Gå til innhold

Turnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus og jobber derfor røde dager og hver 3. Helg. Om man ønsker å ta påskeferie et år, kan man få det til. ( tenkte å legge til 1 uke å reise til varmere strøk)

Kan man søke om fri på røde dager, eller er det sånn at vi som jobber turnus aldri kan få fri hele påske/ jul osv?

Anonymous poster hash: fc99f...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du taper jo ingenting på å spørre HR i god tid på forhånd, men det enkleste er kanskje å bytte/gi vekk vaktene?

Anonymous poster hash: 49d35...4d1
Skrevet

Skal selvsagt spørre i veldig god tid:-) Men har hørt noen si at det ikke er lov til å gi fri på røde dager? Får bare litt hetta av å tenke på at man liksom kanskje aldri skal få fri en hel påske.

Når det er sagt, så har jeg ikke noe i mot å jobbe høytider altså.

Anonymous poster hash: fc99f...2dd

Skrevet

Jobbar du rullerande turnus eller kalenderturnus? Ein kan påleggast å jobbe maks 4 raude dagar i året (NB: dette gjeld ikkje rauddagar som fell på laurdag eller sundag)  Om du ynskjer å få fri heile påska, så kan det hende du får det om arbeidsgjevar er grei, men du kan då rekne med å måtte jobbe inn att heilagdagane i Mai eller Jul/nyttår.  Eg jobbar i helsevesenet, og Ingen på min jobb pleier å få fri heile påska.

Det næraste kan vere å få ferie før påske, og fri for heilagdagar ol i påskeveka for så å komme på jobb fredag ettermiddag. 

Anonymous poster hash: d2aec...364
Skrevet

Vi kan alltid ønske oss fri på rødere dager, men det er ikke dermed sagt at vi alltid får det innvilget.

Skrevet

Det er ikke lov å gi ferie på helligdager fordi det i utgangspunktet ER en fridag.

Men du skal ikke jobbe hele påsken hvert år, litt rettferdig må man jo være. Vi lager turnus sånn at man får mest mulig fri om man likevel har krav på fri når det er helligdager.

Anonymous poster hash: 3d764...5a6
Skrevet

Hos oss er det sjeldent ett problem å få fri hele påsken hvis man vil. Mange som ønsker å jobbe i påsken og spesielt på røde dager. Julen derimot, det er ett annet problem.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...