Atanih Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Pga. en familiesituasjon har jeg lyst å døpe ca. 4-5 uker etter fødsel, sett at jeg føder på termindagen. Blir det altfor tidlig er det jo ikke noe å gjøre med det, men ville bare høre hva andre mener om det. Er jo vanlig å døpe når babyen er rundt 2-3 mnd. gammel Takk for svar
Lykke - mamma til 3 Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Så lenge det føles greit for dere å gjøre det, så er det vel ikke for tidlig. Begge mine er døpt ved ca 3 mnd, og det var passe for oss. Jeg trengte noen mnd til å komme litt i rutiner, før jeg arrangerte et stort familieselskap.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Jeg døpte de to første når de var ca 3 mnd, siste når han var nesten 7 mnd. Ei jeg kjenner døpte sin når han var 4 uker... så alt går :-)
Giss Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Alt går an - men hvis dere skal ha dåp så tidlig vil jeg anbefale å utdelegere en del av forbedelsene f eks til de kommende besteforeldre eller andre nære familiemedlemmer. Man vet jo ikke på forhånd hvilken form man selv og babyen er i den første tiden, og det er gjerne litt unntakstilstand i hjemmet de første månedene. Vet om en gutt som ble døpt en uke gammel pga faren skulle reise til utlandet med jobben i lang tid etterpå og de ville gjerne ha ham døpt før. Det gikk bra det også, men da var det den kommende mormoren som stod for den praktiske gjennomføring av alt med mat, pynting og klesvask, rydding før og etter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå