Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Jeg skrev her på mandag, hadde magesmerter og svinge av på badet. Var på legevakta hvor legen prøvde å overtale meg til å dra på sykehuset, jeg takler sykehus dårlig og hadde ikke feber eller kastet opp, så spurte pent om jeg kunne få dra hjem og se det an der. Fikk til slutt det, med beskjed om å ringe om det ble verre eller ikke ga seg. I går kjentes det ut som om det gikk mye bedre, klarte til og med å ha sex med kjæresten uten problemer. Men i dag våknet jeg klokken fem, smertene var mye verre og jeg kaster opp /( Har fortsatt ikke feber, og føler meg ikke i dårlig form annet enn at jeg har veldig vondt. Fått ny legetime i dag klokken tre..er det noen sjanse for at jeg slipper å dra til sykehuset? Livredd for at de ikke finner noe på ultralyd eller andre undersøkelser og velger å operere for å se hva det kan være. Har gjort det en gang før da en cyste sprakk og jeg fikk betennelse, og det er helst noe jeg vil slippe. Var dårlig lenge etterpå, og jeg tåler narkose dårlig. Kan man nekte å la seg operere så lenge man ikke har feber eller forhøyet crp? Vurderer å avbestille den legetimen og si at jeg er bedre.. Anonymous poster hash: 622ab...9c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Legene opererer KUN ved siste utvei. Så sier legen du må operere så er det ganske lurt. Tror du legen opererer kun for å plage deg? Har du ansvar for barn når du ikke kan ta fornuftig ansvar for deg selv? Anonymous poster hash: 2376c...7f2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Antar du har barn, siden du er på denne siden. Om det er en sjangse for at det er en cyste som har sprukket, kan du jo faktisk stryke med, og det er et temmelig uansvarlig valg for en mamma. Bare fordi du er "redd" for sykehus. Anonymous poster hash: 5a186...450
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Jeg tror da ikke de gjør det for å plage meg, men jeg har ikke feber eller forhøyet crp, da er det vel grenser for hvor alvorlig det kan være!? Sist gang trodde de det var blindtarmen, men var altså en cyste som hadde sprukket og gått betennelse i, trengte bare antibiotika. De ville se inni for å være sikre.. Jeg har ansvar for barn helt alene, ja, og derfor er det ekstra vanskelig å tenke på at jeg evnt blir dårlig i flere dager enn nødvendig om det ikke er noe som helst! Hi Anonymous poster hash: 622ab...9c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Antar du har barn, siden du er på denne siden. Om det er en sjangse for at det er en cyste som har sprukket, kan du jo faktisk stryke med, og det er et temmelig uansvarlig valg for en mamma. Bare fordi du er "redd" for sykehus. Anonymous poster hash: 5a186...450 Man kan da ikke dø av en sprukket cyste? Da vil vel i såfall crp slå ut før den tid!? Anonymous poster hash: 622ab...9c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Feber eller forhøyet crp sier lite om alvorlighetsgraden. Feks kan tarmslyng være dødelig (og det raskt). Helt uten andre tegn enn smerter. Anonymous poster hash: df310...b92
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Det kan jo være alt fra blindtarmen til tarmslyng, gallestein til magesår, at du vurderer å droppe legetimer fordi du er redd for en operasjon henger ikke på greip. Trenger du en operasjon så operer de, trenger du ikke en operasjon opererer de ikke. Du tar ingen sjanser med egen helse når du har ansvar for barn, da drar du til lege/sykehus og sørger for å bli frisk igjen! Anonymous poster hash: 750aa...f28
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Du minner meg om mora mi... "Du er ikke sjuk før du har 40 i feber og pisser blod". Det stemmer jo ikke helt... Anonymous poster hash: 46d51...b9f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Uff, jeg skjønner jo logisk sett at dere har helt rett, kanskje litt vel krasse, men rett Jeg liker bare ikke tanken på at jeg skal oppta andres tid, at faren til ungen må ha han utover samværsavtalen (føler at jeg ikke kan ta vare på eget barn) at jeg bruker opp tid på sykehuset andre pasienter kunne trengt mer.. Nei, veit ikke. Syns bare hele situasjonen er ubehagelig og føler meg litt til bry.. Hi Anonymous poster hash: 622ab...9c3
Optatium Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Jeg tror da ikke de gjør det for å plage meg, men jeg har ikke feber eller forhøyet crp, da er det vel grenser for hvor alvorlig det kan være!? Sist gang trodde de det var blindtarmen, men var altså en cyste som hadde sprukket og gått betennelse i, trengte bare antibiotika. De ville se inni for å være sikre.. Jeg har ansvar for barn helt alene, ja, og derfor er det ekstra vanskelig å tenke på at jeg evnt blir dårlig i flere dager enn nødvendig om det ikke er noe som helst! Hi Anonymous poster hash: 622ab...9c3 Det er jo mange slags sykdommer man ikke nødvendigvis får feber og høy crp av. Stol på at menneskene som har over seks års utdannelse vet hva de snakker om, og at de i dagens økonomisystem ikke opererer noen som ikke trenger det (og selv de som trenger det drøyer de ofte lenge med). Vær glad for å bli tatt på alvor
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Antar du har barn, siden du er på denne siden.Om det er en sjangse for at det er en cyste som har sprukket, kan du jo faktisk stryke med, og det er et temmelig uansvarlig valg for en mamma. Bare fordi du er "redd" for sykehus. Anonymous poster hash: 5a186...450 Idiot Anonymous poster hash: 5e7e4...9f9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Hi: så lenge du ikke blir innlagt på Ahus, er sjansene greie for at legene du møter på er flinke. Vær ærlig, krev din rett, si hva du ønsker/ikke ønsker. Anonymous poster hash: 5e7e4...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå