Gå til innhold

Dere med tre barn der ett eller flere er i skolealder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange aktiviteter får de ha hver? Hvilke aktiviteter går de på?

Anonymous poster hash: 2ff82...17f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det bare en av de som går på noe pt, men til gjengjeld går hun på 2. Det var en periode hvor den ene hadde 1 og den andre hadde 2, noe som gjorde at vi var opptatt hver bidige dag og samtlige helger.
Hadde de funnet en aktivitet som ikke krever mer enn å bare møte opp og være der, på samme plass hver gang, og det var en gang i uka, så kunne jeg strekt meg til 2 hver. Men om han mellomste begynner på noe, så må hu eldste vike med sin ene.

Anonymous poster hash: 41a9f...7e9
Skrevet

De går på en aktivitet hver.

Men det er jo sånn at jo eldre de blir jo mer tid må de legge ned i sin idrett. En 1.klassing som spiller fotball har i disse dager en trening og en kamp i uka, mens en 8.klassing som spiller fotball har 3-4 treninger og en kamp i uka. Man blir ikke flink i en idrett ved å trene den en gang i uka...

Her trener derfor 2.klassingen ballett en gang i uken, 5.klassingen trener fotball to dager i uken og spiller en kamp i uken mens 8.klassinger trener fotball 3-4 ganger i uken i tillegg til en kamp i uken. 

Nesten uansett hvilken idrett barna velger er det forventet at de trener mer enn en gang i uken etterhvert, og det er jo bra for mosjon og trening 2-4 ganger i uken er en god rutine å ha når de etterhvert blir tenåringer og voksne.

Det har jo også blitt sånn at det er veldig få tenåringer som driver med egentrening, det må være noe organisert til bestemte tidspunkter for at de skal komme seg over dørstokkmila de også...

Anonymous poster hash: cf7ef...12a
Skrevet

De går på det de vil. At uka fylles opp er uvesentlig og et problem vi som foreldre må løse, det er jobben vår.

Anonymous poster hash: 145e1...36c
Skrevet

Synes også det er flott å få inn gode mosjonsvaner.

Ungen på 6 trener fotball to ganger i uken + noe kamper.

Men det gjør jo at det blir lite tid til andre ting, kunne godt tenke meg at hun hadde  lært seg å spille et instrument.

Men skrekken for meg er en større unge/tenåring som ikke vil noe som helst, da investerer jeg heller det jeg kan nå i å følge opp interesser.

Skrevet

Tre barn i skolealder og alle er aktive. Dvs vi har en grense for to aktiviteter pr barn, men den er flytende får man si. Alle barna spiller fotball, to driver med friidrett i tillegg og en med håndball også. Pluss ridning en dag, kor en dag(men det er bare en time rett etter skoletid og før annen trening) og en dag kulturskole. Det er travelt og krever samarbeid med andre foreldre, men det går helt fint!

Anonymous poster hash: 0bed8...705
Skrevet

Stort sett bare én aktivitet pr. barn. Kan Gjøre unntak, som for eks. nå som eldste skal på svømmekurs. Det er nødvendig og varer bare frem til jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...