Gå til innhold

Hjelp! Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å dra på en tur med gode venninner for å feire 30 års dagen vår. Det er en langhelg, 4 netter til utlandet. Jeg er veldig usikker på dette da jeg når jeg drar har en baby på litt over 4 mnd. Hun tar lett flaske, og jeg har tenkt å pumpe opp et lager som kan gies i tillegg til Mme. På tur må jeg pumpe og kaste da jeg til vanlig fullammer bortsett fra 1 flaske Mme på kvelden. Pappaen til baby, min kjære samboer har sagt seg villig til å være med henne mens jeg er borte. Han må ta et par dager fri fra jobb. Hva synes dere? Er det for tidlig? Ville dere gjort det? Jeg kjenner at det gnager litt på samvittigheten, å reise fra lille nurket mitt, men har også kjempe lyst å reise, og er ikke i tvil om at pappaen fikser dette helt greit:). Er bare nysgjerrig på hva dere mener om å dra fra baby så tidlig?

Anonymous poster hash: d53ab...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ALDRI gjort det. En så liten baby skal IKKE være borte fra hovedomsorgspersonen sin så lenge!

Du kann reise neste år! 

Herlighet så ego foreldre er nå til dags.

Anonymous poster hash: 55447...59c
Skrevet

Mener du at mor er mer ansvarsperson for baby enn far?

Skrevet

Det hadde ikke jeg klart når babyen er så liten og fullammes.

Anonymous poster hash: bf47f...f3d

Skrevet

Jeg kunne heller ikke gjort det, og jeg er ikke av den typen som aldri vil reise fra barna mine! Men jeg syns det er for tidlig da babyen kun er 4 mnd, og du fullammer. Tror du vil kose deg mer hvis du venter til babyen er litt større, og du har sluttet å fullamme.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men det er ikke opp til meg å mene noe om hva du skal gjøre.

Men hvis du bestemmer deg for å gjøre det, så pass på å "vedlikeholde" det at babyen tar flaske, frem til du skal dra. Jeg hadde nemlig en baby som lett tok flaske i starten, men så gikk det et par uker hvor vi ikke brukte flaske fordi ammingen gikk så bra, og neste gang vi prøvde flaske så nektet han å ta den.

Anonymous poster hash: 1352c...9c4
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne det, men det hadde blitt et helvete for meg rett og slett. Jeg merker det bare jeg er borte noen timer. Jeg er rett og slett ikke klar enda. Min er fire måneder.

Skrevet

Mener du at mor er mer ansvarsperson for baby enn far?Anonymous poster hash: d53ab...691

Selvfølgelig er en baby som fullammes av mor en viktigere og tryggere omsorgsperson enn far!

Med det sagt: Babyen overlever og har det mest sannsynlig bra med far også, men for babyen er mor en "viktigere" person enn far..

Anonymous poster hash: bf47f...f3d

Skrevet

For tidlig synes jeg. Babyen vil savne puppen din og lukta di som er det hun har hatt hver dag hele sitt liv. Kan dere ikke utsette turen noen måneder? Uansett ville jeg prioritert den lille her. 

Anonymous poster hash: 0487f...cca
Skrevet

Hun får flaske hver dag, så det er ikke problemet. Faren har også lagt henne flere kvelder alene uten problem, tatt henne litt noen netter og passet henne mens jeg har trent på dagtid. Jeg er veldig trygg på at han tar godt vare på henne. Han er jo faren hennes. Men føler mer på "hva kan man"?

Skrevet

Jeg hadde aldri klart det, om jeg så ville.

Min er nå 9 mnd og har bare vært borte fra meg 3-4 timer om gangen, syns det var mer enn nok 😜

Anonymous poster hash: 5975d...fc5

Skrevet

Hvordan vet du at hun vil savne lukta og puppen så lenge hun får både kos og omsorg og mat fra pappa? Er hun bevisst det tror du? Er det ikke verre når de blir større egentlig?

Skrevet

Jeg mener at du kanskje er litt for umoden til bli mor. Du må ta noen valg i livet ditt og bestemme hva som er viktig.

Anonymous poster hash: 670d6...507

Skrevet

Jeg mener at du kanskje er litt for umoden til bli mor. Du må ta noen valg i livet ditt og bestemme hva som er viktig.

Anonymous poster hash: 670d6...507

Jeg er 3-barnsmor. Hva er du?

Skrevet

Barnet tar helt sikkert ikke skade av det!!!

Men om du selv greier å være borte fra henne så lenge, er en annen sak.... Tror ikke jeg hadde villet reist når hun er så liten...

Anonymous poster hash: 325a8...bbc
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å gjøre det. Stress å måtte pumpe seg så ofte på tur og så hadde jeg savnet ungen for mye.

Men hvis du føler deg komfortabel med det så skal ikke jeg si noe på det!

Skrevet

Jeg hadde aldri engang tenkt tanken.

Kanskje det hadde gått bra med babyen, men meg hadde det ikke gått bra med. Når barna var så små, var jeg kun borte noen få timer om gangen.

Det har ingenting med at jeg ikke stolte på at mannen tok godt nok vare på babyen, han er minst like dedikert og ansvarsfull som meg, men min mening er at så små babyer trenger mamma'n sin.

Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i, men siden du spør får du min mening.

Hvorfor kan dere ikke utsette turen et halvt år?

Skrevet

Om du vil reise så går det nok kjempe fint. Jeg personlig hadde ikke klart det så tidlig, men folk er forskjellige.

Skrevet

Her har du noen fakta, jeg hadde ikke reist i fra min baby. Men noen har mer behov enn andre for å dekke egne behov... Og det er jo forsåvidt greit men det anbefales ikke av vitenskapen.http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

Å henvise til vitenskapen med denne artikkelen er vel ikke helt innafor, men jeg er forsåvidt enig.

Anonymous poster hash: ba068...401

Skrevet

Jeg mener at du kanskje er litt for umoden til bli mor. Du må ta noen valg i livet ditt og bestemme hva som er viktig. Anonymous poster hash: 670d6...507

Jeg er 3-barnsmor. Hva er du? Anonymous poster hash: d53ab...691

Skrekk og gru. Du drar selvsagt ikke fra ungen.

Anonymous poster hash: 976cf...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...