Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Gutten min på straks 4 mnd har den siste uken begynt å være våken 2-3 timer i strekk på natten etter å ha sovet godt før.Han er ikke lei eller noe, bare ligger der og smiler og prater som om det er midt på dagen. Før sov han gjennom hele natten kun avbrutt av mat to ganger. Jeg har begynt å gi han litt grøt (etter anbefaling fra helsesøster siden han nesten ikke la på seg), så han er nok ikke våken fordi han er sulten.Noen har noen råd? Nå begynner jeg å bli litt sliten av å kun sove ca 4 timer hver natt, og de er jo også avbrutt av mating. Anonymous poster hash: 4086b...957
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Min hadde også en sånn periode rundt 4 mnd. Sov i 1 time, var våken i 2 timer osv osv. Jeg holdt på å fly på veggen og prøvde alt! Ingenting funket egentlig, men det ga seg plutselig etter noen uker.. Du kan jo prøve å bytte grøt, kanskje han blir litt urolig av den Anonymous poster hash: f0e8b...8c1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Hehe, jeg blir stadig like lattermild når jeg leser om de som er så sliten av å sove lite og få den lille søvnen avbrutt når de har en baby på bare noen måneder som egentlig har sovet godt helt fram til nå. IKKE for å bagatellisere din søvnmangel altså, det er gruuusomt å ikke få sove, jeg bare lurer litt på hva man forventet når man fikk baby. Babyer sover sjeldent hele natten, og vil endre søvnmønster maaange ganger i løpet av første leveår, uten at det er noe unormalt eller galt. Det er slitsomt, ingen tvil om det, men det er rett og slett slik det er å ha baby. Jeg har ikke sovet en sammenhengende natt på over 3 år. Har to barn som våkner 3-10 ganger HVER om natten, og det er sjeldent samtidig. Sover ytterst sjeldent mer enn 1,5 time sammenhengende om gangen, og totalt sett omtrent aldri mer enn 5 timer, som oftest en hel del mindre. Så lenge babyen ikke gråter, så trenger jo ikke du å være våken, selv om det nok er vanskelig å sove med en våken baby ved siden av. Det vil mest sannsynlig gå over av seg selv, så lenge du ikke gir noen form for service i denne tiden. Anonymous poster hash: e838a...1dd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Takk for svar Godt å vite at jeg ikke er den eneste. Jeg hadde trodd at han skulle sove enda bedre når han fikk grøt, og så ble det hare verre..... Nå får han HIPP risgrøt, men jeg skal prøve en annen og se om det blir bedre. Anonymous poster hash: 4086b...957
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Takk for svar Godt å vite at jeg ikke er den eneste. Jeg hadde trodd at han skulle sove enda bedre når han fikk grøt, og så ble det hare verre..... Nå får han HIPP risgrøt, men jeg skal prøve en annen og se om det blir bedre. Anonymous poster hash: 4086b...957 Grøt er ikke alltid løsningen for bedre søvn nei, veldig mange opplever det motsatt. Grøt er tungt fordøyelig og gir magen mye å jobbe med. Han kan også være sulten, for fast føde kan også gi behov for mer mat. Og han får vel ikke så veldig mye grøt enda? Veldig mange babyer har en periode i 4-6 mnd alder der de er våken en periode om natten. Som oftest er det ikke så lett å finne noen grunn til det. Det er bare en av mange faser, og som med alle faser må en bare være tålmodig til det går over. Anonymous poster hash: d0d53...d49
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Takk for svar Godt å vite at jeg ikke er den eneste. Jeg hadde trodd at han skulle sove enda bedre når han fikk grøt, og så ble det hare verre..... Nå får han HIPP risgrøt, men jeg skal prøve en annen og se om det blir bedre. Anonymous poster hash: 4086b...957 Jeg forventet også at søvnen skulle bli bedre når vi startet med grøt men det var absolutt ikke tilfelle. Men nå er hun snart 7 mnd og sover hele natta igjen. Tar nok litt tid før de venner seg til den nye maten, bare å bite tenna sammen og være tålmodig selvom det er slitsomt når det står på! Anonymous poster hash: f0e8b...8c1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Hehe, jeg blir stadig like lattermild når jeg leser om de som er så sliten av å sove lite og få den lille søvnen avbrutt når de har en baby på bare noen måneder som egentlig har sovet godt helt fram til nå. IKKE for å bagatellisere din søvnmangel altså, det er gruuusomt å ikke få sove, jeg bare lurer litt på hva man forventet når man fikk baby. Babyer sover sjeldent hele natten, og vil endre søvnmønster maaange ganger i løpet av første leveår, uten at det er noe unormalt eller galt. Det er slitsomt, ingen tvil om det, men det er rett og slett slik det er å ha baby. Jeg har ikke sovet en sammenhengende natt på over 3 år. Har to barn som våkner 3-10 ganger HVER om natten, og det er sjeldent samtidig. Sover ytterst sjeldent mer enn 1,5 time sammenhengende om gangen, og totalt sett omtrent aldri mer enn 5 timer, som oftest en hel del mindre. Så lenge babyen ikke gråter, så trenger jo ikke du å være våken, selv om det nok er vanskelig å sove med en våken baby ved siden av. Det vil mest sannsynlig gå over av seg selv, så lenge du ikke gir noen form for service i denne tiden. Anonymous poster hash: [acronym="Full Jeg har barn fra før av også, så jeg er veldig klar over at jeg i den store sammenhengen har det godt Men når jeg er skikkelig forkjølet, har en mann som jobber mye hjemmefra for tiden ( går før vi våkner og kommer hjem når vi har lagt oss), og en 5 åring som skal følges opp, så hadde det vært godt med bare litt mer søvn. Og å vite at andre også har det sånn med sine barn, gjør at jeg har en bekymring mindre, for da er det jo vanlig Og så er det selvfølgelig viktig å vite at lillegutt har det bra, og at han og så får nok søvn. Anonymous poster hash: 4086b...957
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Prøv å unngå å gi grøten på kvelden, gi den på dagtid Kanskje det hjelper? Anonymous poster hash: c19fd...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå