Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 ...med å ikke ha skriftlig samværsavtale? Vi har bare muntlig avtale om annenhver helg. Vet ikke hvorfor men han avfeier alle mine forsøk om å ha det skriftlig. Anonymous poster hash: 46950...efe
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Fordelen er at ved en eventuell tvist, så har dere det skriftlig at slik er det. Har hatt god nytte av den skriftlige delen for å si det sånn, da bio mor aldri ville stille opp. Så kunne vi ihvertfall vise til avtala hun selv var med å skrev. Anonymous poster hash: 8a48a...713
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Med skriftelig er den eneste måten å få barnebidrag fra far og andre stønader fra nav på. Ville krevd skriftelig og møte på familievern kontoret. Dette gjelder avtalt samvær og stabilitet for barnet! Anonymous poster hash: 8b6b8...f03
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Jeg får barnebidrag. Vi var ikke sammen da barnet ble født. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil ha skriftlig avtale?... Kanskje han tenker at han ikke vil ha samvær i lengden eller?.. Ja, viktig med stabilitet i barnets liv. Men det er også viktig at han har et godt og trygt forhold til far. Derfor strekker jeg meg milevis for å få dette til å fungere, på tross av at jeg kaster opp av den drittsekken - men det er mine følelser, ikke barnets. Så jeg oppfordrer til samvær fordi dette vil gagne barnet. Men hva er tingen med fast avtale men ingenting skriftlig? Er det noen fordeler han kan høste av dette? Anonymous poster hash: 46950...efe
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Nei ingen økonomiske hvertfall, hvis det er det han tror. Kan høres ut som om han er redd for å "binde seg" til noe. Han kan nekte å se ungen slik det er nå iallfall, siden dere ikke har noe skriftlig, men da kommer jo også bidraget til å stige. Anonymous poster hash: 8a48a...713
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Jeg nekter å tvinge ham til å ha samvær med barnet. Så hvis han en dag skulle finne ut at han ikke vil ha samvær; hans tap, barnets tap, min "gevinst" som slipper å forholde meg til ham. Da bryr jeg meg ikke med å stresse med noen samværsavtale. Lar ham ha barnet slik vi har avtalt. Bryter han den muntlige avtalen så får det bli bye bye til ham. ;-) Anonymous poster hash: 46950...efe
Roheryn Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Et triks: gå til familievernkontoret og be om mekling om samværsavtale. De kaller ham inn, møter han ikke så får du en meklingsattest som sier at han ikke stilte (og stiller han men nekter å signere avtale så får du en meklingsattest som sier akkurat det). Dersom han en vakker dag snur på flisa og det blir noen form for rettslig tvist, stiller du uendelig mye sterkere hvis du har håndfaste bevis på at det er HAN som har motsatt seg å skrive samværsavtale.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Et triks: gå til familievernkontoret og be om mekling om samværsavtale. De kaller ham inn, møter han ikke så får du en meklingsattest som sier at han ikke stilte (og stiller han men nekter å signere avtale så får du en meklingsattest som sier akkurat det). Dersom han en vakker dag snur på flisa og det blir noen form for rettslig tvist, stiller du uendelig mye sterkere hvis du har håndfaste bevis på at det er HAN som har motsatt seg å skrive samværsavtale.[/quot Takk for svar. Det skal jeg gjøre. Jeg har også et brev der han fraskriver seg rettighetene til barnet (som han sendte før han fant ut at han likevel ville involvere seg) og ganske mye meldinger og mailer. Tror jeg står sterkt i en evt samværssak hvis han noen gang skulke fått baller til det ;-) Anonymous poster hash: 46950...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå