Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hei! Har en baby som akkurat har fylt 3 mnd og merker at jeg er misfornøyd med helsestasjonen. Det virker ikke som de har kontroll på noen ting og på disse tre månedene har de dobbeltbooka timen vår hele 3 ganger. Det er helt greit at det glipper innimellom men når det skjer gang på gang blir det irriterende. De sender også ut påminnelse på sms dagen før timen så det er jo i systemet deres. Det har også skjedd at vi har fått brev i posten om en time for så å få påminnelse om en annen dag og tid enn det som står i brevet. I tillegg har jeg flere ganger etterlyst barselgruppe siden vi ikke kjenner noen med barn her vi bor (flyttet hit i januar). Har da fått høre at det kommer beskjed om det. Når vi var på helsestasjonen i dag (etter å ha ventet lenge på grunn av dobbeltbooking igjen) fikk vi vite at barselgruppen allerede har startet opp, og de fant i systemet sitt at de ikke hadde sendt oss noen invitasjon. Det har altså glippet i rutinene igjen. Vi sto derfor oppført som ikke møtt/ikke interessert. Kjenner at jeg blir så frustert av det her. Er litt sjenert og ser for meg at det blir vanskeligere for meg å "komme inn" i barselgruppen da de allerede har møttes flere ganger og blitt bedre kjent. Er det noen som vet hvordan det er med bytte av helsestasjon? Vi bor rett på kommunegrensen og har hørt mye bra om helsestasjonen på andre siden. Er det helt umulig å få byttet dit? Hvem henvender man seg i såfall til? Vil jo ha et godt forhold til helsestasjonen på grunn av barnet mitt men føler at jeg har lyst til å klage på dette hvis det skal fortsette sånn. Noen som har klaget på helsestasjonen? Hvordan går man frem? Anonymous poster hash: 5f14a...9db Anonymous poster hash: 5f14a...9db
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Huff, hørtes ikke bra ut. HS må jo ha bedre rutiner. Hva med registrering, oppbevaring og system i vaksinene. Har hørt noen som har fått satt feil vaksiner, ikke rart hvis systemene/rutinene er så dårlige. Anonymous poster hash: 303c1...40e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Huff, hørtes ikke bra ut. HS må jo ha bedre rutiner. Hva med registrering, oppbevaring og system i vaksinene. Har hørt noen som har fått satt feil vaksiner, ikke rart hvis systemene/rutinene er så dårlige. Anonymous poster hash: 303c1...40e Har også tenkt på dette med vaksiner osv. Blir jo litt skeptisk når det virker så rotete. Helsestasjonen er ikke så veldig stor og er åpen hver dag så synes at det er rart at de ikke har bedre rutiner. Og de som jobber der er jo hyggelige osv men helhetsinntrykket blir så dårlig når det er så mye rot likevel. Anonymous poster hash: 5f14a...9db
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Det høres ut som de har et datasystem som ikke fungerer, og/eller ansatte som ikke klarer å betjene det? Anonymous poster hash: e2f1a...4a4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Ikke bytt til vår. Eller kanskje det er samme? Ringt flere ganger for å etterlyse 2 årskontroll. Hun er nå tre. Har 2 ganger møtt opp for kontrollen. Ene gangen fikk jeg beskjed om at iallfall legen hadde tid, men at jeg måtte få ny time til helsesøster. Andre gangen var det sykdom og jeg måtte bare gå igjen. Legene vi har vært hos har bare gitt oss noe å le av. At hun drakk mye og tisset mye var nok diabetes insipidus (logisk å tippe en sjelden sykdom FØR en mer vanlig en) legen søkte opp på wikipedia og leste om sykdommen før han sa, "ja er nok det, dra til fastlegen å sjekk ut". Skrev ned sykdommen på post-it lapp og ba meg lese mer selv på Wikipedia. Neste lege mente at eneste måte å bli kvitt mollusker på var å bruke brulidinekrem, og skrev en resept på det. Kremen er reseptfri! Anonymous poster hash: d0b31...011
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Helsestasjonen jeg tilhører har også tullet fælt. Glemte å inkludere meg i barselgruppa. Glemmer å gi meg kontroll timer, så vi er alltid 1-2 mnd på etterskudd med vaksiner etc. De har også ført inn feil lengde/vekt tall på skjema 2 ganger, (som ikke ble oppdaget før på neste kontroll) slik at jeg har bekymret meg unødig. Barnelegen der borte er et kapittel for seg selv. Nevnte at jeg slet med gjentatte brystbetennelser og trøske. Da fikk jeg til svar "hva tror du de gjorde i gamle dager, da måtte man tåle det". Anonymous poster hash: c9270...7dd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Herlighet for noen helsestasjoner ingen av dere som klager? Anonymous poster hash: 0e6fa...d4b
Gjest Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Høres ut som min helsestasjon. Merker mye mer surr nå med sistemann enn førstemann. Dvs 18 år i mellom. Burde ha mer kontroll i den nå tekologiske verden
Småen100 Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Jeg synes det virker som alle på helsestasjonen lever i sin egen lille verden.. Har ikke født enda, så foreløpig bare erfaring fra jordmorkontroller. Min første kontroll avtalte jeg etter å ha gått en hel helg med mye kynnere, passe stresset og usikker førstegangs. (Var en tur på føden tidligere den helgen, men hadde veldig behov for en ordentlig samtale med jordmor) Fikk time et par dager senere og stilte til avtalt tid. Da fikk jeg beskjed om at jordmor ikke kom den dagen! Det skulle imidlertid komme en vikar, men ingen visste helt når, så jeg fikk bare vente.. Satt over en time på venteværelset. Da vikaren endelig kom fikk jeg beskjed om at jeg ikke fantes i systemet og hun hadde ikke tid til meg nå for nå hadde hun jo en ny pasient.. Ehh.. Ja, jeg skulle jo vært inne for en time siden liksom.. Så jeg kom nesten to timer for sent på jobb uten i det hele tatt å ha fått noen kontroll.. Blir utrolig irritert over sånt, respektløst å sløse med folks tid på den måten. Siden har det vært mye lignende småting med rot i systemet og mye venting. Neste gang fant hun meg heller ikke i systemet.. Til jeg la merke til at hun satt og søkte på samboers fødselsnummer i stedet for mitt.. Hun leste det av helsekortet mitt der fødselsnumrene står på to helt forskjellige steder. Og så vidt jeg kan forstå av det kortet må det ha vært uforandret i minst 100 år Jeg vet ikke noe om hvordan man bytter.. Men de virker å være i sitt eget univers hele gjengen..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Ikke bytt til vår. Eller kanskje det er samme? Ringt flere ganger for å etterlyse 2 årskontroll. Hun er nå tre. Har 2 ganger møtt opp for kontrollen. Ene gangen fikk jeg beskjed om at iallfall legen hadde tid, men at jeg måtte få ny time til helsesøster. Andre gangen var det sykdom og jeg måtte bare gå igjen. Legene vi har vært hos har bare gitt oss noe å le av. At hun drakk mye og tisset mye var nok diabetes insipidus (logisk å tippe en sjelden sykdom FØR en mer vanlig en) legen søkte opp på wikipedia og leste om sykdommen før han sa, "ja er nok det, dra til fastlegen å sjekk ut". Skrev ned sykdommen på post-it lapp og ba meg lese mer selv på Wikipedia. Neste lege mente at eneste måte å bli kvitt mollusker på var å bruke brulidinekrem, og skrev en resept på det. Kremen er reseptfri! Anonymous poster hash: d0b31...011 Bare for å være pirkete, men vi leger skriver av og til resepter på ikke-reseptbelagt medisin pga at pasient da får med seg en slags bruksanvisning samt navnet på medisinen vi anbefaler. Typisk er jernmikstur og salver som Brulidine. Anonymous poster hash: f4653...927
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 Hvor i landet bor dere? Fylke / kommune? Er det mulig å være så uoppmerksom og slurvete ! 😳 (Jeg bruker annen hs enn den i kommunen ) kjører til nabo kommunen og det går fint) Anonymous poster hash: 54eff...e00
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Ikke bytt til vår. Eller kanskje det er samme? Ringt flere ganger for å etterlyse 2 årskontroll. Hun er nå tre. Har 2 ganger møtt opp for kontrollen. Ene gangen fikk jeg beskjed om at iallfall legen hadde tid, men at jeg måtte få ny time til helsesøster. Andre gangen var det sykdom og jeg måtte bare gå igjen. Legene vi har vært hos har bare gitt oss noe å le av. At hun drakk mye og tisset mye var nok diabetes insipidus (logisk å tippe en sjelden sykdom FØR en mer vanlig en) legen søkte opp på wikipedia og leste om sykdommen før han sa, "ja er nok det, dra til fastlegen å sjekk ut". Skrev ned sykdommen på post-it lapp og ba meg lese mer selv på Wikipedia. Neste lege mente at eneste måte å bli kvitt mollusker på var å bruke brulidinekrem, og skrev en resept på det. Kremen er reseptfri! Anonymous poster hash: d0b31...011 Bare for å være pirkete, men vi leger skriver av og til resepter på ikke-reseptbelagt medisin pga at pasient da får med seg en slags bruksanvisning samt navnet på medisinen vi anbefaler. Typisk er jernmikstur og salver som Brulidine. Anonymous poster hash: f4653...927 Forsåvidt greit det men jeg kom med to lapper. En som hun kun skrev brulidine på (ikke noe mer) navnet hennes og stempel og en lapp med navnet på en annen krem. Uten stempel på. Apotekeren lo iallefall godt. Anonymous poster hash: d0b31...011
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 HI her. Vår ligger i akershus. Var der igjen i går (3mnd kontroll) og like rotete da. Helsesøster ringte meg på morgenen og spurte om vi kunne komme en time tidligere enn avtalt. Greit det, så vi gikk ut i regnet og opp til helsestasjonen. Da vi kom frem ble vi møtt av samme helsesøster (som ringte tidligere) og fikk spørsmålet "hei hva skal dere her i dag?". Jeg ble ganske paff og svarte at du ringte meg jo for litt siden og ba oss om å komme før. Fikk da et unnvikende og mumlende svar om at "jeg trodde jeg ringte en annen, men ok". Kjenner jeg blir så irritert av det her. Anonymous poster hash: 5f14a...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå