Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Ja hva legger dere i de begrepene? Å hva mener DU er grunn til at barnevernet burde være koblet inn? Hva mener DU er grunn til omsorgsovertakelse? Anonymous poster hash: e6149...3c9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Ressurssvak er når man har lite ressurser på flere områder. I ressurser så legger jeg; utdanning, økonomi, sosial status, nettverk, helse, boforhold, gjennomsnittlig IQ og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farta. Ofte så henger flere av disse punktene sammen, men selvfølgelig ikke alltid. Anonymous poster hash: 1e8b7...1dc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Barnevernet bør kobles inn når det er grunn til bekymring for barnets ve og vel. Grunner til omsorgsovertakelse er når foreldrene ikke greier å forbedre seg etter hjelpetiltak i hjemmet, eller ved rus, vold og alvorlig psykisk sykdom. Det finnes også andre faktorer. Anonymous poster hash: 1e8b7...1dc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Barnevernet bør kobles inn når det er grunn til bekymring for barnets ve og vel. Grunner til omsorgsovertakelse er når foreldrene ikke greier å forbedre seg etter hjelpetiltak i hjemmet, eller ved rus, vold og alvorlig psykisk sykdom. Det finnes også andre faktorer. Anonymous poster hash: 1e8b7...1dc Hva mener du er grunn til bekymring, utenom det opplagte som vold, rus og misbruk? Mener du at alle med psykisk sykdom burde vært under barnevernet, eller bare de verste tilfellene? Ja, jeg er litt opptatt av dette da jeg selv var under barnevernet som barn. Men de gjorde aldri noe ut av det... Anonymous poster hash: e6149...3c9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Barnevernet bør kobles inn når det er grunn til bekymring for barnets ve og vel. Grunner til omsorgsovertakelse er når foreldrene ikke greier å forbedre seg etter hjelpetiltak i hjemmet, eller ved rus, vold og alvorlig psykisk sykdom. Det finnes også andre faktorer. Anonymous poster hash: 1e8b7...1dc Hva mener du er grunn til bekymring, utenom det opplagte som vold, rus og misbruk? Mener du at alle med psykisk sykdom burde vært under barnevernet, eller bare de verste tilfellene? Ja, jeg er litt opptatt av dette da jeg selv var under barnevernet som barn. Men de gjorde aldri noe ut av det... Anonymous poster hash: e6149...3c9 Jeg skrev alvorlig psykisk sykdom. Men jeg mener vel egentlig at alle barn som har en forelder med en psykisk sykdom burde følges opp, men ikke nødvendigvis av barnevernet. Når man leser fagbøker om hvordan selv milde tilfeller av psykisk sykdom kan påvirke barn så mener jeg det er helt klart at de burde fått oppfølging. Anonymous poster hash: 1e8b7...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå