene så har de en str større. De bruker da også sine gamle som er akkurat passe i begynnelsen før det kommer snø, så da sliter de veldig på de før snøen og de nye skoene taes i bruk. Har selvfølgelig ikke vært slik hver år da det har variert litt hvor mye de har vokst i løpet av sommeren, men stort sett har dette gått fint. I tillegg til da Viking goretex som vi har brukt, så har vi cherrox type viking som tåler mange minus, da har de disse i reserve pluss at de er gode på slapsedager. Anonymous poster hash: d6903...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå