Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Skal man bare snakke med barna? Er straff utdatert? Nå har jeg bare to barn. En på skolen og en under året, men min erfaring er at det å prate ihjel barnet, bare blir vas. Barna blir helt døve for stemmene til de voksne, og siden de ikke får noe annet enn tilsnakk, så glemmer de hva de gjorde galt rimelig fort. Men mister de spill/tv/data/utetid, så husker de det lenge! Anonymous poster hash: df616...10f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Jeg er ikke redd for å være utdatert. Her brukes ros og straff (mer elegant å si konsekvens, men tv-forbud fordi man har slått seg vrang på vei hjem fra bhg er ment å være ubehagelig). Ikke er barnet kuet, ikke er viljen hans knekt heller. Og nå har han lært hvordan man uttrykker misnøye med ord og argumenterer for sin sak. Og ikke minst, når man skal gi seg fordi argumentasjonen ikke fører frem. I tillegg har tilegnet seg god folkeskikk og vi lever sammen som en familie der alle er verdt like mye, ikke der han er midtpunktet og vi graviterer rundt som trell. Anonymous poster hash: 9358e...b9e
Elsker livet Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Straff er utdatert, nå er det konsekvenser som gjelder. Det er bare det at konsekvenser ikke er noe man gir, men noe som kommer som en naturlig følge. Jeg er ikke for å prate ihjel barnet. Men de skal selvsagt ha en god forklaring på hva hvorfor man ikke kan tillate enkelte ting, og de skal også kunne få forklare seg og stille spørsmål. Så en kombinasjon av prating, straff og belønning mener jeg er riktig. Men å finne den perfekte kombinasjonen er det vel ingen som klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå