Gå til innhold

Dere med erfaring med flaskebarn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei som ikke vil ta puppen. Melken kom sent igang også, så hun vil bare ha flaske.

Pumper og gir henne mm, men det er ikke nok. 

Så blir nok et flaskebarn her, ihvertfall etterhvert.

Har erfaring med dette fra sist gang, men ser ut til at jeg har glemt gamle triks ;)

 

Har termos til kokt vann, men mangler flaske til kokt avkjølt vann. Hva bruker dere?

Hadde kjøpt en imsdalflaske som jeg heiv i sterilisatoren. Det gikk ikke ;)

Hva kan jeg bruke? Alt det andre må jo steriliseres.

Og kan man bruke kjøpevann?

Datteren min er bare 8 dager gammel.

ahhh alt hadde bare vært så mye enklere hadde jeg kunne ammet :(



Anonymous poster hash: 9184c...213
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kop opp vann og la det stå i romtemperatur.. Så tar du det med på termos. Da er det ferdig lunka fra før.. Må ikke på død og liv ha med både varmt og kaldt vann



Anonymous poster hash: 02bab...b02
Skrevet

Jeg kokte vann, og hev det rett på flaskene, og hadde de i kjøleskapet. fiks ferdig til å blande vann og pulver. :) Om jeg skulle vekk så satt jeg på lokk og kork.

 

 

Ja, du kan sikkert kjøpe vann, men det er jo undvendig bruk av penger og miljø..

 



Anonymous poster hash: f4a98...d46
Skrevet

Jeg regner ut hvor mye kaldtvann og hvor mye varmtvann jeg trenger for å få ca 37 grader og tar kaldtvannet i flaska babyen skal drikke av. Så heller jeg varmtvann fra termosen på flaska og putter på pulver tilslutt😄 Veldig enkelt😄

Skrevet

Vi kokte vann og oppbevarte temperert vann i termos :)

 

Anonymous poster hash: 3fbcc...e02

Skrevet

Koker opp, har på flaske og setter i kjøleskap. Putter i mikroen når vi trenger det, og slenger oppi pulver.

 

Anonymous poster hash: 4f91d...80f

Skrevet (endret)

Jeg koker opp vann, heller på flaskene hvor mange ml jeg skal ha, avkjøler og setter i kjøleskap. Når det er mat tid tar jeg flasken  i akkurat 40 sec i microen, Heller oppi mme fra dispenser, riste godt og ferdig ;)

 

Syns det er deilig å "lage opp" måltidene på forhånd. Skal jeg på tur har jeg med varmt vann på termos, eller kjøper fedigblanda ;)

 

 

Vannkoker og pulverdispenser er et must her :) I tillegg kjøpte jeg liksågodt 12 flasker, slik at jeg ikke trenger å koke dem hver dag  :P

Endret av Chl85
Skrevet

Trodde du snakket om når du er avgårde jeg. Hjemme tar vi bare sø mange ml hun spiser i flasker som vi har i kjøleskapet. Så når hun er sulten tar vi å putter flaska i flaskevarmer og putter i pulver når den er varm. Vi bruker hipp som kan blandes i vann som holder mellom 30 og 40 grader. Bruker du nan så skal pulveret blandes i på ca 70 grader. Da må melka kjøles ned etter den er blandet og det er styr. Har gjort det på denne måten med alle mine tre

Skrevet

Takk for tips.

Når jeg er hjemme har jeg kokt avkjølt vann på flaskene som står klart i kjøleskapet.

Lurte på hva slags flaske jeg kunne ha det avkjølte vannet i når vi er ute på farten. Syns det er greit å blande avkjølt og varmt vann når vi trenger det. Da får vi riktig temp fort. Har en utålmodig liten frøken ;)

Og siden hun er så liten fortsatt, ønsker jeg at det er riktig temp på melken, at den ikke er for kald.



Anonymous poster hash: 9184c...213
Skrevet

Trodde du snakket om når du er avgårde jeg. Hjemme tar vi bare sø mange ml hun spiser i flasker som vi har i kjøleskapet. Så når hun er sulten tar vi å putter flaska i flaskevarmer og putter i pulver når den er varm. Vi bruker hipp som kan blandes i vann som holder mellom 30 og 40 grader. Bruker du nan så skal pulveret blandes i på ca 70 grader. Da må melka kjøles ned etter den er blandet og det er styr. Har gjort det på denne måten med alle mine tre

I følge nestlenan.no skal vannet ha temp ca 40 grader, og maksimalt 70 (ved høyere temp enn 70 kan melkeproteinene bli ødelagt).

 

Anonymous poster hash: 68b25...4eb

Skrevet

 

Trodde du snakket om når du er avgårde jeg. Hjemme tar vi bare sø mange ml hun spiser i flasker som vi har i kjøleskapet. Så når hun er sulten tar vi å putter flaska i flaskevarmer og putter i pulver når den er varm. Vi bruker hipp som kan blandes i vann som holder mellom 30 og 40 grader. Bruker du nan så skal pulveret blandes i på ca 70 grader. Da må melka kjøles ned etter den er blandet og det er styr. Har gjort det på denne måten med alle mine tre

I følge nestlenan.no skal vannet ha temp ca 40 grader, og maksimalt 70 (ved høyere temp enn 70 kan melkeproteinene bli ødelagt).

 

Anonymous poster hash: 68b25...4eb

 

 

Ja stussa litt på at det skulle være 70 grader, he he. Jeg har alltid blanda ut nan på rundt 40 grader ;) Puh, da var ikke det feil.

