Gå til innhold

Bvtj truer med omsorgsovertakelse. Hva nå? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barnet mitt, som er fire år. Jeg er tidligere rusmisbruker, men har ikke brukt noe siden før graviditeten. Jeg bor på en liten plass, og har en svært hevngjerrig xkjæreste.. Han har levert tre bekymringsmeldinger angående rus. Jeg gikk på rusprøver fram til barnet var to, samtidig som jeg har fullført tre år av en fireårig høyskoleutdannelse.

Det ble levert en bekymring på meg i juli, og da kom bvtj og ønsket urinprøve, den var negativ. De startet undersøkelse, og alt fra barnehage og helsesøster har vært ok. Imidlertid skal xkjæresten min vitne på at jeg ruser meg. Barneverntjenesten har nå sagt at de skal omsorgsoverta dersom jeg ikke innrømmer bruk. Men jeg bruker ikke! Hva skal jeg gjøre?? Har advokat, men det hjelper ikke noe.. :( verden raser!

Anonymous poster hash: e3419...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel ikke ta barnet pga rus hvis ikke det er påvist noe rus verken i urin eller blodprøver ?

Anonymous poster hash: e812e...8b7

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men kan du ikke si at du har en hevngjerrig kjæreste da?

Når du leverer negative rusprøver, må da det være et greit bevis?

Kanskje tilby deg å levere rusprøver fast i en periode for å bevise at du snakker sant, og at du har en hevngjerrig kjæreste?

Ærlighet kommer en langt med er mitt motto. 

Anonymous poster hash: bc2c5...ce7
Skrevet

Man skulle jo tro at urinprøvene var bevis nok på at du ikke ruser deg. 

Anonymous poster hash: 1d9a5...b59
Skrevet

Og om du innrømmer bruk av illegale midler, da skal de ikke ta barnet ut av hjemmet?

Barnet skal vel ut av hjemmet fordi det ikke er gunstig å ha en rusmisbruker som hovedomsorgsperson. Så da er det jo litt rart at de ikke skal ta barnet ut av hjemmet om du innrømmer at du misbruker narkotika?

Anonymous poster hash: cf33e...6e8
Skrevet

Ja jeg forstår ikke dette overhodet. De ønsker ikke rusprøver av meg , da de påstår at de ikke tror jeg ruser meg nå , men at jeg HAR gjort det de siste tre mnd.

Allikevel skal de gå for omsorgsovertakelse der de sier det er overveiende sannsynlig at jeg ruser meg. Tror dere det går? Jeg har jo en stygg fortid..., men alt er bra nesten siden brnet ble født. Ingen rus , men en dårlig kjæreste jeg gjorde det slutt med med en gang bvtj sa at jeg burde det.

Skrevet

Her ville jeg vært ærlig og sagt som sant var. At fortid er fortid, at rus tilhører fortiden.

Anonymous poster hash: 1d9a5...b59
Skrevet

Og om du innrømmer bruk av illegale midler, da skal de ikke ta barnet ut av hjemmet?

Barnet skal vel ut av hjemmet fordi det ikke er gunstig å ha en rusmisbruker som hovedomsorgsperson. Så da er det jo litt rart at de ikke skal ta barnet ut av hjemmet om du innrømmer at du misbruker narkotika?

Ja dette forstår ikke jeg heller.. Og dette har de sagt hver dag i en uke. De sier at de er sikre på rus, så om jeg ikke innrømmer det, går de til nemnda og sier at jeg er uærlig og at de ikke kan hjelpe meg. Kan jeg levere prøver på eget iniativ fram til nemnda? Vil dette hjelpe?

Hi

Skrevet

Jeg er alene med barnet mitt, som er fire år. Jeg er tidligere rusmisbruker, men har ikke brukt noe siden før graviditeten. Jeg bor på en liten plass, og har en svært hevngjerrig xkjæreste.. Han har levert tre bekymringsmeldinger angående rus. Jeg gikk på rusprøver fram til barnet var to, samtidig som jeg har fullført tre år av en fireårig høyskoleutdannelse.

Det ble levert en bekymring på meg i juli, og da kom bvtj og ønsket urinprøve, den var negativ. De startet undersøkelse, og alt fra barnehage og helsesøster har vært ok. Imidlertid skal xkjæresten min vitne på at jeg ruser meg. Barneverntjenesten har nå sagt at de skal omsorgsoverta dersom jeg ikke innrømmer bruk. Men jeg bruker ikke! Hva skal jeg gjøre?? Har advokat, men det hjelper ikke noe.. :( verden raser!

