Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hjelp meg!! Trenger tips til hva jeg kan spise til forskjellige måltider. Jeg vet magen min reagerer på laktose i større mengder. Har nå kuttet ut melk. Men magen er fortsatt oppblåst og vond etter måltider, så tror jeg også reagerer på noe i brød (spiser stort sett noe type brød/knekkebrød) til hvert måltid bortsett fra middag. Men det må være enkle ting å lage, som metter og ikke koster alt for mye. Og som er enkelt å ha til matpakke på jobb. Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 1c8d9...36c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Har du tatt prøver hos legen? Det hadde jeg gjort først, neste skritt er å prøve seg frem. Anonymous poster hash: 98bc4...843
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Har du tatt prøver hos legen? Det hadde jeg gjort først, neste skritt er å prøve seg frem. Anonymous poster hash: 98bc4...843
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Ikke altid prøver hos legelsykehus gir utslag på noe. Last ned appen check content (trur det var riktig navn). Skanne app som utelukker melk og gluten i varer når du handler. Ellers lager du vanlig mat med laktosefri eller soya produkter som finnes i allergi hyllene. Glutenfri varer finner du mest av i fryseskap som bakverk. I tørrvarehyllen får du glutenfri knekkebrød,vhavregrøt osv. Ingen begrensninger Anonymous poster hash: 04e8e...1e0
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Verdt å merke seg: Ikke begynn på glutenfritt før du har vært hos legen! Om du skulle ha f.eks cøliaki, er det veldig uheldig å først kutte ut gluten, for så å utrede deg. Før man utredes MÅ man spise gluten i noen måneder, og det er VONDT å tvinge i seg gluten om kroppen allerede har vendt seg fra det. Dagens tips. Anonymous poster hash: 6de2a...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå