Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hormonell og føler jeg ikke strekker til. Noen som har 3år mellom barna som vil fortelle når eldste syntes det var greit med babyen? Fine historier? Begynner nesten å angre og føler meg egoistisk ovenfor 3åringen pga at vi har fått en baby nå. Anonymous poster hash: afed1...ef2
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Jeg har en datter på 3, som fikk en lillesøster i mai. Her går det strålende. Hun er en stolt storesøster. Koser seg sammen med babyen, og leker med henne. Vil gjerne at babyen skal være med når vi skal levere i bhg ol. Blir litt lei hvis det er mye gråting, men ellers går det over all forventning. Ikke sjalu. VI passer på å ha fokus på henne når lillesøsteren sover. Babyen vår er glad i å ligge på gulvet og se på at vi leker, så det er ikke noe problem når hun er våken heller. Litt stress på ettermiddagen, med baby, sliten storesøster og middagslaging, men da hjelper det med en vippestol og en ipad til storesøster Anonymous poster hash: b0ea6...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Min var 2,5 når lillebror kom. Hun svevde på en rosa sky i månedsvis. Skulle vise babyen til ALLE. Babyen trumfet alt, om han skrek, så måtte alle slippe det de hadde i hendene og gjøre alt for at han skulle slutte. Om han ikke lot seg roe så lett, så gråt storesøster også. Ropte til og med til en barsk arbeider, som tilfeldigvis gikk over parkeringsplassen utenfor barnehagen: "Hei duuu, har du sett lillebroren min?! Han har kommet ut av mamma sin mage. Sant han e søt!?" Da var lillebror 7 måneder, hehehe :-D Kjærligheten og gleden er gjensidig. Lillebror syns innimellom det kan bli LITT mye, og da kan han bli litt irritert :-) Anonymous poster hash: bb659...dda
Chl85 Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Her fikk vi lillesøster i juni Har selvfølgelig vært noe sjalusi(kommer ann på dagsformen), men ting har gått seg til I dag skulle moren min se etter lillesøster imens jeg tok med 3 åringen til legen også for å kjøpe is etterpå... Da ble hun sint på meg fordi ikke lillesøster skulle være med For tenk om lillesøster savna oss <3 Så lenge 3 åringen her blir prioritert først noen ganger, så er hun fornøyd Baby kan knurke litt den tiden det tar å lage en brødskive til 3 åringen osv De blir så eiesyke og stolte atte , He he
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Du skal ikke ha dårlig samvittighet? Inkluder henne der du kan. Bleieskift.. mating..la henne velge klær.. trille vogn... gi masse ros og skryt! De kommer til å ha mye glede v hverandre når de er så nære i alder vet du:-) prøv å ta det for det det er.. gjør det beste ut av dagene. Du er en flink mamma:-) Anonymous poster hash: 6d0a3...6af
QueeenBeee Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Her er det litt tettere, så blir ikke helt det samme da. Vi bruke mye tid på å inkludere eldste i det som foregikk da jeg var gravid med nr 2. Etter at mini kom til fikk storesøster være med å passe på, kveldstell, bleieskift osv. Fikk kjennt på det at selv baby lå i fanget så var det plass til to. Har prøvd så godt vi kunne å passe på at hun ble sett selv om hun måtte dele oppmerksomheten. Sure miner kom ikke før mini var stor nokk til å "stjele" lekene som storesøster bruker. Alt i alt så gikk det veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Eldste syntes det var greit fra dag 1 rolig storebror her. Bare kos og nå som 3 og 6 åringer er de bestevenner. Anonymous poster hash: 47c75...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå