Gå til innhold

Jeg har ingen utdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men i en alder av 26 år begynner jeg virkelig å tenke på at jeg må ta en utdanning..

Men jeg ANER ikke hva jeg vil utdanne meg innen! 

Lege, psykologer ol er bare å glemme. Ser for meg så kort utdanning som mulig, og å lett få seg jobb etterpå.

Noen som har noe tips?  

Ting som ikke er aktuelt: 

Selger

Sykepleier

Hjelpepleier

Realfag "aktig" jobb med matte ol. (jeg KAN ikke matte) 

Stå i butikk.

Det er det jeg kommer på nå.  Jeg jobber pr idag som assistent i bhg,og jeg begynner å lure på om det kanskje ikke er for meg. Trivdes veldig til å begynne med, men fytti så utrolig utmattende og slitsomt det er. Det er altfor få voksne på altfor mange barn. Et eneste stort kaos, og kommunen nekter å høre på oss. 

Hjelp! :/ 

Anonymous poster hash: 85c6d...2bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Hva med førskolelærer eller barnehagelærer? Allmenn lærer?

Tor nok du kunne hatt godt av å snakke med en rådgiver, enten på skolen i nærmiljøet, eller karrieresenteret til nav. :)

Anonymous poster hash: fd90b...e64
Skrevet

Om du fortsatt vil jobbe med barn, så er jo barnehagelærer, barnevernspedagog eller lærer alternativer.

Eller hva med funksjonshemmede: Ergoterapeut, vernepleier.

Sosionom?

Fysioterapeut?

Anonymous poster hash: 81827...aea
Skrevet

Tegnspråktolk?

Lærer

Logoped

Bibliotekar

Bioingeniør

Radiograf

Barnevernspedagog

Sosionom

Anonymous poster hash: 8022b...c76
Skrevet

Anleggsbransjen?

Maskinfører, anleggsgartner, hjelpearbeier, maler, snekker, lastebilsjåfør, postbilsjåfør( går det som var salg& service før).

Anonymous poster hash: d7c13...081

Skrevet

Anleggsbransjen?

Maskinfører, anleggsgartner, hjelpearbeier, maler, snekker, lastebilsjåfør, postbilsjåfør( går det som var salg& service før).

Tenk litt utenom boksen, finnes så mange jobber vi ikke aner at finnes! :)

Skrevet

Bibliotekar er fem år! Absolutt ikke kort.

Anonymous poster hash: f2a64...104

Skrevet

Ikke førskolelærer da dette er skikkelig strevsomt yrke!

Puuuuhhhhh

Anonymous poster hash: 50a0e...cb4

Skrevet

Jeg kunne heller ikke matte når jeg begynte på økonomi, men nå kan jeg det :) Skulle ikke så masse til heller :)

Skrevet

Dyrepleier? :)

Skrevet

Dyrepleier? :)

Skrevet

Jeg har begynt på høyskolen nå og føler meg desverre dum ... Like ganmel som deg også. Det er masse økonomi rettet timer og rene mattetimer og keg er DUM i matte . Dorstår ikke noe som helst og har ingen til å hjelpe meg. Samt at foreleser snakker hinsides fort og jeg skriver oppgave etter oppgave ... Men ja jeg har skrevet det ned, men aner ikke utførelsen . Men gir ikke opp enda. ( selv om jeg kanskje burde?). Men nok om det. Ikke kutt ting Pga dine begrensninger . Som ei skrev her, man kan lære !!:)

Anonymous poster hash: acc88...05f

Skrevet

Jeg har begynt på høyskolen nå og føler meg desverre dum ... Like ganmel som deg også. Det er masse økonomi rettet timer og rene mattetimer og keg er DUM i matte . Dorstår ikke noe som helst og har ingen til å hjelpe meg. Samt at foreleser snakker hinsides fort og jeg skriver oppgave etter oppgave ... Men ja jeg har skrevet det ned, men aner ikke utførelsen . Men gir ikke opp enda. ( selv om jeg kanskje burde?). Men nok om det. Ikke kutt ting Pga dine begrensninger . Som ei skrev her, man kan lære !! :)

Anonymous poster hash: acc88...05f

Ikke gi opp på matten! Mitt første semester var det bare et kurs og jeg strøk på innleveringen (!), men gikk ut med A i selve faget semesteret etterpå. Viss du ønsker tips om hvordan jeg lærte meg det, så kan du sende meg en PM :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...