Gå til innhold

Naboen er sprø!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller naboen gjør meg sprø, er kanskje mer rett. Er ikke ofte jeg klager her i nabolaget, det har faktisk aldri skjedd, og vi har et vanvittig trivelig nabolag det skal sies, men nå har det tørna for han ene ved siden av her. Han har skrudd på snøscooteren sin i hele kveld, og har ikke gitt seg enda. Greit for meg at han skrur altså, det lager ikke mye lyd, men du gode satan han driver å ruser den sånn! Starter, ruser, stopper. Det blir stille en stund så er det påan igjen! Barna i huset sover som steiner, så det er kun meg det går utover, og muligens den andre naboen vår. Men kjære vene. Scooteren! Det er jo ikke sånn at det er fare får at det kommer snø i morgen heller. Hadde det vært gressklipperen hadde jeg kanskje klart å ikke irritere meg så mye, det hadde jo vært mer logisk...aaaaah.

Men hva vet jeg, kanskje han har solgt den og skal levere den i morgen....er jo lov å håpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et utsnitt fra dagliglivet i Finnmark?? :D

Anonymous poster hash: f4fa4...239
Skrevet

Den naboen din lider nok av svært alvorlig døgnrytme- og årsrytmeforstyrrelse, er jeg rimelig sikker på.

Slike forstyrrelser kan få svært alvorlige følger, f.eks. heteslag etter å ha påkledd seg alt vintertøy på varmeste sommeren mens man forsøker å frese bort snøen - for halusinasjoner er også en del av sykdomsbildet.

På vinteren kan det få fatale følger når naboen forsøker å klippe gresset i snøkave og -25 grader kun iført sin lyseblå Speedo. For ikke å snakke om når han skal ta årets første bad og risikerer å enten drukne i det kalde vannet - eller brekke nakken når han hopper fra stupetårnet og treffer den islagte fjorden.

Jeg er rimelig sikker i min diagnose, naboen din har alle tegn. Helst bør du ringe politiet og få dem til å hente ham med tvangstrøye!

Vennlig hilsen

Dr Fårikke Sove

Anonymous poster hash: 1ca19...230
Skrevet

Har ikke peiling på når han ga seg i natt, men jeg har sovna og nå er det stille :D

Sidennjeg er så glad i naboen min vil jeg helst unngå å ringe politiet.

Mest av alt lurer jeg på hva slags behandling han vil få for denne forstyrrelsen? Er det terapi, eller er det med medisiner? Jeg vurderer å prøve å helbrede han selv, med torsken. Så synd å sende han vekk liksom.... Men selvfølgelig er det fare for liv, helse og min nattesøvn har jeg kanskje ikke noe annet valg.

<3 Finnmark <3

Skrevet

Jeg tror min nabo er verre!

Anonymous poster hash: efec1...98e

Skrevet

Har ikke peiling på når han ga seg i natt, men jeg har sovna og nå er det stille :D

Sidennjeg er så glad i naboen min vil jeg helst unngå å ringe politiet.

Mest av alt lurer jeg på hva slags behandling han vil få for denne forstyrrelsen? Er det terapi, eller er det med medisiner? Jeg vurderer å prøve å helbrede han selv, med torsken. Så synd å sende han vekk liksom.... Men selvfølgelig er det fare for liv, helse og min nattesøvn har jeg kanskje ikke noe annet valg.

<3 Finnmark <3

Behandlingen av denne forstyrrelsen kan ha mange metode. Det å sørge for mye barnebråk - gjerne så tett opp til naboen som mulig - når han skal prøve å sove utover morgenen eller på dagen, det kan fungere. Etter hvert vil hjernen akseptere at den skal sove når den ikke hører barna. Jo mer bråk, jo mer effektivt! Her kan alle effekter tas i bruk, hensikten er bråk på riktig tidspunkt, nært nok og ofte nok.

Det er sett litt underlige overgangsfaser av denne lidelsen, spesielt når pasienten egentlig er i bedring. F.eks. er det ikke uvanlig å blande påkledning for de ulike årstidene en periode. Så ser du ham plutselig med Speedoen utenpå termodressen, så skal du se på det som bedring nå som vi går mot høst og vinter. Hvis det derimot er sommer og han skjuler Speedoen under termodressen, da er han ikke kommet fullt så langt i helingsprosessen.

