Gå til innhold

Hvorfor er dere uføretrygda?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er det..

Bare lurer :-)

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revmatisme og ME, jobber 40% da så bare delvis ufør



Anonymous poster hash: fd461...e8f
Skrevet

Er bipolar. Har prøvd det meste for å klare å jobbe noe, arbeidstrening på ørten forskjellige steder, kurs osv. Men måtte tilslutt innse at måten sykdommen min arter seg på ikke kan kombineres med jobb. Ingen ønskesituasjon, men etter mange runder med meg selv har jeg nå godtatt situasjonen og lært meg til å leve med det. Det verste er vel egentlig frustrasjonen over å ikke bidra i samfunnet, mange har dessverre veldig bastante meninger om det. Men, det var sånn livet mitt skulle bli, og jeg har det bra og det er det viktigste for meg😃

Skrevet

En auto-immun sykdom, diverse psykiske lidelser og irritabel tarm.



Anonymous poster hash: 2238d...7c0
Skrevet

Sterk sosial angst.

 

Anonymous poster hash: 8353f...15f

Skrevet

Sterk invalidiserende migrene og uhelbredlig kreft!



Anonymous poster hash: 7061c...e2f
Skrevet

Ymse psykisk og en gåen rygg. Hvorfor lurer du?

Skrevet

Bare lurte om mye var revmatisk relatert egentlig. Det kommer til å være mitt tilfelle. Alvorlig type leddgikt :-(

 

Hadde dere uføreforsikring før dere ble uføre?

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

Skrevet

Ms

 

Anonymous poster hash: 9ca99...f9a

Skrevet

Jeg ble misbrukt seksuelt av to forskjellige menn fra jeg var 8 til jeg var 14, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen og deretter gruppevoldtatt da jeg var 19 år gammel. Ble derfor psykisk syk og etter mange mislykkede forsøk på utdanning havnet jeg på aap og ble deretter uføretrygdet for litt over to år siden. Jeg klarer ikke både jobb og å ta meg av barnet mitt, jeg har ikke nok i meg til begge deler selv om jeg har prøvd. Det er ett ensomt liv og jeg skulle ønske jeg klarte å jobbe, men det lille jeg har i meg av overskudd går direkte til mitt barn.

 

Når han blir eldre håper jeg å gradvis kunne få redusert uføregraden min :)



Anonymous poster hash: 59974...8b4
Skrevet

Er bipolar. Har prøvd det meste for å klare å jobbe noe, arbeidstrening på ørten forskjellige steder, kurs osv. Men måtte tilslutt innse at måten sykdommen min arter seg på ikke kan kombineres med jobb. Ingen ønskesituasjon, men etter mange runder med meg selv har jeg nå godtatt situasjonen og lært meg til å leve med det. Det verste er vel egentlig frustrasjonen over å ikke bidra i samfunnet, mange har dessverre veldig bastante meninger om det. Men, det var sånn livet mitt skulle bli, og jeg har det bra og det er det viktigste for meg

Klarer du å finne mening og glede i hverdagen ? Jeg sliter veldig med det, føler jeg snart blir sinnsyk av å ikke være en del av noe og bare gå hjemme :(

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Skrevet

 

Jeg ble misbrukt seksuelt av to forskjellige menn fra jeg var 8 til jeg var 14, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen og deretter gruppevoldtatt da jeg var 19 år gammel. Ble derfor psykisk syk og etter mange mislykkede forsøk på utdanning havnet jeg på aap og ble deretter uføretrygdet for litt over to år siden. Jeg klarer ikke både jobb og å ta meg av barnet mitt, jeg har ikke nok i meg til begge deler selv om jeg har prøvd. Det er ett ensomt liv og jeg skulle ønske jeg klarte å jobbe, men det lille jeg har i meg av overskudd går direkte til mitt barn.

 

Når han blir eldre håper jeg å gradvis kunne få redusert uføregraden min :)

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Blir så trist (og sint!) av å høre sånt.

Håper alle de som gjorde deg vondt får hardt igjen for det. Du fortjener bare å ha det godt 😊

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

Skrevet

 

 

Er bipolar. Har prøvd det meste for å klare å jobbe noe, arbeidstrening på ørten forskjellige steder, kurs osv. Men måtte tilslutt innse at måten sykdommen min arter seg på ikke kan kombineres med jobb. Ingen ønskesituasjon, men etter mange runder med meg selv har jeg nå godtatt situasjonen og lært meg til å leve med det. Det verste er vel egentlig frustrasjonen over å ikke bidra i samfunnet, mange har dessverre veldig bastante meninger om det. Men, det var sånn livet mitt skulle bli, og jeg har det bra og det er det viktigste for meg

Klarer du å finne mening og glede i hverdagen ? Jeg sliter veldig med det, føler jeg snart blir sinnsyk av å ikke være en del av noe og bare gå hjemme :(

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Det er klart at det er tøft enkelte ganger å føle seg på siden av samfunnet. Men som sagt har jeg lært meg til å gjøre det beste ut av det😃 det blir jo også andre utfordringer som gir bekymring i hverdagen, feks dårlig økonomi. Men jeg tar en dag av gangen. Jeg prøver alt jeg kan å tenke positivt og å glede meg over de hverdagslige tingene. Og så prøve å finne positive ting med situasjonen. At jeg kan følge opp datteren min, at jeg har tid til å lage god matpakke til henne hver morgen, at jeg får gjort unna ting hjemme sånn at jeg har tid til å vie ettermiddagen og kvelden bare til henne osv. Det jeg har lært er å se mulighetene, ikke begrensningene😃 stå på og lykke til💕 klem💕

Skrevet

Bare lurte om mye var revmatisk relatert egentlig. Det kommer til å være mitt tilfelle. Alvorlig type leddgikt :-(

 

Hadde dere uføreforsikring før dere ble uføre?

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

 

Nei. Moren min har de samme sykdommene, så hun fikk ikke tatt ut forsikring på noen av barna. Heldigvis (for de andre) så er det bare jeg som er syk.

 

Anonymous poster hash: 2238d...7c0

Skrevet

Har hatt slag.

 

Anonymous poster hash: 0a94d...05a

Skrevet

 

Jeg ble misbrukt seksuelt av to forskjellige menn fra jeg var 8 til jeg var 14, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen og deretter gruppevoldtatt da jeg var 19 år gammel. Ble derfor psykisk syk og etter mange mislykkede forsøk på utdanning havnet jeg på aap og ble deretter uføretrygdet for litt over to år siden. Jeg klarer ikke både jobb og å ta meg av barnet mitt, jeg har ikke nok i meg til begge deler selv om jeg har prøvd. Det er ett ensomt liv og jeg skulle ønske jeg klarte å jobbe, men det lille jeg har i meg av overskudd går direkte til mitt barn.

 

Når han blir eldre håper jeg å gradvis kunne få redusert uføregraden min :)

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Blir så trist (og sint!) av å høre sånt.

Håper alle de som gjorde deg vondt får hardt igjen for det. Du fortjener bare å ha det godt

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

 

Tusen takk for det :) Det er en smule bittert å kjenne på følelsen av å straffes for å ha opplevd vonde ting, livet mitt ble ødelagt, deres går videre. Men jeg er på mitt vis heldig likevel siden jeg fortsatt står på beina etter alt jeg opplevde :)

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Skrevet

Delvis ufør etter bilulykke. Er stolt over å kunne jobbe litt. Jobber hardt for å få til det og må trene osv osv osv osv hver eneste dag for å klare å holde meg litt i jobb.



Anonymous poster hash: 6008c...60e
Skrevet

Bare lurte om mye var revmatisk relatert egentlig. Det kommer til å være mitt tilfelle. Alvorlig type leddgikt :-(

 

Hadde dere uføreforsikring før dere ble uføre?

 

Anonymous poster hash: ca871...d48

Har du fått tilbud om methotrexate? Har en bror med svært aggressiv og alvorlig leddgikt. Han får denne medisinen og er i 100% arbeid. Nå skal det sies at han elsker å jobbe og at han ikke hadde vært menneske uten jobben, og så aksepterer han at han aldri vil være smertefri. Som han sier " det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". Livskvalitet for ham henger tett sammen med arbeidsliv.

 

Håper du får den beste medisinske behandlingen, hi. Det har hatt alt å si for min bror og at han fortsatt er i 100% jobb.

 

Anonymous poster hash: 2a3a2...61b

Skrevet

Uhelbredelig kreft

 

Anonymous poster hash: 02df9...eb0

Skrevet

Dere med kreft, vet dere hvor lenge dere har igjen å leve? Hvilken kreft er det? Har en onkel som har kreft :( All sympati med dere alle sammen :( det er kjempetrist det dere går igjennom.

 

Anonymous poster hash: a6f49...4d7

Skrevet

Jeg er lei av å jobbe, så klarte å fake ME og fibromyalgi 😄

 

Anonymous poster hash: fd767...5d2

Skrevet

Jeg er lei av å jobbe, så klarte å fake ME og fibromyalgi 😄

 

Anonymous poster hash: fd767...5d2

 

Isåfall er du forkastelig, sånne ødelegger for oss som faktisk er syke!

 

Anonymous poster hash: 59974...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...