Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Imorgen er fredagen så hun får m 2toast etter eget ønske og 1gulrot+1pære. Mye-lite? Dette er til ett måltid:) Hun får variert mat med, forskjellige brødtyper, , knekkebrødog rundstykker med forskjellig pålegg, alltid frukt og innimellom yoghurt med. Hva får deres? Inspirasjon ) Anonymous poster hash: b22ef...9f6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Mengden ser grei ut den. Jeg sender med salat med litt pasta og skinke eller kylling, revet ost, paprika, gulrot og agurk. Barnet får også en halv avokado. Til SFO blir det ett knekkebrød. Anonymous poster hash: 6a978...073
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Synes det er helt greit med en "annerledes" matpakke en dag i uka, men for min jente hadde dette vært litt mye tror jeg (hvis du mente 2 toast da..). Hos oss er det turdag på fredager, og i morgen får hun minifoccacia med salat, skinke, ost, paprika og agurk plus cherrytomater og en gulrot. Sender ofte med pastasalat med diverse, eller andre middagsrester. Er veldig populært, min blir veldig matlei hvis det er tradisjonell brødmat hver dg. Hun elsker grønnsaker så har alltid med noe grønt til lunsj:) Anonymous poster hash: 60683...363
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Dere som sender med middsgsrester osv, får de varmet det opp på skolen eller spiser de det bare kaldt? Hvilke middager pleier dere å sende rester av? Anonymous poster hash: 5fc15...a05
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Høres bra ut. Her får seksåringen 2-3 brødskiver eller 1-2 grove rundstykker/baguetter med kalkunskinke/gulost/salat/salami/peanøttpålegg, alt ettersom hva vi har. I tillegg: yoghurt 2-4 ggr i uka, alltid noe grønnsaker: cherrytomater, minigulrøtter, sukkererter, blomkål, agurk, kålrot eller knutekål (igjen avhengig av hva vi har), som oftest noe frukt/bær: nektarin, plomme, pære, banan, eple, blåbær, jordbær, og ofte valnøtter. Dette er "hovedutvalget". Får ett måltid på AKS, og i tillegg frukt og melk. Anonymous poster hash: 49a68...43d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 2 toast=2skiver m ost imellom ferdig Hu er ei aktiv jente som trenger nok mat. Men det er viktig med variert mat med alt kroppen trenger, så inspirasjon er flott! Hi Anonymous poster hash: b22ef...9f6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 2 toast=2skiver m ost imellom ferdig Hu er ei aktiv jente som trenger nok mat. Men det er viktig med variert mat med alt kroppen trenger, så inspirasjon er flott! Hi Anonymous poster hash: b22ef...9f6 Hvis i hadde svart at det var mye mat. ..hadde du gitt mindre da og latt ungen gå sulten fordi folk på dib syntes det var mye mat?? Anonymous poster hash: 1def0...c2d
Monica Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Min får hjemmebakt brød eller rundstykker. Frukt og gjerne noen Cherry tomater. Fiskekaker eller kjøttboller. Og noen ganger får han vaffel. Men jeg lager vaffel av havregryn, rug, kesam, egg og glutenfritt mel. Så de er vel bedre enn kneip brød. Eller speltlompe med ost, skinke og salat.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Min 7 åring har hele 1.klasse villet ha med 3 brødskiver med skinke + at han har med en frukt ved siden av. 2 blir ofte litt lite til han, men det varierer jo veldig hvor mye barn spiser, så hvis din datter bl Anonymous poster hash: ccc48...e3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Min 7 åring har hele 1.klasse villet ha med 3 brødskiver med skinke + at han har med en frukt ved siden av. 2 blir ofte litt lite til han, men det varierer jo veldig hvor mye barn spiser, så hvis din datter bl Anonymous poster hash: ccc48...e3f Mente ikke å poste enda... Hvis din datter blir mett av den maten du sender med, så er det det som er viktig. Anonymous poster hash: ccc48...e3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Jeg har kjøpt regnbuegulrøtter om dagen, så nå deler jeg opp litt forskjellige gulrøtter og legger i matboksen. Ungene syns det er så gøy, og jeg må ta med det dobbelte, for andre i klassen er vist så nyskjerrige på det rare de har i matboksen så de deler litt med seg. Her har ungene alltid to skiver brød, de er veldig kjedelige der. Eneste er hu ene som vil ha salat noen få ganger i året, men utover det så er det kun brødskiver som duger. Men det må være forskjellige grønnsaker og frukter i matboksen. Gulrøtter, paprika og slike ting kutter jeg opp i staver for da spiser de mer. Anonymous poster hash: c1234...420
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Her får 1 klassingen med 2-3 skiver og en liten boks med frukt/gulrøtter etc. Det er til 1 måltid Anonymous poster hash: 79096...767
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Haha nei så klart jeg ikke hadde gitt mindre. Hu er verken over eller undervektig så hu får det hu trenger. Bare lurte ifh til hva deres barn får Hi Anonymous poster hash: b22ef...9f6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Dere som sender med middsgsrester osv, får de varmet det opp på skolen eller spiser de det bare kaldt? Hvilke middager pleier dere å sende rester av? Anonymous poster hash: 5fc15...a05 Jeg er lærer. Jeg varmer ikke opp elevens mat, det har jeg ingen mulighet til å gjøre. Jeg skulle ønske jeg kunne tilby et kjøleskap til elevenes matpakker, men heller ikke det har vi. Anonymous poster hash: 63a4d...ec6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Dette var flotte matpakker på alle, jeg er ikke i nærheten. I dag laget ungene matpakken sammen med meg, det ble: 3. Klassingen laget en brødskive med prim, en med salami og en med leverpostei (der leverposteien er i posjonsboks og med kniv, så barnet smører selv) + agurk og sukkererter pakket inn i plastfolie. 5. Klassingen valgte en skive med prim, en med salami og en med kokt skinke + agurk og sukkererter. De klager over at andre får mer spennende mat som pasta og middagsrester, jeg sier det må de i såfall fikse selv og finne kjølemulighet og evt oppvarmingsmulighet, det har de ikke på skolen. Anonymous poster hash: 25c20...d79
NoN Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Jeg har kjøpt regnbuegulrøtter om dagen, så nå deler jeg opp litt forskjellige gulrøtter og legger i matboksen. Ungene syns det er så gøy, og jeg må ta med det dobbelte, for andre i klassen er vist så nyskjerrige på det rare de har i matboksen så de deler litt med seg. Anonymous poster hash: c1234...420
NoN Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Jeg har kjøpt regnbuegulrøtter om dagen, så nå deler jeg opp litt forskjellige gulrøtter og legger i matboksen. Ungene syns det er så gøy, og jeg må ta med det dobbelte, for andre i klassen er vist så nyskjerrige på det rare de har i matboksen så de deler litt med seg. Anonymous poster hash: c1234...420 Ble litt feil over.... Hva er regnbuegulrøtter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå