Gå til innhold

Har jeg rett på tilpasning på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i skolen og har noen dager ansvar for en elev med store spesielle behov ute i friminuttene. Dette barnet kan helt uten videre legge på sprang ut av skolegården og mot bilveien (og det i et forrykende tempo) og må derfor fotfølges kontinuerlig. Eleven kan også finne på å klyver opp i trær, høye klatrevegger,opp på knauser eller bratte skråningen for så å slippe seg uten å skjønne at h*n kan skade seg. Da må en stå klar til å kunne ta imot/løfte ned. Andre ganger settet h*n seg boms ned og nekter å rikke seg av flekken. Da h*n veier nærmere 30kg og vrir seg som en mark er det for meg (med min styrke hvertfall!) umulig å løfte/bære dette barnet inn til undervisning igjen når klokka ringer. Dette er ikke et barn man kan diskutere eller avtale noe med. Nå er jeg gravid (snart uke 11) og jeg føler at å måtte ha ansvar for denne eleven ute i friminuttene er så belastende fysisk at jeg er redd for min egen helsetilstand nå idag. Kan jeg be om å få bytte inspeksjon (altså få tilpasning) på denne eleven? Har jeg krav/rett til dette?

Anonymous poster hash: 2b138...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør iallfall ta en prat med arbeidsgiver. De bør jo skjønne dette kan bli utfordrende for deg fremover.

Anonymous poster hash: 63637...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...