Gå til innhold

Barnehage Bergen sentrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med barnehage i Bergen sentrum eller sentrumsnært? :) Noen å anbefale/frabefale? Nyinnflyttet og tiidlig ute med planlegging her..

Anonymous poster hash: 2db41...433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere i sentrum da? Hvis ikke anbefaler jeg deg å søke i den bydelen du bor eller skal flytte til...det er MEGET vanskelig å få plass i bergenhus bydel. 

Anonymous poster hash: cc22a...027
Skrevet

Bor dere i sentrum da? Hvis ikke anbefaler jeg deg å søke i den bydelen du bor eller skal flytte til...det er MEGET vanskelig å få plass i bergenhus bydel.

Vi bor i sentrum og mannen har jobb her. Vi har ikke egen bil, så vi håper på at vi er heldige å få barnehageplass nært sentrum. Vet at det desverre er vanskelig :/

Skrevet

Mange som bor i sentrum får plass i bl.a. Øyjorden barnehage. Den ligger i Ytre Sandviken i Bergenhus (ca. like langt ute som NHH). Tar ca 10 min med buss.

Dette er den største (kommunale) barnehagen i Bergenhus. Det er en basebarnehage, men blir langt på vei praktisert mer som avdelingsbarnehage på noen områder. De deler barna mye inn i mindre grupper og er flinke å tilpasse seg de ulike barnas behov. De har utrolig gode rutiner og er profesjonelle, omsorgsfulle og rett og slett en fantastisk barnehage!! Den har stoort uteområde/lekeplass, med både kjøkkenhage, snekkerbod, frukttrær, drivhus. Inne har de amfi, scene, kantine (i tillegg er det kjøkken på hver base/avdeling) Barna er langt på vei delt inn etter alder på basene. De er mye ute, og har faste turdager i skog eller "fjell" :)

Ja, det var dagens skryt! Kan trygt anbefale barnehagen, har selv barn der og har inntrykk av at de aller fleste foreldre er svært fornøyd med den.

Anonymous poster hash: 8c855...49e
Skrevet

Vi bor i sentrum og mannen har jobb her. Vi har ikke egen bil, så vi håper på at vi er heldige å få barnehageplass nært sentrum. Vet at det desverre er vanskelig :/

Det forstår jeg at du ønsker :) Bor i sentrum selv uten bil, og vil også ha barnehageplass her :) har hatt ett barn i jekteviken studentbarnehage ved juridisk fakultet. Jeg var IKKE fornøyd med den avdelingen min unge gikk på :( Ville styrt klar av jekteviken i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...