Gå til innhold

Nå ble jeg bekymret og redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5 år

Har funnet en liten hard kul på håndleddet helt oppe mot håndflaten.

Kan man få kreft der?

Anonymous poster hash: c9c80...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ikke være ganglion?

Er helt ufarlig , men om du er bekymret bør du kanskje besøke lege

Skrevet

Har hatt det samme. Det var brokk i håndleddet. Helt ufarlig og gikk over av seg selv etter en stund.

Anonymous poster hash: 41ccd...be4
Skrevet

Har hatt det samme. Det var brokk i håndleddet. Helt ufarlig og gikk over av seg selv etter en stund.

Anonymous poster hash: 41ccd...be4

Var den vond? For hun virker ikke som hun har vondt

Skrevet
Var den vond? For hun virker ikke som hun har vondt

Ganglion trenger ikke være vonde i det hele tatt. De kan bli det om de trykker på andre strukturer eller ligger slik at de hindrer bevegelse. Men som regel er de noenlunde symptomfrie. Er du bekymret så ber du lege se på det.

Min ene barndomsvenninne fikk stadig vekk slike da hun var lita + til hun var ung voksen. Etter det tror jeg ikke hun har hatt det. Hennes kom og gikk. Jeg har to store, ett på innsiden av hvert håndledd som jeg har hatt i  ca 25 år, vil jeg tro. De er egentlig så store at de fleste ville hatt store problemer med dem pga press på nerver, men mine er helt symptomfrie fremdeles. *bank i bordet* :)

Mine er så store at de aller fleste med så store ganglion blir operert (spesialist så på dem for noen år siden og forstod nesten ikke at det var mulig at jeg ikke hadde store smerter og nerveutfall i hendene - da kom han rett fra operasjon av et ganglion som var litt mindre enn mitt største, der hadde personen ikke kunnet jobbe på lenge pga dette). Men for de fleste er det helt uproblematisk å få slike ganglion. Noen ganger forsvinner de, andre ganger ikke.

Anonymous poster hash: 21e5b...fc5

Skrevet

Takk for svar 😊 er fremdeles bekymret så vil sjekke den hos lege. Er så redd for kreft

Skrevet

Er vel omtrent det eneste stedet en ikke får kreft. Ta en sjekk du.

Anonymous poster hash: f43e9...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...