Gå til innhold

Igangsetting av fødsel og overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt igangsatt på overtid og samtidig var overvektig med BMI over 30? Fikk dere ballongkateter eller hormonstikkpiller, og ble dere sendt hjem etter innleggelse av kateter?

Anonymous poster hash: 6e3ee...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble igangsatt med 1 prostaglandinkapsel på dag 12 etter termin da jeg skulle ha mitt første barn. BMI ca 40. Hadde en rask og lett fødsel.

Skrevet

Vannet hadde gått før termin men ingen rier så ble satt i gang med en pille, 3 timer etterpå kom riene og et døgn etter var ungen ute. At jeg er overvektig var aldri et tema og det gikk helt fint. Men skulle gjerne hatt en raskere fødsel :P

Anonymous poster hash: 503d3...02e

Skrevet

Vannet hadde gått før termin men ingen rier så ble satt i gang med en pille, 3 timer etterpå kom riene og et døgn etter var ungen ute. At jeg er overvektig var aldri et tema og det gikk helt fint. Men skulle gjerne hatt en raskere fødsel :PAnonymous poster hash: 503d3...02e

var forresten på sykehuset hele tiden, men måtte ha antibiotika hver fjerde time intravenøst. Ca 6 timer etter riene begynte fikk jeg fødestue.

Anonymous poster hash: 503d3...02e

Skrevet

Ble satt i gang dag 9 på overtid. Fikk piller, ikke ballong. Bmi ca 40. Rask og god fødsel dag 10.

Anonymous poster hash: bdf53...641

Skrevet

Takk for svar dere. Skal settes igang imorgen, mest sannsynlig med ballongkateter, og hadde en BMI på 33 før graviditet. Er redd for å bli sendt hjem med kateteret pga tidligere fødsel hvor jeg mistet et barn. Føler er stort behov for kontroll nå, og ønsker ikke å sitte hjemme med et kateter og lure på om jeg har rier eller ikke. Dessuten er jeg 12 dager over nå...nervøs...

Anonymous poster hash: 6e3ee...cf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...