Gå til innhold

Lus!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant tre lus i håret til sønnen min. I panikk klippet jeg av alt håret hans, helt kort, og har hivi alt på 90 grader i maskina.

Skaffa lusekur, linicin, og lusekammer.

Nå har jeg gredd gjennom hele håret mitt med to forskjellige lusekammer over hvitt ark, det eneste jeg ser er hår. Har gredd hardt inntil hodebunnen overalt og trippelsjekket i nakke og bak ørene på meg selv. Er det noen sjanse for at jeg har lus da?

Fant i tillegg "bare" tre lus i håret på ungen, han har lyst hår og med lommelykt i tillegg var set ikke vanskelig å se, men jeg fant ingen egg!? Tro meg, jeg sjekka godt! Han begynte å klø seg i hodet i dag, tenkte derfor å ta en kikk, har sjekka tidligere denne uka, og da var det ingenting der. Kan det være at de lusene han hadde har "hoppet" fra et annet barn siden det ikke var noen egg der?

Sikkert mye dumme spm, men jeg har aldri opplevd lus før, så jeg spør heller om for mye enn for lite ;) Takk for svar

Anonymous poster hash: 0b295...137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

problemet med lus er at han kan ha hatt lus i mange uker før han begynte å klø. Datteren min fikk lus for noen år siden... fant 8 levende lus, og plukket sikkert opp mot 500 egg... Fant ingenting på meg selv, eller på søsteren...., men tok linicin kur på alle uansett... tok den flere ganger enn det som står på pakken.. tok en kur, ventet 3-4 dager ( fant da noen nye lus, som hadde klekket fra eggene) tok ny kur, tok så kur 8-9 dager etter den første, og 8-9 dager etter den andre...

Noen mnd senere fant jeg luse egg i mitt eget hår tilfeldigvis.. langt ute på håret så det stammet fra den gangen hun hadde det..

om du har klippet håret hans kortere enn 5 mm så kan ikke lusen leve i håret, men om det er lenger kan det være egg der... eggene er kjempe vanskelige å se, og hvis han har lyst hår i tillegg er det nok verre..

kjør på med linicin på han og deg.. selv om du ikke har funnet noe... linicin gjør ikke lusen imun, da den legger seg som et lokk på hodebunnen og kveler lusen...

Anonymous poster hash: d28b7...356
Skrevet

Tusen takk for godt svar! :)

Klippet han helt kort, altså slik at det ikke er mer hår igjen (maks en millimeter eller så, maskinklipp) Har lyst med lommelykt i mitt eget hår, samboeren hjalp meg å gre og sjekke, da ville han vel sett noe om det var der? Var hos frisøren forrige uke og bleket hele håret og farget det etterpå, kan det ta drepen på lus?

Anonymous poster hash: 0b295...137

Skrevet

mannen min gikk igjennom håret mitt også, men fant ingenting.. men jeg fant som sagt egg noen mnd etterpå... ta kur, så er du sikker.

Anonymous poster hash: d28b7...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...