Gå til innhold

Hvis man leverer en bekymringsmelding til bv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de pliktet til å undersøke uansett hva det går på?

Anonymous poster hash: c4621...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. 

Anonymous poster hash: 26a62...2a5
Skrevet

Det er de. Så hvis du ønsker å levere bekymringsmelding bare for å hevne deg på noen, ett råd - ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 446be...0cd
Skrevet

Bra.

Skrevet

Eller, dvs.. blir man meldt og bekymringsmeldingen lyder noe ala: mor går i rød kjole til postkassen hver dag, mens ungene venter inne.. Da tviler jeg på at de gjør så mye med det.

Skrevet

Har levert, ikke noe hevn da jeg ikke har noe å hevne meg over, men jeg var så redd for å bli gjenkjent at jeg hadde litt lite å komme med. Tror nok familien har hatt bvkontakt tidligere, og jeg håper de går inn igjen. :(

Skrevet

Nei det er de ikke. De har tre uker på å avgjøre om det skal settes i gang undersøkelse eller ikke. Om de ikke finner grunn til det blir meldingen makulert og familien det gjelder blir ikke kontaktet. Melder får et brev om at de ikke finner grunnlag for å sette i gang undersøkelse.

Skrevet

26a62...2a5 [/acronym]

Hvorfor svarer du på noe du tydeligvis ikke vet noe om?

Skrevet

Men hvis det blir satt igang noe, får melder beskjed da?

Jeg sendte en melding en gang, likt med at skole og helsesøster gjorde det, men hørte aldri noe mer. Vil det da si at de starta undersøkelse?

(Jeg er ikke hi altså :-) j

Anonymous poster hash: 3d580...fd2

Skrevet

Jeg sendte en melding en gang, likt med at skole og helsesøster gjorde det, men hørte aldri noe mer. Vil det da si at de starta undersøkelse?

(Jeg er ikke hi altså :-) j

Nei du får ikke beskjed. Det ville være et brudd på taushetsplikten.

Skrevet

(Jeg er ikke hi altså :-) jAnonymous poster hash: 3d580...fd2

Nei du får ikke beskjed. Det ville være et brudd på taushetsplikten.

Takk for svar:-)

Skrevet

26a62...2a5 [/acronym]

Det vet jeg godt jo. Det er slett ikke alle saker som blir undersøkt. Det hadde du visst hvis du hadde greie på det du snakker om.

Skrevet

Om melder er skole, lege, bhg osv får man beskjed om hva som skjer ned saken, ellers ikke.

Skrevet

26a62...2a5 [/acronym]

Det vet jeg godt jo. Det er slett ikke alle saker som blir undersøkt. Det hadde du visst hvis du hadde greie på det du snakker om.

Du svarte jo jepp. Og de er ikke pliktige til å undersøke.

Skrevet

26a62...2a5 [/acronym]

Du svarte jo jepp. Og de er ikke pliktige til å undersøke.

Jeg svarte også noe annet i et innlegg etter det.

Skrevet

Nei det er de ikke. De har tre uker på å avgjøre om det skal settes i gang undersøkelse eller ikke. Om de ikke finner grunn til det blir meldingen makulert og familien det gjelder blir ikke kontaktet. Melder får et brev om at de ikke finner grunnlag for å sette i gang undersøkelse.

Det stemmer. Har ikkje hulerom for bv.

Tar dei barna tar dei null hensyn når foreldra får komme på besøk. Må kjøre opp til fleire timer. Naboen min må kjøre 10 timer. Og han har ingen ting med korfor barnet er tatt av barnevernet. Jeg kjenner til saken.

Anonymous poster hash: 87366...c22

Skrevet

26a62...2a5 [/acronym]

Det vet jeg godt jo. Det er slett ikke alle saker som blir undersøkt. Det hadde du visst hvis du hadde greie på det du snakker om. Anonymous poster hash: 26a62...2a5

Det kommer jo helt Ann på hva bekymringen gjelder. Vi fikk en melding på oss som gikk ut på at noe alvorlig måtte ha skjedd barnet siden naboen ikke hadde sett henne på ei stund. Ungen var på sydenferie med besteforeldrene... :-P men bv tok kontakt og vi fikk avklart det ganske fort :-)

Selv om det er litt tankekjør å bli meldt inn, så er det jo også godt å se at mennesker bryr seg da. Ta det som et "kompliment" du, hi!

Skrevet

Ikke alt blir undersøkt nei.

Barnefaren ble blankt avvist når han kom med beskymringsmelding på meg.

Anonymous poster hash: 554af...8e9
Skrevet

Ikke alt blir undersøkt - og jo, man får beskjed som melder om hvorvidt det settes igang undersøkelsessak dersom man ønsker det.

Man får derimot ikke beskjed om noe ut over det, for DET ville vært brudd på taushetsplikten (for eksempel om undersøkelsessaken går ut på at de ringer vedkommende og deretter henlegger saken etter en telefonsamtale). Om de mener det du melder om er alvorlig nok til å undersøke eller ikke går jo overhode ikke på den du har meldt bekymring om, kun om dine utsagn og din troverdighet målt opp mot deres terskel for å undersøke...

Skrevet

Jeg har meldt anonymt i frykt for å bli gjenkjent. Jeg håper virkelig de oppretter undersøkelse, men kommer jo ikke til å få vite det i såfall. Ikke turde jeg å gi ut for mye info heller i frykt for dette, frykter faktisk for meg og min familie om personen hadde skjønt det. Så om jeg over tid merker at ingenting har skjedd, kommer jeg til å ringe inn igjen. Off :(

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...