Skrevet

 

 

 

Trodde du snakket om når du er avgårde jeg. Hjemme tar vi bare sø mange ml hun spiser i flasker som vi har i kjøleskapet. Så når hun er sulten tar vi å putter flaska i flaskevarmer og putter i pulver når den er varm. Vi bruker hipp som kan blandes i vann som holder mellom 30 og 40 grader. Bruker du nan så skal pulveret blandes i på ca 70 grader. Da må melka kjøles ned etter den er blandet og det er styr. Har gjort det på denne måten med alle mine tre

I følge nestlenan.no skal vannet ha temp ca 40 grader, og maksimalt 70 (ved høyere temp enn 70 kan melkeproteinene bli ødelagt).

 

Anonymous poster hash: 68b25...4eb

Ja stussa litt på at det skulle være 70 grader, he he. Jeg har alltid blanda ut nan på rundt 40 grader ;) Puh, da var ikke det feil.

I know. Måtte sjekke, da vi hadde flaskebarn for noen år siden, og jeg kunne ikke fatte at vi skulle ha gjort konsekvent feil i nesten et år.. :)

 

Anonymous poster hash: 68b25...4eb

Skrevet

 

Takk for tips.

Når jeg er hjemme har jeg kokt avkjølt vann på flaskene som står klart i kjøleskapet.

Lurte på hva slags flaske jeg kunne ha det avkjølte vannet i når vi er ute på farten. Syns det er greit å blande avkjølt og varmt vann når vi trenger det. Da får vi riktig temp fort. Har en utålmodig liten frøken ;)

Og siden hun er så liten fortsatt, ønsker jeg at det er riktig temp på melken, at den ikke er for kald.

 

Anonymous poster hash: 9184c...213

Termos med kokt vann og tåteflaske med kaldt vann. Prøv deg fram hjemme sånn at du får ok temp:-)
Skrevet

Litt utenom tema, men hvorfor kaller du barnet ditt for flaskebarn? Er det ikke litt spesielt og samtidig stigmatiserende (i disse ammetider) å kalle ungen noe utfra det den spiser? Man hører jo aldri noen si brystbarn eller diebarn?

 

Anonymous poster hash: 89bd2...c57

Skrevet

Litt utenom tema, men hvorfor kaller du barnet ditt for flaskebarn? Er det ikke litt spesielt og samtidig stigmatiserende (i disse ammetider) å kalle ungen noe utfra det den spiser? Man hører jo aldri noen si brystbarn eller diebarn?

 

Anonymous poster hash: 89bd2...c57

Jo, det hører man her inne stadig vekk. Det er selvfølgelig for enkelhets skyld, akkurat som mange skriver biomor og sambo, for å slippe å forklare akkurat hva man mener med tjue ord hver gang. Fordi om jeg sier at vi hadde flaskebarn, betyr det ikke at jeg definerer barnet ved dette, seks år senere, eller at jeg føler at jeg stigmatiserer meg selv eller barnet.

 

Anonymous poster hash: 68b25...4eb

Skrevet

Jeg kjøpte ei gassflaske og hadde kaldt vann på den (Voss vann tror jeg det het...) glass kan kokes for sterilisering.

Skrevet

Jeg kjøpte ei gassflaske og hadde kaldt vann på den (Voss vann tror jeg det het...) glass kan kokes for sterilisering.

Takk :)

 

Anonymous poster hash: 9184c...213

Skrevet

Kan du ikke ha det kalde vannet i den flasken hun skal drikke fra?? Så heller du bare så mye varmt vann du trenger for at deg skal bli passe....

Skrevet

Litt utenom tema, men hvorfor kaller du barnet ditt for flaskebarn? Er det ikke litt spesielt og samtidig stigmatiserende (i disse ammetider) å kalle ungen noe utfra det den spiser? Man hører jo aldri noen si brystbarn eller diebarn?

 

Anonymous poster hash: 89bd2...c57

Fordi det enkelt forklarer at barnet hennes får flaske?
Skrevet

Jeg trodde man kunne ta det kalde vannet rett fra springen, jeg? Så lenge det er kaldt og ikke lunka. også blande i kokende vann fra vannkoker..

 

Anonymous poster hash: 0d14f...9b7

Skrevet

Når barnet blir litt større kan du ta der kalde vannet fra springen.... 5-6mnd ca

Skrevet

 

Har ei lita ei som ikke vil ta puppen. Melken kom sent igang også, så hun vil bare ha flaske.

Pumper og gir henne mm, men det er ikke nok. 

Så blir nok et flaskebarn her, ihvertfall etterhvert.

Har erfaring med dette fra sist gang, men ser ut til at jeg har glemt gamle triks ;)

 

Har termos til kokt vann, men mangler flaske til kokt avkjølt vann. Hva bruker dere?

Hadde kjøpt en imsdalflaske som jeg heiv i sterilisatoren. Det gikk ikke ;)

Hva kan jeg bruke? Alt det andre må jo steriliseres.

Og kan man bruke kjøpevann?

Datteren min er bare 8 dager gammel.

ahhh alt hadde bare vært så mye enklere hadde jeg kunne ammet :(

 

Anonymous poster hash: 9184c...213

 

 

Koker vann, hiver i et desilitersmål og setter i kjøleskap. Tar 2 min å lage en flaske med mikro i hus. Kokte vann i vannkoker da hun var nyfødt og avkjølte i vannbad. 

 

Anonymous poster hash: 0aa68...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...