Hvem advokat bruker du? Hva sier advokaten om saken?
Skrevet

Okay, for det første: Skift advokat! Du trenger en advokat som kan ta tak i ting og snakke din sak - høyt!

Du er rusfri, og du, sammen med advokaten din, må få bv til å bli med på en avtale som gjør at de kan stole på at du er rusfri. Daglige urinprøver, om så skal være. Still deg frivillig til det meste for å overbevise dem om at du er rusfri. 

Samtidig bør du samle sammen det du har mot x-en din. Sms'er, samtaler, trusler han har kommet med. Har han samvær? Har du noe du kan sette fingeren på der? Advokaten din bør stå med deg og fortelle at kjæresten din er hevngjerrig og at dere brøt på en måte som gjør at han ønsker å ta igjen på deg ved å få deg til å miste omsorgen for barnet. 

Ikke gi deg! Du har ingenting å skjule, og hvis du viser initiativ til å bevise for bv at du er rusfri igjen og igjen, så har de faktisk ingenting å ta deg på når det kommer til rus. Men, som sagt, jeg ville strammet opp advokaten, eller evt skaffet meg en ny. Nå må du finne fram løvemammaen i deg! 

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 9f65c...6f8
Skrevet

Om de er så sikre på det, så må de kunne bevise det. Hvem er dette vitnet?

Skrevet

Nemda kan ikke ta barnet ditt fordi en ansatt i barnevernet tror du kanskje har ruset deg!

Fortsett å være ærlig, tilby deg å ta tester osv. Det skal være hevet over enhver tvil at du ruser deg og barnet ikke blir ivaretatt før de kan ta barnet.

Anonymous poster hash: c04a7...c4c

Skrevet

Jeg bor på en liten plass og det er nesten ikke advokater her . Jeg har også dårlig råd og har ikke mulighet til å betale 1800 kr timen , når advokaten må reise tre timer hver vei i tillegg. Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg har ikke fri rettshjelp før de har berammet saken . :(

Bv påstår at et vitne pluss min fortid er nok for å omsorgsoverta. Er det det?

Hi

Skrevet

Send brev til BV-tjenesten med kopi til advokaten og fastlegen hvor du legger frem situasjonen på et saklig og nøkternt vis. 

Tilby deg å ta rusprøver, sett opp en plan, og undersøk muligheten for å eventuelt ta hårprøver (kan i noen tilfeller påvise rusbruk lengre bak i tid). Be om skriftlig svar. 

Hvis de da prøver seg i nemden kan du vise til at du har vært på tilbudssiden, og det vil se rart ut hvis BV prøver på omsorgsovertakelse på rusbakgrunn når de ikke har kunnet påvise rus.

Anonymous poster hash: 2fe9e...e34
Skrevet

Her må du få legen på banen og, selv om barnevernet ikke vil ha urinprøver så ville jeg levert hver dag likevel for å få det dokumentert at du ikke bruker. 

Dette blir for dumt, du må bare bruke hodet og holde deg kald. Prat med barnehagen, helsesøster og alle du kan tenke, og legg dette frem på en fornuftig måte. 

Og anmeld den dritten av en eks for trakassering, nå har han virkelig gått for langt.

Anonymous poster hash: f166e...ce2
Skrevet

Gjør som andre her sier, tilby prøver å vær samarbeidsvillig, men IKKE skriv under på noe uten at advokat har sett på det først (eller at du vil lese gjennom på egen hånd).

Veldig rart de fortsatt går for den "løsningen", når alle sier barnet har det bra...

Anonymous poster hash: e992f...991

Skrevet

Her må du få legen på banen og, selv om barnevernet ikke vil ha urinprøver så ville jeg levert hver dag likevel for å få det dokumentert at du ikke bruker. 

Dette blir for dumt, du må bare bruke hodet og holde deg kald. Prat med barnehagen, helsesøster og alle du kan tenke, og legg dette frem på en fornuftig måte. 

Og anmeld den dritten av en eks for trakassering, nå har han virkelig gått for langt.

Dette var et veldig bra forslag!

Skrevet

DU kontakter fast legen din og leverer urinprøver da mandag, onsdag og fredager. Dette kan du gjøre på eget initiativ og nemda vil da klart og tydelig se at du er rusfri.

Dette burde advokaten din opplyst deg om. Ville byttet advokat eller hvertfall rådført deg andre steder.

Begynn med fast lege og urinprøver. Er de reine hele tiden så kan de ikke gjøre noe.

Anonymous poster hash: 0db28...7f1

Skrevet

DU kontakter fast legen din og leverer urinprøver da mandag, onsdag og fredager. Dette kan du gjøre på eget initiativ og nemda vil da klart og tydelig se at du er rusfri.

