Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Er 9 uker på veg og er kvalm 24/7, eneste som hjelper er å spise. Kan ikke la være å spise ofte siden jeg er i full jobb, og fungerer ikke når jeg er på spygrensa. Ikke kan jeg spise grovt heller. Noen tips? Har foreløpig hun lagt på meg et halvt kilo, og har BMI på 20,5 som utgangspunkt. Spiser frukt, sandwich med skinke og ost, salat med dressing osv som frokost og lunsj, ordentlig porsjon middag og salat/pastasalat/surdeigsbrød med pålegg til kvelds. Anonymous poster hash: 82158...64d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Hvorfor kan du ikke spise grovt? Anbefaler uansett mat som inneholder mye fiber, det er mettende. Du har lav bmi så ennå har du jo en del å gå på.(bmi kalkulatorer tar ikke hensyn til graviditet, så regn med å kanskje nå overvekt ila svangerskapet) Her er kellogs allbran, wasa fiber balance, rugsprø og grove baguetter mettende produkter Det kommer jo litt an på hva du har på. Men sleng på både kjøttpålegg, ost, salat, tomat, agurk, paprika... Også kan du jo ha med frukt på jobb? Pære og banan er jo forholdsvis mektig frukt Anonymous poster hash: f7fa8...9b8
Elsker livet Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Klarer du å spise mer proteiner og fett? Det holder blodsukkeret mer stabilt og man blir ikke så brått sulten.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Hvorfor kan du ikke spise grovt? Anbefaler uansett mat som inneholder mye fiber, det er mettende. Du har lav bmi så ennå har du jo en del å gå på.(bmi kalkulatorer tar ikke hensyn til graviditet, så regn med å kanskje nå overvekt ila svangerskapet) Her er kellogs allbran, wasa fiber balance, rugsprø og grove baguetter mettende produkter Det kommer jo litt an på hva du har på. Men sleng på både kjøttpålegg, ost, salat, tomat, agurk, paprika... Også kan du jo ha med frukt på jobb? Pære og banan er jo forholdsvis mektig frukt Anonymous poster hash: f7fa8...9b8 Prøvd å spise masse grovt når du er kvalm og magen er i ulage? Magen godtar ikke grovbrød overhode, fullkornspasta (som for øvrig smaker herk) og slikt. Får brekninger av dette dessverre, da magen jobber på høykant. Er ikke interessert i noe lavkarbokosthold i svangerskapet overhode, dette er mitt 4. svangerskap, og jeg gikk fra BMI på 18,5 og VELDIG uthula og undervektig før svangerskap nr 1, til 20,5 som jeg er på nå. Fet mat klarer jeg heller ikke å spise, bortsett fra fete oster og slikt. Høres sikkert kresen ut, men for øyeblikket går det i salte kjeks, mineralvann og frukt :S Anonymous poster hash: 82158...64d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Har dere kjøkken på jobben? Lag små porsjoner med havregrøt som du kan varme når du er på jobb. En liten skvett med melk eller vann også varmer du det på komfyren eller i mikrobølgeovn. Havre metter og er sunt. Anonymous poster hash: c1554...d59
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Har dere kjøkken på jobben? Lag små porsjoner med havregrøt som du kan varme når du er på jobb. En liten skvett med melk eller vann også varmer du det på komfyren eller i mikrobølgeovn. Havre metter og er sunt. Anonymous poster hash: c1554...d59 Det kan jeg gjøre Ikke blir det mye sukker i det heller, bruker svært lite sukker i havregrøten, men en del melk. Det metter lenge, og det spyr jeg ikke av. Takk for tips! Banan lenger oppe var også et godt tips, skal prøves. Anonymous poster hash: 82158...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå