Gå til innhold

Nakkesmerter etter ryggeulykke

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart tre uker siden rygget jeg i et tre, et veldig bredt tre og det ble store skader på bil. Rett etter kræsjen fikk jeg nakkesmerter, og smerter mellom skulderbladene og i ryggraden øverst. Er og veldig sliten i nakken.

Har ganske store smerter hver dag, noen dager er bedre enn andre. Har begynt hos kiropraktor. Noen som har opplevde det samme, ble dere helt bra igjen?

Anonymous poster hash: f4fe2...236
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir etter all sannsynelighet bra. Løp imidlertid til legen for å få registrert det. Dersom du ikke gjør det og det skulle bli problemer etterpå, er forsikringsselskapene helt rå ifht "brosymtomer". Jeg tror jeg hadde begrenset kiropraktor nå i starten etter ulykken. Du trenger ikke knekking, men å få ned hevelser osv.

Rolig bevegelse er bra.

hilsen permanent nakkeskadd.

Anonymous poster hash: 3024d...b74
Skrevet

Jeg hadde en nakkeskade på jobb, hvor jeg falt. Det sliter jeg med enda, 10 år etter.

Anonymous poster hash: 2b553...e6b
Skrevet

Oi. Skaff deg ryggekamera og ryggesensor.

Anonymous poster hash: f101d...380

Skrevet

Jeg ble påkjørt av en annen bilist for halvannet år siden og har fortsatt ikke kommet meg tilbake i arbeid! Men som hu over her skriver så burde du fått kommet deg til legen og registrert det mtp forsikring! Jeg ble ikke behandlet av fysio den første tiden da dette kan gjøre tilstanden verre!

Anonymous poster hash: 99877...af5

Skrevet

Var du hos lege rett etter ulykken, HI? Eller hvor raskt etter ulykken var du hos kiropraktor?

De fleste forsikringsselskaper krevde før at man hadde vært til lege innen 72 timer for å godkjenne slike nakkeplager.

Når det kommer til slike skader er det veldig mange ulike meninger ute og går. Det er utrolig mye som spiller inn, som f.eks. farten sammenstøtet skjedde i, om du forstod at det kom til å gå galt, hvilken stilling du satt i osv.

Det blir så mange variabler at det å sammenligne to personer med slike etterplager nesten er umulig, selv om det kan være en del fellesfaktorer.

Jeg hadde selv uten tvil gått raskt til kiropraktor etter en slik hendelse. Dette for at ting ikke skulle få sette seg. Dyktige kiropraktorer vet hva de kan behandle og hva de bør holde seg unna etter slike ulykker.

Massasje er ikke alltid like heldig første tiden, men akupunktur på muskulaturen kan være suverent fordi belastningen i området reduseres uten belastningen som massasjen innebærer.

Jeg fikk en nakkeskade for mange år siden, som nevrologene satte en medisinsk uførgrad på på over 20 % (sier ikke noe om arbeidsgrad, det er noe annet). Jeg fikk beskjed om at jeg måtte leve med smerter resten av livet og det ikke fantes noen måte å hjelpe meg på, måtte bare ta litt fysioterapi innimellom fikk jeg beskjed om, samt at jeg aldri ville være i stand til å jobbe.

Det som reddet meg var kiropraktorbehandling i første rekke. Og når det verste var redusert, riktig opptrening og behandling. Det å være bevisst holdningen sin er alfa og omega når det kommer til nakke. Slurver man med holdningen, sitter som en sekk med knekk i nakken, sitter som en havfrue, står og går feil osv. da ber man om mer problemer. For meg har akupunktur på muskulaturen vært helt genialt.

HI, det er fremdeles forholdsvis kort tid etter ulykken din, så hvordan du er nå trenger ikke bety at du får varige problemer av dette. Snakk med kiropraktoren din, også mtp dokumentasjon. Om du ikke meldte inn til forsikringsselskapet nakkeplagene da du meldte bilskaden, så må du melde det inn så fort som mulig! Lege og kiropraktor kan dokumentere at du har vært hos dem og hvordan plagene dine er.

God bedring! :)

Anonymous poster hash: a7884...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...