Gå til innhold

"Kveleleken"!!!hva skjedde med ring på spring...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og annen lek??? Og hvem er det som har funnet opp denne såkalte leken??herrefred sier jeg bare!!

http://www.bt.no/nyheter/Barn-kveler-hverandre-til-de-besvimer-3190312.html

Anonymous poster hash: 5cf00...0de

Det gjorde vi da jeg var barn også. Det er 20 år siden. Ikke bra, men heller ikke noe nytt. Man gjør det fordi det føles deilig å nesten besvime, nesten som en rus.

Anonymous poster hash: d799c...afb

Skrevet

og annen lek??? Og hvem er det som har funnet opp denne såkalte leken??herrefred sier jeg bare!!http://www.bt.no/nyheter/Barn-kveler-hverandre-til-de-besvimer-3190312.htmlAnonymous poster hash: 5cf00...0de

Det gjorde vi da jeg var barn også. Det er 20 år siden. Ikke bra, men heller ikke noe nytt. Man gjør det fordi det føles deilig å nesten besvime, nesten som en rus. Anonymous poster hash: d799c...afb
Var barn på samme tid vi da? Har aldri hørt om denne "trenden" før jeg, men er sjokka rett og slett!

Hi

Anonymous poster hash: f24a9...45a

Skrevet

og annen lek??? Og hvem er det som har funnet opp denne såkalte leken??herrefred sier jeg bare!!http://www.bt.no/nyheter/Barn-kveler-hverandre-til-de-besvimer-3190312.htmlAnonymous poster hash: 5cf00...0de

Det gjorde vi da jeg var barn også. Det er 20 år siden. Ikke bra, men heller ikke noe nytt. Man gjør det fordi det føles deilig å nesten besvime, nesten som en rus. Anonymous poster hash: d799c...afb
Var barn på samme tid vi da? Har aldri hørt om denne "trenden" før jeg, men er sjokka rett og slett!

Hi

Jeg er født i 1980, og det skjedde vel fra jeg var 10 til jeg gikk ut ungdomsskolen. Jeg var ikke med så mye, men vet at det foregikk. Husker vi fikk lapper med hjem da lærerene ble klar over at det foregikk. Moren min understreket veldig at det kunne være farlig, men la til at de gjorde det samme da hun var barn. Det var på 60-tallet.

Anonymous poster hash: d799c...afb

Skrevet

Dette gjorde vi også for 17 år siden. Visste ikke at det var så farlig!!

Anonymous poster hash: aec7c...44d

Skrevet

Jeg husker noen gutter som drev på med dette i klassen min på barneskolen, det er 20 år siden! Galskap..

Anonymous poster hash: 9432b...9bb

Skrevet

Det var ikke utbredt i mitt skolemiljø hvertfall og har som sagt ikke hørt om dette før,huff :(

Hi

Skrevet

Jeg har advart min datter om dette. Jeg har ikke sagt helt hvordan det gjøres, men at hun må holde seg unna dersom noen setter i gang med denne type lek (kvelelek, besvimelseslek etc.). Jeg har bare sagt at hjertet kan stoppe, inviklede forklaringer har en tendens til å ikke bli sittende lenge.

Jeg var veldig i tvil, ville ikke "inspirere" til lure ideer, men nå som det tydeligvis er på gang igjen er jeg glad jeg var tidlig ute (hun er 8 år).

Vi gjorde dette da jeg var liten også, det er nesten 30 år siden (God I'm old!) heldigvis var jeg en pyse, syntes det hørtes skummelt ut å besvime, og nektet å få gjort dette på meg, men jeg gjorde det på andre til langt opp på u-skolen.

Anonymous poster hash: 3d60e...c90
Skrevet

Samme "lek" på min skole for 18 år siden.

Anonymous poster hash: 130ab...ab6

Skrevet

Huff, ja sykt.. Og veldig farlig.

Vet noen gjorde det da jeg gikk på ungdomsskolen for 15 år siden. Da gjorde de det for å besvime sånn at de ble sendt hjem fra skolen... Rett og slett for å lage en "gyldig skulle-grunn"... Men da gjorde de det på seg selv, aldri sett noen gjøre det på andre. Det ville jo gjøre det enda mer tragisk hvis noe skulle gå galt.... Huff, får frysninger..

Det er nok lurt å snakke med barna sine om det. Vi visste i hvert fall ikke at det kunne være farlig..

Anonymous poster hash: f6d4d...489

Skrevet

Dette holdt vi på ungdomskolen. Ingen som fortalte oss den gang at det var livsfarlig. 

Anonymous poster hash: 9721e...ce2
Skrevet

Dette holdt vi på med på ungdomsskolen i 80årene. Ingen nyhet.

Anonymous poster hash: 84b65...acc
Skrevet

vi holdt på med dette på barneskolen og ungdomsskolen... født i 1981

Anonymous poster hash: 6acb5...a6f
Skrevet

Vi holdt også på med dette. Født i 1980.

Skrevet

Født i 1980. Dette var helt "på moten" seint på barneskolen ;)

Skrevet

Første gang jeg hørte om denne "leken" var i voksen alder - ingen i min omgangskrets drev med dette - heldigvis :o

Jeg er født i 69 ;)

Anonymous poster hash: 2398b...43d
Skrevet

Er det derfor ungene mine er så opptatt av å ta kvelertak på seg selv? Og sier de kveler seg selv, holder pusten, og sier de kan gjøre seg lilla i fjeset?
Nå er jeg lettere sjokkert!!!

Yngste er nettopp begynt i 2. klasse og er 6 år!

Anonymous poster hash: 23c89...219
Skrevet

At det er noe som har foregått i lange tider, gjør det ikke til en ok lek!

Anonymous poster hash: 8a4af...da6
Skrevet

At det er noe som har foregått i lange tider, gjør det ikke til en ok lek!

Anonymous poster hash: 8a4af...da6

Det er da ingen som har sagt det er en ok lek?? De fleste sier jo bare at det ikke er noe nytt.. Forferdelig skummel lek..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...