Dette burde advokaten din opplyst deg om. Ville byttet advokat eller hvertfall rådført deg andre steder.

Begynn med fast lege og urinprøver. Er de reine hele tiden så kan de ikke gjøre noe. Anonymous poster hash: 0db28...7f1

Og da får du samtidig bevist hva slags dritt den eksen din er, og du har større grunnlag for anmeldelse av trakassering :-)

Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: e992f...991

Skrevet

Kontakt fastlegen og få henne til å ta jevnlige rusprøver, både faste og på kort varsel! Dette er veldig viktig!! Ring nå med en gang og bestill time!!

Anonymous poster hash: 66e31...d8c

Skrevet

Få dem også til å beskrive hva du skal ha tatt, hvor du skal ha fått det fra, la dem se bankutskrifter for å bevise at du ikke har kjøpt noe som helst osv. 

Kjenner jeg blir irritert på dine vegne, dette er ikke måten barnevernet skal jobbe på. Nesten så jeg lurer på om eksen din kjenner noen der personlig? 

Skrevet

Enig med de andre her.

Gå jevnlig til legen å ta rustester. En venninne av meg var i lik situasjon som deg. Hun gikk da å testet seg 3 ganger i uken, man-ons-fredag. Etter en måneds tid leverte hun alle svar fra legen til bv. De mente da at hun ikke brukte sin egen urin, så hun kontakten legen og legen sa seg villig til å være vitne på at hun tisset i glasset. Dvs lege/sekretær var med henne inn på toalettet for å bekrefte at hun brukte sin egen urin. Gjorde dette 3 ganger i uken i en stund før bv innså at hun var rusfri og henla saken.

Lykke til<3

Anonymous poster hash: 9b953...0d8

Skrevet

Nå begynne det å bli nok av tråder som beskriver hvor urimelige barnevernet er mot mennesker som ikke har gjort noe galt.

KAN det ha noe med at fb-siden med barnevernsmotstandere er blitt grundig diskutert og latterliggjort her inne? KAN det være at de skal bevis hvor galt det er (eller hvor galt de mener det er)?

Jeg tror rettmog slett ikke på alle disse uskyldsrene foreldrene som blir utsatt for et komplott av bv og dårlige advokater.

Bv har mer enn nok å ta tak i om de ikke skal fabrikere omsorgssvikt.

Eller kanskje de trenger påfyll av barn å selge?

Anonymous poster hash: c95ae...78f

Skrevet

Nå begynne det å bli nok av tråder som beskriver hvor urimelige barnevernet er mot mennesker som ikke har gjort noe galt.

KAN det ha noe med at fb-siden med barnevernsmotstandere er blitt grundig diskutert og latterliggjort her inne? KAN det være at de skal bevis hvor galt det er (eller hvor galt de mener det er)?

Jeg tror rettmog slett ikke på alle disse uskyldsrene foreldrene som blir utsatt for et komplott av bv og dårlige advokater.

Helt enig i denne!

Har samme mistanke selv, og jeg tror rett og slett ikke på dette mer.

De menneskene som er der er hakkende gale, og dette er typisk oppførsel fra de.

Anonymous poster hash: 39f8f...960

Skrevet

Så klart blir det gjort feil fra Bv og så klart finnes det foreldre som ikke ser sine egne feil.

Denne saken er enkel. Er bhg, helsestasjon og fastlege på Hi sine sider med tanke på omsorg så sier det mye. Å levere urinprøver er rutine hos Bv, men så klart finnes det rutinesvikt.

Så her må Hi gjøre sitt og bevise at fortid er fortid. Prøver fra fastlege vil da fint bevise det.

Et Bv kan ikke fortelle at noen ruser uten et snev av bevis!

Min eks og får til mitt barn ble meldt til Bv for tidligere historie om rusmisbruk. Da hadde han hvert rusfri i 6 år. Da hadde han også hvert far vi tre år og Bv bestemte at han var narkoman og ikke egnet til å være far for vårt barn.

Med hjelp fra kommunens politi kammer, fastlege, bhg, og psykolog så måtte Bv henlegge saken. Ikke fant de beviser på rus og ei heller omsorgssvikt. De dømte han pga fortiden, men han viste at det går ann å ta seg sammen og få en ny sjanse.

Bv er mennesker som sitter med personlige meninger, a4 utdanning og kun nesa ned i en skrivepult. De er ikke utdannet innenfor barn eller voksne. Derfor tiltak fra psykologer og miljøterapauter som er spesialister på barn brukes ofte.

Bv gjør en flott jobb i mange saker, men noen ganger kan de gjøre feil ;)

Anonymous poster hash: 0db28...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...