Som regel bruker uønsket bråk på feil tidspunkt av døgnet begynne å avta i takt med bedringen.

Det du nevner med torsken er faktisk en metode som kan være usedvanlig effektiv, men av en eller annen grunn ser den ut til å kun fungere på nordlendinger, noen få kystboere kan også ha effekt, men da bør de ikke komme særlig sør for Stadt ifra. Så er naboen opprinnelig fra østlandet er torsk ikke ønsket valg av metode. Er naboen finnmarking så burde du ha gode sjanser. Alfa og omega her er detaljene. Torsken må være helt ferskfisket og avlivet på riktig måte. Det ideelle er om den er 7, 832 gram, men små avvik fra dette bruker også å fungere noenlunde greit. Den bør ikke være gjort opp enda. Og temperaturen i fisken bør være så nær identisk som sjøtemperaturen som mulig. Helst bør metoden benyttes innen en halv time etter at torsken er dratt opp.

Så kommer det som kan være vanskeligst, nemlig å ha pasienten når nok til at tidsfristen holdes og likevel komme helt overraskende på pasienten, og samtidig beregne slagkraft nøyaktig. Dette siste er avgjørende for å hindre skade på pasient, torsk og en selv. To raske dask/slag bakfra slik at fiskekroppen kveiler seg rundt hode, kinn og sporen kommer til nesen. Først fra venstre, så fra høyre når når det er overgang til vinter. Motsatt om du gjør dette på våren. Deretter må du greie å overbevise pasienten at torsken falt i hodet på pasienten og må spises nå! Meget viktig at pasienten får i seg tunge, litt fra hodet og fra alle deler av fiskekroppen. Lever og rogn må han også få i seg hvis det er sesong for det. Samtidig med at pasienten spiser torskemåltiden (den kan være kokt) bør "se torsken" spilles i bakgrunnen hele tiden.

Av en eller annen grunn ser det ut til at denne prosessen kan helbrede for svært mange nordlendinger for denne lidelesen. Ganske praktisk, siden torsk i alle tider har vært lett tilgjengelig der oppe...

I tillegg bruker helbredelsen som regel å være spontan. Ingen forskning har funnet den avgjørende faktoren for dette enda, men man jobber på spreng med å løse gåten. Detaljene i prosessen er i hvert fall kartlagt.

Hvis naboen derimot er helt i starten av et sykdomsforløp, så kan det hende du kan få stoppet det helt uten at det utvikler seg videre. Anbefalt metode er da å bake naboens yndlingskake og be deg selv på kaffe. Sjarmere ham i senk - spiller ingen rolle om han er 25 eller 87 år - mens du forteller ham hvor stor pris du setter på ham når han ikke mekker snøfreser ved midnatt. Denne metoden virker kun hvis episoden du beskrev i går var førstegangstilfellet. Men hvis du, mens dere drikker kaffe og spiser yndlingskaken hans, ser at han sitter med vinterstøvlene på, da kan det være et tegn på at sykdommen har gått over i neste fase hvor du da må velge mellom barnebråkmetoden eller torskemetoden.

Håper dette kan være til hjelp så ikke liv, helse og nattesøvn er i fare i fremtiden.

Forskning viser nemlig at søvnproblemer kan gi seg utslag i ekstrem kreativitet og sær humor!

Vennlig hilsen osv.

Dr Fårikke S.ove

Skrevet

HA-HA!!!!! Fantastisk!!!

Skrevet

Ler så jeg griner her. Elsker torskemetoden. Som sunnmøring (altså kysten nord for Stadt) er jeg selv veldig mottakelig for denne typen alternativ medisin. :)

Anonymous poster hash: c33a1...99a

Skrevet

Ler så jeg griner her. Elsker torskemetoden. Som sunnmøring (altså kysten nord for Stadt) er jeg selv veldig mottakelig for denne typen alternativ medisin. :)

Anonymous poster hash: c33a1...99a

Da er du helt klart en god kandidat for metoden. Et annet tips er at torsken kokes med godt med tang i kasserollen. Det synes som saltet i kombinasjon med joden i tangen kan være med på å restarte de prosessene som har gått feil i lidelsen.

Dr Få.Rikke Sove

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...